Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat een rust hier: geen spuiten, geen fm, geen puncties, geen tp.... Alleen maar wachtende meiden, op het wachtbankje of wachten totdat ze mogen starten.
    Na al die hectische dagen ook heerlijk om ff niets te hebben. Mochten jullie dames nog lezen, ben wel even benieuwd wat jullie nu doen om de innesteling te bevorderen?

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame hoe voel je je? Appart he dat je weet dat er nou iets in je buik zit😁 Tja innesteling haha heb heel internet afgezocht vind het wel lastig. Wel een kruik geen kruik, wel lekker ijsje etend of toch niet, geen seks wrl seks... Hahahah wat ik wel doe is elke dag 1 glas granaatappel drinken en zorgen dat mijn voeten warm blijven. Ik ga nu ook sneller na bed als ik moe ben. Ow heb trouwens vandaag wel stiekem een softijsje gehad😁😁😁😉 doe jij nog iets?

3. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hier heeft de positiviteit plaats gemaakt voor onzekerheid. Waarom voel ik niks? Waarom hebben wij zo weinig embryo's? Waarom kan ik nu zo weinig doen? En wat ik wel/niet doe is dat wel goed? Pfff! Heel groot deel over kinderkopjes gefiets én een ijscoupe gegeten gisteren én al 2 dagen koude drankjes op het terras én kan mn voeten niet warm houden want heb alleen sandalen mee. Sorry baby... Maar ik kan mezelf toch niet opsluiten :( Stiekem geloof ik er niet in dat er dingen zijn die de innesteling bevorderen of tegenhouden (extreme dingen daar gelaten natuurlijk), maar toch ben ik er wel veel mee bezig. Vind vooral de onzekerheid rete irritant!!!! Vind het echt heel lastig.

Zo pff dat is er uit. Hoe gaat het met jullie?

Dame, alvast van harte gefeliciteerd en een leuke dag morgen!
    Wij gaan morgen een hele dag op pad en dan vergeet ik het misschien.

4. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ruubs, dikke knuffel. Dit zijn wel moeilijke paar weken, maar het is straks voorbij en ga je alles weten! Wanneer ga je testen?

Dame, ik doe natuurlijk nog ff niks voor de innesteling maar wat ik heb gehoord: granaatappelsap, ananas eten, voeten warm houden, geen koude dranken/eten, veel bewegen, kokoswater drinken, decaf/geen koffie, braziliaanse noten eten... Maar of het echt werkt gaan we nooit weten :p Het is meer om het gevoel te hebben dat je IETS doet.

Ik heb trouwens gister aan mijn vriendin (die een IVF baby heeft) gevraagd of ze nog wat tips voor mij heeft voordat ik begin en ze zei meteen: hou jezelf bezig! Ik moet dus ff denken wat ik de komende weken ga doen zodat ik niet constant op google zit. Misschien moet ik eindelijk beginnen met een boek schrijven :p Of programmeren leren!

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hey ruubs... Heel herkenbaar hoor... Ik begin ook wel te twijfelen nu.. Voel ook niks. Ik denk dat we moeten doen wat goed voelt. Ik heb ook gewoon koude drankjes gehad en ook ijs gegeten ook daar zijn genoeg mensen zwanger van geworden. ppff zwaar nu he voor jou nog 6 dagen moetje gewoon weer werken volgende week? Dikke knuffel voor jou!! En geniet toch nog van je vakantie😉

Dame gefeliciteerd met je verjaardag fijnedag gewenst!!

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Lieve dames nu al herkenbaar, terwijl ik nog in de 'ik kan niks voelen'-fase zit! Toch die automatische piloot gericht op symptomen. En ook weer wetende: symptomen zeggen niets! Lastig van al die tijd proberen zwanger te worden, sommige gedachten kun je niet meer uitschakelen.
    Waar ik last van heb, me schuldig over voel, is dat ik uit zelfbescherming er al vanuit ga dat het toch wel niet zo zou zijn...maar ditmaal weet ik zeker dat een mini in mijn buik zwemt. Voelt zo oneerlijk tegenover het embryo! Ik wil er in geloven, maar ben ontzettend bang voor de teleurstelling.
    Tja en waar doe je goed aan en niet...ik wil mezelf niet zo beperken, er zijn ook genoeg meiden zwanger geworden terwijl ze koude voeten, ijs gegeten en koude dranken gedronken hebben. Precies wat jij zegt Ruubs, je kunt jezelf niet opsluiten. Ik drink net als jullie iedere dag granaatappelsap en probeer mijn voeten warm te houden...that's it! Moedernatuur moet ons nu ook een handje helpen... kom op mini je kunt het!

Bedankt voor de verjaardagwensen...toch wel beetje dubbele dag! Ik word er niet jonger op en had al lang gehoopt moeder te zijn? Pijnlijk om weer een jaartje ouder te zijn... maar laten we hopen dat er een verlaat verjaardagscadeautje in mijn buik zit! Jullie ook een fijne dag!

7. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, bedankt voor jullie opbeurende reacties! Het was/is even een domper dat we niet meteen door kunnen, maar dat is niet het einde van de wereld. We gaan ons nu focussen op de aankomende vakantie half oktober en in de tussentijd goed voor onszelf zorgen!

Spannend hoor dames die al een tp hebben gehad! Ik duim voor jullie dat het meteen raak is. En al die symptomen of gebrek daarvan kunnen je echt onzeker maken. Probeer er niet te veel aan te denken. De kans dat het nu lukt is in ieder geval groter dan met iui!

8. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dames hoe gaat het met jullie?

9. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hier is de onzekerheid en positiviteit gelukkig weer in balans ;) bedankt voor jullie lieve berichten.
    Vandaag al een paar keer hele pijnlijk krampen gehad. Hopelijk een goed teken en niet dat mn menstruatie is doorgebroken maar tegengehouden wordt door de utrogestan.

Dame heb je nog een leuke verjaardag gehad? Ik herken dat wel. Bij elke gelegenheid denk ik, volgend jaar met kerst (oid) heb ik een kindje. En dan breekt de volgende kerst alweer aan zonder überhaupt zwanger te zijn geweest. Of een vrijgezellenfeest dat gepland staat 3 maanden van te voren en dan steeds weer denken 'Ha dan mag ik lekker niet drinken, want dan ben ik echt wel al zwanger'.
    Denk er maar aan hoe dichtbij je nu zit!!! ♡

Nienie, zijn die krampen voor jou ook herkenbaar? Ga jij eerder testen dan de datum die je heb gekregen?
    Ik ben vandaag nog vrij, morgen weer werken. Heb goed kunnen genieten en lekker veel afleiding. Lukt het jou ook goed om afleiding te zoeken?

Maryjames, kan me goed voorstellen dat het een domper is! Maar inderdaad, probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Drink nog even lekkere wijntjes etc en verder goed voor jezelf zorgen. Het vliegt vast zo voorbij! Althans ik baalde ook enorm wachtmaand en pilmaand, maar heb als afscheid nog leuke non-zwangere dingen gedaan en twee maanden waren zo voorbij.

Anniko, gaaf een boek schrijven haha! Een boek met tips voor dames die in de wachtweken zitten. Kunnen we met zn allen helpen haha! Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik heb vrijdag een bloedtest maar ik wil voor die tijd wel kijken wat een urinetest zegt om eventueel voorbereid te zijn.

10. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hey ruubs fijn dat je genoten hebt😁😁 hier nu even een beetje onzeker. Niet echt krampen gehad maar wel het gevoel ongesteld te gaan worden😞 Weet dat het ook iets positiefs kan zijn maar heb er niet echt een goed gevoel over geen idee waarom. Heb de tampons maar weer vast in huis gehaald. Ja denk dat ik stiekem al zaterdag of zondag ga testen als ik dan nog niet ongeteld ben. Fijn dat jij die positiviteit weer terug hebt hoop dat ik dat ook nog weer krijg😉 Ik blijf duimen voor jullie!!

11. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dan vind ik dat we er gewoon vanuit moeten gaan dat het voor ons allebei een heeeeel goed teken is!!

12. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hahaha zal het proberen😉 Heb jij vrijdag ochtend bloed test? En krijg je dan ook die dag de uitslag?? Dan hoef je echt nog maar 4 dagen 😁😁 ga jij nog eerder testen dan? Volgends mij kan je via bloedtest veel sneller zien of je zwanger bent!

13. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ja klopt bij een bloedtest zien ze het natuurlijk al of er überhaupt hcg in je lijf zit. Ik moet s ochtends om te prikken en s middags mag ik bellen voor de uitslag. Ja schiet al op hè! Jammer dat we niet op dezelfde dag mogen.
    Ik hoop er eerder zelf achter te komen om mezelf voor te bereiden. Bij een negatieve uitslag om mezelf te beschermen en bij een positieve uitslag lijkt het me niet leuk om het van een vreemd iemand te horen. Voor die tijd zal een urinetest toch ook wel al positief geven als dat zo is. Normaal gesproken zou ik morgen al ongesteld worden (12 dpo) maar snap dat dat niet te vergelijken is met de situatie nu.

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh jullie beiden voelen wat, jaloerssss! Ik zit pas 3 dagen na de tp, maar heb ook het idee dat ik al iets moet voelen, wat ik helaas niet doe! Herinner me dat de gynaecoloog zei dat ie rond vandaag zou kunnen innestellen! Probeer zoveel mogelijk zen te blijven...ik kan het niet beïnvloeden en het is zoals het is.
    Jullie zitten nu 6/7 dagen na de tp? Hebben jullie ook weer toenemende 'na de punctie klachteb'? Dat kan ook een goed teken zijn! Spannend dames, ben echt super benieuwd als jullie gaan testen, voor mij lijkt het nog ver weg!

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oja nog een vraagje: moeten jullie, als deze poging mislukt, ook een ronde rust? Bij ons wel...daar zou ik echt van balen! Duimen dat we die ronde allemaak niet meer nodig hebben!

16. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ruubs ik denk dat een thuis test dan nog niet positief gaat aangeven hoor. Ben wel jaloers hahaha had ook graag een bloedtest gedaan. Ik mag ook pas die dinsdag testen is echt veel later dan jou. Misschien toch die zaterdag een test doen haha😁

Echt dame dacht dat het 5 tot 7 dagen duurde misschien dat die buikpijn van donderdag en die verhoging daar wel door kwam hahah is dan weer iets positiefs😉😉 wanneer mag jij testen dame?

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja de gynaecoloog zei dat van die toenemende klachten...ze had idd wel ook over een weekje na de punctie?! Nu vraag ik me ook af, als de klachten niet toenemen, ben je dan niet zwanger...of kan je zonder toch ook wel zwanger zijn...snappen jullie het nog! Whaaa word gek van mezelf, wil het zo graag weten, maar moet nog geduldig zijn! Ik mag officieel pas 24 sept testen, maar vind dat wel laat zeg, dat is 18 dgn na de punctie...ga vast al eerder een testje wagen, als ik durf tenminste ;)

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh sorry bedoel weekje na de tp!

19. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hmm oke heb meerdere mensen gezien die 6 dagen na de tp al positief hebben getest, dus dacht dat ik 10 dagen erna het dan wel zou kunnen zien. Ben benieuwd, ga het van de week gewoon proberen.

Ik weet niet hoe het zit met bij ons met die maand rust Dame.. Volgens mij kan alles qua symptomen en klachten. Heleboel of juist niks en dan weet je nog niks denk ik. 18 dagen na de tp vind ik ook laat klinken..

Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat de embryo klaar was om in te nestelen, dus ging er vanuit dat dat meteen zou kunnen gebeuren?

Pff lastig allemaal en we kunnen alleen afwachten om antwoorden te krijgen ;)

20. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Oke... Nou we zullen het zien😁 Ben benieuwd jij ook 18 dagen hahha laat he😳 wij slaan wel een maand over weet niet of dat moet alleen mijn vriend moet voor zijn werk na Bonaire ik zou mee gaan ( niet meer aan de zika mug nagedacht. Dus als ik zwanger ben kan dat helaas niet. Zo niet dan gaan we in nov weer verder.

Pff veel te lang nog wachten😉😉😉 ben er nu al klaar mee

Deel Deze Pagina