Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Ruubs, het wachten duurt lang hè! Ik heb zelf ook niet veel te melden. Heb dinsdag een afspraak in het ziekenhuis en dan krijg ik te horen wanneer ik precies met decapeptyl kan beginnen, waarschijnlijk 28 oktober. Dan gaat het pas echt beginnen voor mijn gevoel, want dan doe ik tenminste iets.

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Aaaah dat schiet gelukkig ook al op! Fijner gevoel om bezig te zin hè! Hopelijk krijg je dinsdag definitieve datum te horen!

3. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Goed nieuws hier, maandag heb ik de punctie! Vandaag nog de laatste Gonal en Deca, morgen om 22u Deca en Ovitrelle. Ben wel een beetje bang dat mijn eitjes nog niet rijp zijn want ik had vandaag 1 van 18,5mm, 2 wat kleiner en 7 nog kleiner... hopelijk groeien ze nog ff door! Spannend!

Trouwens, weten jullie dat in Amerika doen ze punctie zelfs als je heel veel follikels hebt? Ik heb op een paar forums gelezen dat vrouwen bijvoorbeeld 54 of 70 follikels hadden en dan zeg maar 30 rijpe eitjes... Een vrouw had 98 follikels! WTF?! Hoe is dat veilig? Ow, en ze doen ook terugplaatsingen van 3, 4, 5 embryo's tegelijk... gek :D

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat goed Anniko, de datum staat :) Het blijft uiteindelijk spannend hoeveel follikels ze aanprikken, maar ook weer hoeveel rijpe eicellen ze daarin vinden (en cdan nog bevruchtingen, embryo's en cryo's ;) ivf is een stap voor stap traject)
    De follikels zullen nog wel wat doorgroeien door de ovitrelle ook! De bolgende stap is in ieder geval in werking gezet: de punctie!

Jeetje dat klinkt niet gezond meer zeg die Amerikaanse taferelen! Dan krijg je toch vette overstimulatie?! En de kans op 3, 4 of 5ling...poeh wil graag zwanger worden maar moet daar toch niet aan denken!
    Wel denk ik nu, achteraf, toch wel fijn als we ook 2 embryo's hadden mogen terugplaatsen...vergroot tochbje kansen, want de periodes tussen de mislukte pogingen tikken maar aan. Maar ja helaas dorn ze dat pas vanaf 38 jaar!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ anniko - ik had op vrijdag echo, 9 grote en een paar kleinere. Op dinsdag daarna punctie 12 follikels en 12 eicellen. Qua rijpheid geen idee, nooit naar gevraagd.

@ dame - vanaf 30 oktober losse lucrin en dan 2 nov weer de gonal-f. Dus nog eventjes pauze. Ik heb gelukkig de komende 2 weken bijna geen afspraken staan en dat vind ik even heerlijk naar zeer drukke weken. Ook wel met leuke dingen. Maar het begon mij wat op te breken. Ben nu ook verkouden. Van de week al paar dagen verhoging gehad. Dus lijf zegt ook ho! Hihi.

Ik hoop dat voor ruubs en dame dat die rode duivels snel komen. Wil je een keer wel ongesteld worden, duurt het langer. Ik had ook dat mijn menstruatie pas op dag 35 kwam, terwijl 29 normaal de max is.

6. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Wat fijn Anniko eindelijk een datum. Spannend hoor!! Ze groeien vast nog wel even door😉. Hier weer opgeknapt nog wel verkouden. Nu lekker weekend. Jullie een heel fijn weekend en hoop voor jullie ruubs en dame dat jullie snel ongesteld worden!!

7. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Even korte reactie, super Anniko! Lets goooooo!

8. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Dank jullie wel! Fijn weekend meiden!

9. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ahhh wat spannend anniko! Eindelijk de punctie! Hopelijk zal alles goed en vlotjes verlopen !

10. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Anniko heel veel s6 morgen. Hoop dat het je allemaal een beetje mee valt. Zal voor jullie duimen!!

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Anniko hoe is het met de zenuwen meis? Ben je beetje op tijd aan de beurt? Ik ga voor je duimen! Ik was behoorlijk zenuwachtig, maar mij is de punctie echt 100% meegevallen...hoop dat je dezelfde ervaring gaat krijgen! Zet um op! Succes!

12. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ik ben zoooo zenuwachtig! Maar goed, ik overleef het wel! Morgen om 10 uur duimen draaien aub! :)

13. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Heel veel succes en sterkte vandaag Anniko! Ik denk aan je!

Hier goed nieuws, menstruatie is doorgebroken!! Yes! Vanochtend bellen om te vragen hoe nu verder.

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Anniko s6 vandaag!! Duim duim duim 😁
    Ruubs wat goed nieuws!! Ben benieuwd hoe verder hoop dat je snel weer op dat wachtbankje zit!!

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Gooo Anniko goooo! Succes!

Yessss Ruubs, wat zal dat goed voelen :) Ben idd benieuwd hoe de cyclus er nu uitgaat zien, heb ik geen idee van! Idd geval moet ik wel weer voor een uitgangsecho! Maar meis je kan weer vooruit tellen, je kunt weer wat doen :)
    Hier rommelt het wat, maar valt helaas niets uit op te maken...zou zo maar kunnen doorbreken, maar ook gerust nog wat dagen wachten. Officieel is woensdag pas mijn nod!

16. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Duimen draaien hier Anniko! Waarschijnlijk lig je nu te zenuwen op zo'n stom ziekenhuisbed. Zet 'm op meid!

Nienie en Dame, inderdaad heel goed gevoel! Ook echt blij dat m'n cyclus niet in de war is door alles. 31 oktober op cd15 een fm. 2 weekjes relaxen en gezond leven en dan kunnen we weeeerrrrr!
    Dame, hopelijk komt het bij jou ook snel!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ ruubs - moet jij geen ovulatietesten doen? Bij mij kreeg ik al eerder een echo cd 12 of 13. En moest zelf testen.

18. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Daar hebben ze niets over gezegd, dus ik denk het niet. Nooit moeten doen ook voor het ziekenhuis. Moest jij bij de iui ook ovulatietesten doen?
    We hebben een echo op cd15 ingepland omdat ik pas tussen cd17 en 20 mijn eisprong heb.

19. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Heey, I'm alive!
    Vandaag is best avontuurlijk geweest zeg! Mijn man eerst naar LUMC om het zaad te produceren, hebben ze blijkbaar de kamer dubbelgeboekt en moest ie lang wachten. Wel op tijd naar Bronovo gekomen gelukkig. Hier konden ze eerst geen infuusnaald inbrengen (ben een moeilijke prikker) en moesten ze iemand van IC bellen om dat te laten doen. Mijn man is bijna flauwgevallen dus hij was er niet bij, maar op bed aan het liggen en glucose aan het drinken haha. Het aanprikken was best pijnlijk maar lekker kort. Daarna naar de uitrustkamer, lekker eten en drinken en mijn man naar LUMC met de eitjes. Na een half uur belt ie mij op: schat, mijn sperma is niet goed genoeg voor ivf. Hij moest dus nog een keer zaad produceren en dat was al beter (eerst 2 mln, daarna 10mln). Ze zeiden dat wat niet met ivf lukt gaan ze met icsi proberen. Lijkt me prima! Oh en 10 eitjes! :) Morgen tussen 15:30 en 16:30 horen we meer.
    Bedankt voor de duimen!

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ anniko - enerverend ochtendje, maar missie tot nu toe geslaagd, nu hopen op een mooi aantal embryo's/cryo's

@ ruubs - ja ik moest dat wel, is normaal protocol in het ziekenhuis, maar wat een gedoe, want cyclus was van de leg. Volgende keer doe ik dus geen natuurlijke cyclus dus met hormonen. Of wel natuurlijk en dat ik meerdere keren naar het ziekenhuis ga voor echo meting. Maar niet die test stress. En had ik een positieve test, vonden ze mijn ei te klein op de echo. Pfff.

Deel Deze Pagina