Dank voor je lieve berichtje ruubs!!. Ik weet dat ik het aan jullie verplicht ben 😉. Maar ben echt benieuwd hoe jullie dat beleven straks. Ik had dit namelijk echt nooit verwacht dat ik zo zou zijn. Ben altijd heel nuchter maar dit is echt heel anders.
Goedemorgen allemaal 😊 @Ruubs en dame, op cd 21 beginnen met decapeptyl wordt bij ons lange protocol genoemd. Wanneer daarna menstruatie plaatsvindt begin ik ook met gonal f . Dan moet ik 2 prikken per avond spuiten totdat de punctie plaatsvindt
Ik lees dit topic zo af en toe mee en vind het superleuk om te lezen dat de eerste hier al zwanger is! Nienie gefeliciteerd! Aan de anderen hier: heel veel succes in het traject en blijf hoop houden! Ik hoop dat jullie snel zullen volgen! Even mijn verhaal in het kort: na 8 mislukte iui's naar ivf gegaan. Daaruit kwamen geen bevruchtingen. Daarna naar icsi gegaan, de verse tp mislukt (misnesteling) en nu aan het herstellen van de laparoscopie en aan het wachten op de nieuwe cyclus (verwacht over een maand). Daarna mogen we starten met een cryo cyclus en krijgen we 1 van onze mini's uit de vriezer teruggeplaatst.
Hee Goldfish, leuk dat je reageert! En heel bekend verhaal.. Hier ook geen bevruchtingen bij ivf, icsi gaf gelukkig wel resultaat. En ook helaas de eerste poging niet succesvol.. wat houdt een misnesteling precies in? Veel last van je herstel? Hopelijk valt het enigszins mee en staat je nieuwe cyclus snel voor de deur meid!!
Welkom goldfishie!! Wat een klote nieuws dat er bij de eerste ivf geen bevruchting is ontstaan. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ziekenhuizen niet half half doen eerste poging. Zo jammer gewoon een kans weg. Heb je die cyste zo in eens gekregen. Ik hoop voor je dat je snel kan beginnen voor je terugplaatsing. spannend hoor!! Bedankt. Realiseer me maar al te goed dat we echt geluk hebben gehad.
Anniko en Maryjames, meiden jullie staan het begin van de punctieronde! Nog even geduld, maar dan krijg je ook wat Kan me nog goed herinneren hoe spannend ik het vond dat het allemaal ging beginnen! We gaan met jullie meeleven! Nienie, mvm-topper! Wie weet spuit ik volgende ronde wel jouw hcg Meis ik kan me de onzekerheid zo goed voorstellen! Die hele mmm is een ding, maar de eerste 12 weken van een zwangerschap is ook niet te onderschatten volgens mij! Ik weet zeker dat ik dat ook reuze spannend ga vinden, immers liepen de testen bij mij al een keer af... ik denk dat je dit ook weer stap voor stap moet gaan beleven, met wat vertrouwen in je eigen lijf! Hopelijk kun je als je straks de 12 weken grens voorbij bent echt gaan genieten, want dat is 100% verdient! En dat gaat je vast lukken! Goldfishie wat gezellig dat meeleest! Eerlijk waar vind ik je zo moedig...als ik jouw handtekening lees vraag ik me af waar je de kracht vandaan haalt?! Meis ik hoop dat het geluk snel aan jullie kant is, want ook zeker jij hebt het verdient! Dan gaan wij, met Ruubs en misschien wel wat punctiedames, ongeveer in dezelfde periode een tp krijgen! Dat wordt een gezellig wachtbankje Meiden welke pillen zal ik eens gaan slikken. Wie o wie heeft een tip!?
Dame ik hoop echt dat jij mij hcg niet meer gaat spuiten hoor. Er zit vast een topper in de vriezer die jullie dat geluk brengt echt waar. Wat ik jou trouwens wou vragen omdat ik inderdaad zo iets las hoeveel weken ben je zwanger geweest en is dat met iui gebeurt of natuurlijk? Wat verschrikkelijk lijkt me dat.
@ dame - kijk hier even - RIKAonline - zwanger wordenRIKAonline – zwanger worden Ik zou dus een goede multi pakken waar in zit wat daar genoemd. Rika Lukac verkoopt ook een multi en zou die gewoon vergelijken in de winkel. En daarnaast omega 3 slikken. Das goed voor de hersentjes en zenuwstelsel van de beeb. En dan handje ongebrande noten (iig paranoten) en granaatappelsap elke dag.
Dank je! Jeetje mijn hoofd tolt er wel van al die benamingen haha! Het lijkt me echt onmogelijk om dat allemaal in de juiste hoeveelheid te slikken of je hebt 20 potjes nodig Zouden de bijna zwanger pillen van haar niet voldoende bevatten? Zijn wel 35 euro met verzendkosten, maar om nog een keer alles uit de kast te trekken?! En jij en Anniko slikken dus de etos pillen? Jullie weten er veel van en hebben al onderzoek gedaan, kan beter op jullie ervaring mee varen dan het zelf gaan uitzoeken (wat me toch niet gaat lukken ) Granaatappelsap deed ik al trouw
Oh ik dacht eerlijk gezegd dat ik de tp-cyclus wel nog pregnyl moet spuiten, maar misschien heb ik het mis. Ik ben de 6e IUI kort zwanger geweest, de naam miskraam mag het niet eens hebben zo vroeg ging het mis. Ik heb twee oplopende testen gehad en daarna liep het al af. Welgeteld heb ik dus 2 dagen gedacht zwanger te zijn. Maar je kunt je voorstellen na 2 jaar eindelijk HET streepje, dat het zuur is dat het dan toch net weer niet zo is! Maar voor mij betekent een positieve test niet automatisch meer vreugde...als het streepje na twee dagen testen nog steeds donkerder wordt, ben ik weer een stap verder en hoop ik er dan meer vertrouwen in te krijgen. Maar ja eerst maar weer eens een streepje zien te krijgen
Ik moest bij de cryo tp wel pregnyl spuiten. Ze willen zeker weten dat je een eisprong hebt. Ja je kan die van rika lukac slikken. Maar heb gekeken naar de multi die ik al jaren slik en daar zit ongeveer in. Ik slik alleen nog wat extra selenium en zink extra. Even een extra boost. Vitamine d zou iedereen moeten slikken.
Og echt dacht dat alles natuurlijk was. Hahaha sorry. Nou zal heel wat plassen opvangen voor jullie hoor😉. Nou dat begrijp ik. Vooral na 2 jaar eindelijk wat zou het een teleurstelling zijn geweest. Hoop dat je volgende maand snel een dikke vette streep hebt. 😉
Een misnesteling is een woord voor dat je mini zich niet goed genoeg heeft ingenesteld. Ik had een hele lichte test op 12 dpo en een hcg van 4 op 15 dpo. Volgens de gyn was er dan iets gebeurd. Als je mini gelijk niet goed gaat, dan maak je ook geen hcg aan. Ik zit pas op cd7, dus het duurt nog even voordat de nieuwe cyclus komt. Herstel gaat prima, ik kan inmiddels alweer alles, alleen een paar littekens eraan over gehouden.
Wij hadden vaak genoeg aangekaart dat we half/half wilden doen omdat volgens ons gevoel het al misging bij de bevruchting. De VU doet hier niet aan, zij vinden het te duur om maar bij iedereen eerst ook icsi te doen, is natuurlijk een extra lab handeling. En als je dan bij ivf geen bevruchtingen hebt, dan val je in de 2% categorie die dat overkomt en daar houden zij geen rekening mee. Maar nu wel de bevestiging dat de bevruchting idd niet lukt, waardoor weten we niet, want ze hadden geen aantekeningen gemaakt... En ja, poging 1 is weg en dan zit je alweer snel in poging 2. De cyste heb ik gekregen nadat ik was gaan spuiten voor ivf 1 in april. Gelukkig is deze nu weg en hopelijk staat er nu niets meer in de weg voor onze mini!
Waar ik de kracht vandaan haal? Je gaat gewoon door. Ik denk als mijn ronde echt gaat beginnen, dat het dan weer spannend gaat worden. Hoewel ik die ronde zonder hormonen mag doen, alleen pregnyl om de eisprong te timen. Wel even relax zonder al die spuiten. Ja, een druk wachtbankje straks! Hopen dat daar mooie resultaten uit voort komen!
Ik slik multivitamine Mama elke dag van Vitals, Omega-3, Ubiquinol en vitamine D. Granaatappelsap wil ik weer mee gaan beginnen. Patricia: waar koop je deze paranoten?
@ goldfish - gewoon bij de Albert heijn. Je kan daar zelf ook heel makkelijk zelf een notenmix mee maken. Ze verkopen ook ongebrande walnoten, pecannoten, cashewnoten etc. Het zijn beige/lichtgrijze zakjes. Albert Heijn
Hey lieve dames! Nienie, wat goed dat je met MVM meedoet! Wil ik ook als ik ooit zwanger word Goldfishie, gezellig dat je meekletst! Heftig hoor, die eerste ivf poging van jou maar goed om te horen dat het daarna wel lukte. Het is zeker moeilijk om nog vertrouwen in de methode te hebben als het niks oplevert. Ik ben er zo bang voor! Trouwens, welk merk Ubiquinol hebben jullie? Ik heb 150 softgels van Healthy Origins uit Amerika besteld maar dat was bijna 60 euro... Hier gisteren ongesteld geworden! Best onverwacht eigenlijk, want volgens de bloedtestresultaten was er op cd20 nog geen sprake van eisprong terwijl ik zei dat ik 100% zeker wist dat her de dag daarvoor was. En guess what - precies 14 dagen na wat ik dacht mijn eisprong was ben ik ongesteld geworden! Maar goed, ik ben heel blij want morgen heb ik de uitgangsecho en mag ik dus hopelijk straks met Gonal F beginnen! Woohoo!
Patricia: dank je wel, ik ga vanmiddag even zoeken. Anniko: ubiquinol heb ik van het merk Vitals. Succes met de uitgangsecho en het spuiten met gonal. Weet je al hoeveel gonal je mag gaan spuiten?