Het snel weer door gaan is heel erg herkenbaar. Ik had het er laatst over met de gynaecoloog die zei dat je de dag van punctie niet kunt werken omdat je toch verdoving hebt gehad. Lastig als je niet weet wat je te wachten staat.
Hier is het werk ook op de hoogte en zijn de dagdelen die ik vrij moest hebben onder bijzonder verlof geschaald. Voor de punctie vraag ik me idd af hoe ik dat zou regelen, maar ga wel eens googlen...als er idd iets in de wet/cao vastligt maakt dat het vele maken makkelijker! Het klinkt namelijk wel goed om vanaf punctie tot terugplaatsing vrij te hebben, dan hoef ik ook niet na te denken of me schuldig te voelen, want ik ga ook maar door. Verder hier in afwachting vd menstruatie, eind deze weeek. Van mij mag het ook wel nu doorzetten, want heb nu wel het gevoel graag door te willen!
Dame82 laat je even weten wanneer je ongesteld word hoop snel voor je begrijp dat ke graag verder wil. Ik zal voor je duimen😉. Hier vannochtend een echo gehad en mag vanaf vrijdag beginnen met stimuleren. Volgende week vrijdag echo om te kijken hoe hard en hoeveel er groeien. Spannend.
@nienie Wij moeten volgende week vrijdag ook terug voor een echo! Ben benieuwd hoe snel het gaat. @dame Duimen dat je menstruatie een keer iets eerder komt, dan kan je tenminste lekker verder. Ben ook benieuwd wat daar over in de wet staat. Mijn manager wist er eigenlijk niet zoveel over en laat het ter beoordeling bij mijzelf.
Ruubs mocht jij vandaag niet beginnen met decaptyle? Viel het een beetje mee? Wat grappig we lopen echt gelijk want ik begin ook vrijdag met stimuleren. Ben benieuwd ze zei tegen mij eind aug laatste weekend maar als ik vrijdag pas mijn echo heb denk ik niet dat het dat weekend al word!
Vanavond om 19:00 de eerste Decapeptyl gezet! Vond het niet anders dan de Ovitrelle bij de IUI. Daarna mijn man een high five gegeven; Yeah we zijn gestart! Heb jij bijwerkingen van de Deca? Leuk dat we tegelijk lopen, kunnen we vergelijken! In mijn schema staat de pick up om en nabij 2 september, dus dat is wel iets later.
Fijn gevoel he. Ja heb wat opvliegers en ben heel erg moe. Maar mijn gynaecoloog zei als je begint met stimuleren word het minder. Wat ga jij spuiten vanaf vrijdag?
Aaah oké, nou fijn dat dat al snel is! Ik begin vrijdag met 150 eenheden Gonal-F. En jij? Is het bij jullie ook voor een eerste kindje?
Oh dames wat goed! De eerste spuiten zijn gezet! Ik wil ookkkkkk Voel mijn buik al rommelen, hopelijk zet het snel door! Als ik morgen ongesteld word mag ik meteen beginnen met stimuleren, gonal-f 150! Dan loop ik ook gelijk met jullie op, dat zou leuk zijn!
Jaaaa alle drie vrijdag starten met Gonal-f, hoe leuk zou dat zijn!! Ik duim! Ik zie overal zoveel positieve verhalen over zwangerschappen na de eerste tp, heb er kei veel vertrouwen in, echt! Mei 2017 it is!
Oh wat spannend zeg, de eerste spuiten zijn gezet! Jeetje. Hopelijk weinig bijwerkingen of zo min mogelijk Bij mij wist het werk ook dat we bezig waren met iui. We hebben nu gezegd dat we ermee stoppen. Wat ook ao is, maar niet dat we doorgaan voor ivf, ik weet niet of we dit gaan vertellen. Het is me slecht bevallen dat veel het wisten van de iui. Al die vragen als je er niet op zit te wachten. Weer ongesteld en het 10 keer moet. Vertellen. Maat ja, we kunnen ook zeggen dat we ermee gestart zijn en dat we er zelf over beginnen. We niet willen dat anderen ernaar vragen. Of we zeggen niets. Ik ben van,koddig gebeld, en wij mogen starten met ivf. Over 2,5 week wordt ik ongesteld, dan 1 maand pil en dan starten... Spannend hoor poeh
@Vanesje Vervelend dat ze op je werk er zo mee bezig zijn! Je gaat er toch altijd wel vanuit dat volwassen mensen er goed mee om kunnen gaan.. Op mijn werk vragen ze gewoon: 'Hoe is het?' En dan ga ik er serieus op in als ik dat wil en als ik een keer geen zin heb dan geef ik ook antwoord, maar niet met betrekking op het traject. Ik vind dat zelf erg fijn werken, maar dat is zo ontstaan eigenlijk. Maar wat je zegt, je kan natuurlijk gewoon aangeven dat je er zelf over begint als je het er over wil hebben. Succes! En balen dat je nog even geduld moet hebben, maar dan kan je er alvast aan wennen. Spannend inderdaad! @Dame Nog geen menstruatie? Ik zit hier nog te duimen! Ik ben zelf afgelopen nacht pas ongesteld geworden na de pil (zondag laatste gehad). Heb het idee dat mijn cyclus nu echt scheef loopt! Zou nu op cyclusdag 1 zitten, maar volgens medicatieschema zit ik op cyclusdag 5. Maargoed het gaat er natuurlijk om dat ik geen eigen cyclus meer mag hebben. Ff wennen! Vanavond de Gonal-F erbij zetten. Ben benieuwd, kijk erg uit naar volgende week vrijdag. Laat die eitjes maar groeien!
He dames, Vanesje: wat een goed nieuws dat jullie mogen starten! Nog eventjes geduld hebben dus, maar dan mogen jullie ook Zie je op tegen het wachten of vind je het wel prettig? Helaas Ruubs en Nienie nog geen ongi hier! Het rommelde wel wat, maar zet niet door. Opzicht klopt dat ook wel want mijn nod is zondag pas of zelfs iets later! Alleen hoopte ik dat het eerder kwam, word aangestoken door jullie berichten Daarbij kwam bezoekje ziekenhuis vandaag beter uit dan maandag, maar ja... Ruubs jij durft nog heerlijk positief te zijn! Ik hoop het ook echt zo, maar ben wel wat gematiger in mijn enthousiasme geworden, zelfbescherming denk ik! Ik lees ook veel positieve verhalen en ga er stiekem ook vanuit dat het het komende half jaar ergens wel gaat lukken...maar nog meer hoop ik dat we eindelijk eens bij de geluksvogels horen waarbij de eerste tp meteen raak is!
Vanesje: wat iritant zeg😒 Je zou het dan inderdaad bijna niet meer gaan vertellen jammer is dat. Fijn voor jullie dat jullie kunnen beginnen nu wat een opluchting is dat he😁 Hey ruubs hoe is het spuiten gegaan vandaag? Hahaha hier was het wel eff wennen😁 Hahha vriendlief bij me neer gezet met de gebruiksaanwijzing .. Hahaha hoeveel spuit jij? Ah dame82 wat jammer zeg is altijd zo... Als je er op wacht duurt het altijd langer blijf duimen dat je het zondag word😉
Is wel even wennen 2 na elkaar zetten. Heb het maar links en rechts gedaan haha. Had ook net bezoek, dan is het wel irritant dat het zo tijdsgebonden is. Ik moet 150 eh zetten. En jij? Ik voelde de Gonal-F wel nog even prikkelen daarna.
Dame82, ik vind het op zich wel jammer dat we moeten wachten, we konden terecht voor de ivf intake de tweede dag van onze vakantie, maar dan zijn we dus net weg. Dus moet dan 2 welen later, en dan kunnen we ook pas aangemeld worden bij het VU voor de informatie uitwisseling en inschrijving daar. We gaan wel volgende week beide voor de bloedonderzoeken. Dus die uitslagen hebben we dan ook de dag na de vakantie. Ik ga voor de zekerheid wel vast aan de pil, mocht starten, ze zei alleen dat het dus wel kan dat ik dan 2 cyclussen aan de pil ben. Weet niet goed wat wijsheid is, als het wel ineens sneller kan os het fijn dat ik de pil al heb geslikt, kan het niet dan heb ik een maand voor niets geslikt. Weet niet zo goed wat te doen. En ik ben erg bang voor de punctie, hebben jullie dat ook? En de hoeveelheid hormonen die je moet gaan spuiten, en is tegelijk, hoe ervaren jullie dat? Bijwerkingen?
Joepie ongesteld! Dat ik daar nog eens blij van zou worden de ivf-cyclus is begonnen! Vanesje ik vind het reuze spannend allemaal! Ben zelfs een beetje bang voor de punctie! Maar vruchteloos iui blijven proberen heeft ook weinig zin en nu eenmaal de stap ook gezet kan het me niet snel genoeg gaan! Het worden spannende weken met weer nieuwe ervaringen, ook waar ik tegenop zie, maar ik geloof ook dat we het aankunnen! Bijna een jaar mmm alweer en ik heb me al veel over dingen heen moeten zettten, dit kan er ook nog wel bij! Vind het forum in ieder geval fijn...ervaringen uitwisselen en ervaren dat je niet de enige bent met angst! En ik denk eenmaal de punctie gehad dat het misschien wel beter gaat zijn dan iui! Niet iedere maand hormonen spuiten, bevruchtingen teruggeplaatst krijgen en een wat hogere slagingskans....dat klinkt toch alsof het goed moet gaan komen!
Ja die verdomde dilemma's in de mmm he...maar wat zou je erger vinden: een maand voor niets de pil slikken of (misschien) niet eerder kunnen starten omdat je nog niet aan de pil bent? Je keuze blijft een risico, maar ik zou kiezen voor datgene dat je het minst erg vindt!