Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi Nienie! Gezellig! Dan lopen we denk ik ongeveer tegelijk. Spannend allemaal! Ik hou me ook maar vast aan de succesverhalen. Ivf moet toch de oplossing voor ons alle drie zijn!!!

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Van zulke verhalen wordt een mens blij! Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes de laatste weken!!!

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Gezellig spannend he?😁 Heb je iui met hormonen gedaan of zonder? Wat mag jij al kort op elkaar beginnen met decapeptyl en stimuleren van hormonen grappig om te lezen dat alle ziekenhuizen weer anders werken! Hebben ze jou al gezegt wanneer ongeveer je punctie is? Wij als alles Goed gaat laatste week van aug zo spannend allemaal😁

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ja gek dat het overal net iets anders werkt hè, ze zouden toch gewoon de allerbeste manier (welke dat dan ook is) overal moeten hanteren!
    Wij hebben iui zonder hormonen gedaan. Ik moest een cyclus aan de pil. Vandaag de laatste gehad! Fijn gevoel. Misschien dat de pil en decapeptyl dezelfde soort werking hebben? Geen idee!
    Spannend laatste week van augustus, schiet al op hè! Wij eerste week van september, om en nabij 2 september.

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Oke. Ja ik moest ook eerst aan de pil. En ik he. Mijn uitgangsecho heb ik pas dinsdag en ben al week aan het spuiten met decaptyl. Ben best beetje bang dat ze er wat op gaan zien dat je dan niet verder kan. Zie je tegen het spuiten op? Lopen we echt bijna gelijk inderdaad.

6. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ah zo! Dan moet je ook lang die decapeptyl spuiten. Merk je daar al iets van tot nu toe? Vind het ook elke keer weer spannend om naar het ziekenhuis te gaan. Blijft toch steeds allemaal onzeker en je hebt er zelf geen invloed op. Stom!

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh meiden al volop actie bij jullie, dan voelt het hier nog maar stilletjes. Ik geniet nog maar even vd stilte voor de storm! Ik zou eerst net als jullie op cd 21 beginnen met decapeptyl, maar omdat ze dus bang zijn voor overstimulatie toch maar niet. Ik begin nu de nieuwe cyclus op cd 1,2 of 3 met stimuleren, net als bij iui. En dan na enkele dagen komt daar iets bij, cero...nogwat (heb het even niet bij de hand). Ik hoop volgende week ergens ongi te worden,dan kunnen we ook door! Ben benieuwd hoe jullie het spuiten tot nu toe ervaren!

8. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi alle aal, zou ik niet ook mee mogen kletsen? Hier sinds aug 2015 begonnen met zwanger proberen te worden. Toen dit na een jaar niet gelukt was doorverwezen. Alle onderzoeken gehad en er bleek niets mis met beide. Toen gestart met iui. De eerste zo der hormonen en de 3 erna met hormonen, menopur en pregnyl. Afgelopen donderdag evaluatie gesprek gehad en aangegeven dat de iui zo zinloos voelt. Ik heb echt het gevoele dat het niet gaat werken middels iui. En ze gaan ons nu bespreken in de groep of we al doorbogen voor ivf. Aankomende donderdag wordt ik gebeld of dat mag. Ze heeft me al wel de folder meegegeven voor ivf en dan de lange versie, dus ik moet eerst aan de pil en de decapeptyl. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Wij zouden dan in het vu Amsterdam behandeld gaan worden.

weten jullie waarom de een de korte en de ander de lange variant krijgt?

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Natuurlijk mag je meekletsen Vanesje34, welkom! Wat een mazzel dat je meteen met iui bent mogen starten, wij werden weer naar huis gestuurd voor een half jaar toen alles in orde bleek! Bij jullie dus ook onverklaarbaar...vind je dat ook zo moeilijk? Twee lijven die het zelf moeten kunnen en dan toch ivf nodig!
    Kan me goed voorstellen dat je liever een volgende stap zet als je zo een slecht gevoel bij iui hebt! Ik had in tegenstelling tot jou een heel goed gevoel erbij, maar helaas.
    Geen idee waarom de een kort of lang protocol krijg. Ik krijg kort en dat heeft dus te maken met de angst voor overstimulatie...waarom kort dan beter is was erg moeilijk uit te leggen, maar ik vind het al lang best! Voor jullie nog even spannend dus...ik hoop het meis!

10. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Welkom Vanesje,
    goed dat jullie naar jezelf blijven luisteren! Ik duim voor je dat je donderdag te horen krijgt dat jullie ook mogen starten!

11. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Meiden ik heb advies nodig..

Ben gisteren ongesteld geworden na iui poging 5. Had voor de pregnyl 2 grote follikels en 3 kleine rond de 12mm..

Iui zou eerst niet doorgaan ivm te veel eitjes maar na aandringen van mijn kant mocht het dan toch... Helaas ook nu zonder succes :(

We zouden nog 1 iui doen, waarna dan
    Half september het ivf traject zou starten.

Vandaag op de uitgangsecho blijkt echter een cyste te zitten van 3,5 bij 4,5 cm... Conclusie, deze maand mag er geen iui

Nou krijg ik heel sterk de neiging om de 6e iui te laten voor wat het is.. Nu m'n volgende menstruatie afwachten en direct door met ivf.
    De gyn stond er niey afwijzend tegenover, we moesten het thuis maar eens goed overwegen.

Ik heb eigenlijk nul vertrouwen in die laatste iui, maar nu die 6e was prima omdat de ivf bijeenkomst toch pas 2 sept zou volgen.
    Maar kijk er nu dus wel wat anders tegen aan omdat het de ivf alleen maar uitstelt.

We zijn 6 maand geleden met iui gestart ivm verminderde zaadkwaliteit. Iui's waren altijd met 2-4 miljoen zaadjes.

Wat zouden jullie doen?

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh altijd zonde he als je niet mag starten met een nieuwe ronde... :( Wij kunnen natuurlijk niet voor jou beslissen, maar je bericht lezende denk ik dat jouw gevoel zegt doorgaan met ivf. Het is (voor mij) een moeilijke stap en waarschijnlijk ben je er nooit helemaal klaar voor...als je geen vertrouwen meer in iui hebt zou ik er dus voor gaan! Weet je al of je aan de pil moet? Daar kun je dan misschien deze ronde al mee starten en voelt het ook niet als een verloren maand.
    Maar nogmaals dit is jullie besluit en.jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen. Hoe staat je man/vriend er tegenover?
    Opvallend vind ik.nog dat je spreekt over verminderde zaadkwaliteit terwijl wij ook iui's hebben gehad tussen 2 en 10 miljoen en altijd was het ziekenhuis tevreden?! Waren dat aantallen na opwerking? Blijkbaar denken.ziekenhuizen daar nogal anders over!

Succes met het maken van een keuze en je bent welkom om hier mee te kletsen :)

13. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Dame82 ik ben eerst ook nog naar huis gestuurd hoor, voor een half jaar. Dus eerst jaar geprobeerd, onderzoeken, toen naar huis gestuurd en het kaatste half jaar bezig met iui, met wat pauze en vakantie ertussendoor.
    Fijn dat ik hier mag meekleuren, is erg fijn om te kunnen lezen hoe anderen het ervaren en kunnen praten met elkaar.

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Gezellig vanesje34 dat je mee komt kletsenhoop voor je dat je snel mag beginnen. Het spuiten gaat goed merk wel dat ik wat meer hoofdpijn heb en moe ben. Ow en vergeet de zweet aanvallen niet😉. Ben altijd bang dat er weer wat tussen komt waar door ik niet veder Kan. Dame82 eff rust is ook wel fijn alleen ook wel weer beter als je door kunt

15. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    #35 Izie, 15 aug 2016
    Laatst bewerkt: 15 aug 2016
    @dame82,

Ja die verminderde zaadkwaliteit is relatief. Voor de iui vonden ze dit elke keer prima ( na opwerking die 2-4 miljoen). Maar was destijds wel de aanleiding om ons niet nog eerst naar huis te sturen voor 6 maand om het zelf te proberen.

Als ik deze maand al aan de pil zou willen zou het betekenen dat we vanavond al de knoop door moeten hakken. Volgens mij mocht je uiterlijk dag 3 of 4 van de menstruatie beginnen met de pil?
    Ik zie deze maand maar wel als verloren, en we hebben rustig de tijd om te beslissen of we die laatste iui nog gaan doen.

Ik moet wel aan de pil, heb t recept al thuis. VPK dacht dat t niet veel langer zou zijn dan 2 weken.

2 september hebben we de IVF bespreking met de verpleegkundige, dan wil ik een besluit hebben genomen. MIsschien dat ik voordien nog een (telefonisch) consult vraag met onze 'eigen' gyn om te vragen hoe zij hier in staat.
    De gyn van vandaag liet de keus aan mij... "je hebt de laatste keer net zo veel kans als de eerste "..

lastig

@vanesje ; spannend! Ga voor je duimen dat je door mag voor IVF. Misschien kun je in de aanloop naar alle bijeenkomsten nog 1 iui doen. Tenzij dat allemaal heel snel kan in jullie ziekenhuis.

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @ Vanesje: oh sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ja iedereen ervaart het toch anders...sommige zien er naar uit om te mogen starten, andere weer niet. Iedereen reageert ook anders op de hormonen of pijnervaring vd punctie. Het wordt weer een nieuw avontuur en houdt me vast aan dat de slagingskans weer wat groter wordt. Ook niet meer de spanning of er nu wel een bevruchting geweest zou zijn...er is een bevruchting, nu nog blijven plakken (en dat zal ongetwijfeld ook spanning ook spanning meebrengen)

@nienie: ja ik heb al eerder van die bijwerkingen gelezen, maar die nemen volgens mij af als je mag gaan stimuleren. Dat voordeel heb ik wel want ik begin met hormonen en daarna pas zo een akelig middel. Ik herken ook je onzekerheden voor het onbekende...weer allemaal nieuwe vragen, hoe zal alles gaan...net als bij de eerste keer iui. Voor we het weten zijn we (helaas) ook ivf- deskundigen ;)

@Izie: goed dat jullie de tijd nemen voor een beslissing. Ivf doe je ook niet zomaar even erbij. Hopelijk wordt voor jullie snel duidelijk wat jullie willen.

Ik ben nog wel nieuwsgierig hoe jullie dames dit met werk doen? Ik werk op een groep en kan niet zomaar even naar het ziekenhuis tussendoor. Ik probeer echo's zoveel mogelijk voor en na werktijd te doen, maar voor inseminatie moest ik steeds vrij regelen. Ondanks dat mijn werkgever heel meegaand is, vond ik dit wel vervelend. Straks met de punctie zal dit weer andere koek zijn, daar kun je langer last van hebben geloof ik. Hoe gaan jullie en jullie werkgevers hiermee om?

17. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik regel alle iui afspraken ook buiten m'n werk om. Ik werk in de zorg en kan ook niet onder werktijd "even" weg.
    Nu ruil ik m'n diensten wat makkelijk lukt omdat m'n collega's weten wat er speelt.

Straks met eventueel ivf worden het ziektedagen, vanaf de punctie tot eventuele terugplaatsing.
    Dit in overeenstemming met mijn leidinggevende, en zo staat het volgens mij ook in de wet.

18. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Izie wat een lastige keuze😏 Ik had vanaf iui 2 al een slecht gevoel maar toch alle 5 wel gedaan. Ik dacht straks lukt die ene poging iui wel dan word de ivf me weer bespaard en hoevaak hoor je niet dat het toch die laatste keer lukt... Helaas heeft niet iedereen geluk bij iui. Denk dat je moet doen wat goed voelt al is dat echt heel lastig😞

19. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik plan de echo's ook zo veel mogelijk buiten werk tijd als het niet lukt krijg ik dat gewoon vergoed. Bij de inseminatie ook. Bij mijn werk weten ze dat ik er mee bezig ben. Nu word het met ivf inderdaad wat lastiger omdat je niet weet of je de dag na de punctie weer kunt werken. Hahaha ivf deskundige haha hoop dat we het niet voor niks doen allemaal😁😁😁

20. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ik kan gelukkig onder werktijd naar het ziekenhuis. Tijdens de iui heeft dit ook nooit problemen gebracht. Bij mijn man helaas wel, die moet meteen een hele dag vrij vragen. Dan gaat het hard. Hij zal voor de ivf toch iets moeten regelen met zijn werkgever. Ik heb nu afgesproken dat ik me op de behandeldagen ziek meld en ook als ik me niet goed voel. Voor de echo's is het ziekenhuis gelukkig erg dichtbij en kost het weinig tijd maar voor de behandelingen moeten we een stuk rijden waardoor we sowieso denk ik een dagdeel kwijt zijn. Heb me wel voorgenomen rustig aan te doen. Ben nogal geneigd om zo snel mogelijk weer na het werk te vliegen maar hoop dat ik met de ivf mezelf meer rust gun. Dat verdienen we allemaal ook wel hè met zo'n traject!!

Deel Deze Pagina