Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Nee uiteinderlijk heb ik al mijn lessen afgezegd. Gelukkig kan dat altijd.
    En ja, ik weet dat paracetamol mag je ook bij zwangerschap gebruiken maar dat zei mijn dr net - sinds morgen liever niet. Ok dan ;)

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Anniko, veel succes en plezier morgen! Geniet van het moment dat je zwanger de deur uit loopt!! ♡

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Enjoy Anniko! Bijzonder moment zo een eerste tp!

4. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Dames... Van 7 bevruchte eitjes hebben we 7 toppers gekregen! 6 van uitstekende kwaliteit en 1 goede kwaliteit.
    Er zwemt een toppertje in mijn buik en we hebben nog 6 kindjes op wintersport! I'm in shock :D

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Goed zeg!! :)

Mag ik vragen welke medicatie jij hebt gespoten?

6. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ja natuurlijk! 4 weken Decapeptyl en 2 weken Gonal F 150, trigger met Ovitrelle

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeetje wat ontzettend goed Anniko! Dat klinkt hoopvol :) Jouw dag kan in ieder geval niet meer stuk! Nou duimen draaien maarrrrr!
    Ben ik wel even nieuwsgierig of jij nog tips voor nu na de tp hebt meegekregen?

Bij ons is overigens niet echt iets over de kwaliteit vd embryo's gezegd?! Dat de verse tp een morula was (bij navraag door mij) en dat er dus 7 dus goed waren om in te vriezen, maar wat dat qua kwaliteit inhoudt?! Hebben jullie andere dames ook meer informatie over de kwaliteit gehad? Natuurlijk niet geheel onbelangrijk ;) Heb volgende week dinsdag evaluatie, ga er toch eens naar vragen.

8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Bedenk me nu net...wij hoorden bij de tp dat er uit de 10 bevruchtingen ook 10 embryo's waren ontstaan. Er is er toen 1 teruggeplaatst en de andere 9 zouden ze nog even laten doorgroeien en we zouden per post horen hoeveel cryo's. Uiteindelijk dus 7, zijn dus 2 nog afgevallen.
    Dit protocol verschilt dus blijkbaar ook per nl's ziekenhuis... zouden mijn cryo's dan toch ook 5 daags zijn? Anders hadden we dat toch eigenlijk ook tijdens de tp moeten horen!?
    Nou ja jullie horen het al...ik heb vakantie en dus teveel tijd om na te denken ;)
    Ga mijn vragen maar eens opschrijven voor volgende week dinsdag!

9. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Wauw wat goed zeg Anniko!! Gefeliciteerd!

Dame, bij ons lieten ze de embryo's nog 2 dagen doorgroeien en als ze tot die tijd bleven doordelen werd ze ingevroren (dag 7 dus pas). Zodat ze zeker weten dat het toppers zijn omdat je dan de grootste kans hebt dat ze de ontdooiing overleven, werd ons verteld. Wij werden toen gebeld op dag 8. Zo jammer hè dat het overal anders werkt. Één bepaalde methode zou toch de beste moeten zijn zou je denken:(

10. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Anniko wat een top score wauw!! Geniet van het toppertje in je buik!! Ik zal duimen!! Dame bij ons hebben ze het wel gezegt en volgends mij ook op dag 3 ingevroren. Bij ons vriezen ze ook slechte kwaliteit in. Volgends mij is dat ook weer bij elk ziekenhuis verschillend!!

Ruubs wanneer moetje weer na het ziekenhuis?

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja jij loopt in Gent toch Ruubs!? Dat is in ieder geval weer anders dan NL! Was laatst een docu over op tv dat buitenland idd 5 daagse embryo's invriest ipv 3 dagen...maar jij hebt dus als ik het goed begrijp straks een 7 daagse topper? Wauw! Nog voordeeltje: de wachtweken zijn minder lang :)
    Nou ben benieuwd wat ze nu met onze embryootjes hebben gedaan? Hoeveel langer ze ze hebben laten doordelen?
    Merk dat ik wel toe ben aan een evaluatie, heb veel vragen. Maar weet ook dat die gesprekken vaak niet heel bevredigend zijn. Snel en weinig meedenken! We gaan het zien!

12. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Nienie, hoe gaat het met je? Voel je je goed? Kan je al volop genieten? :D Je bent mn grote voorbeeld!

31 okt moet ik terug voor een fm. Hoop zoooo dat één van de twee cryo's het gaat worden. Maakt me wel onzeker dat wij zo weinig embryos hebben vergeleken met jullie allemaal. Maargoed dat had natuurlijk een oorzaak, voelt alleen nu wel als minder kans.

13. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    #653 anniko, 20 okt 2016
    Laatst bewerkt: 20 okt 2016
    Jaaa idd verschilt het per zh want ik heb het nagevraagd en die mijne zijn al ingevroren, op dag 3 dus. Maar bij mij (LUMC) vriezen ze alleen de goede in.

En over de kwaliteit gesproken, ze hebben het zelf aangeboden dat 6 klasse 1 waren en eentje klasse 2, blijkbaar gaat het zo: 1=uitstekend, 2=goed, 3=matig, 4=slecht. Maar je hebt ook ABCD scores of soms weet je hoeveel cellig ze zijn (ik dus niet).

Spannend meiden, jullie kunnen allemaal straks weer beginnen!

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind ook jammer en raar dat je die informatie ovet je embryo's er uit moet trekken. Waarom niet in de brief over de cryo's een kort verslagje oid. Gelukkig waren ze bij het umc utrecht heel bereidwillig om informatie te verstrekken.

15. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Haha Dame we hadden (bijna) tegelijk gepost. In Belgie is t inderdaad sowieso al anders. Ik hoorde een collega over die docu, maar ze wist niet meer welke zender. Weet jij t nog? Dan kan ik het misschien terugkijken.
    Fijn zo'n evaluatiegesprek. Denk idd ook dat je helaas altijd nog met vragen blijft zitten. Vind zelf dat ze in t ziekenhuis ook doen alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. Jammer is dat!

16. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ruubs met mij gaat het goed. Manlief vanaf dinsdag na Bonaire dus tot woensdag alleen bah niks aan. Ik geniet volop maar merk wel dat ik het fijn vind dat ik volgende week weer echo heb. Verder wel wat laat van mijn darmen vooral na avond eten. Wat fijn dat je dan echo hebt. Voelt vast goed weer lekker beginnen.

Dame bij jou al rood gespot of nog steeds bruin?
    Anniko hoe voel je je. Geniet je er een beetje van?

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja ja ja jaaaaaaaaa ik ben ongesteld geworden! Yes, wat een bevrijding :) Zometeen voor de uitgangsecho, duimen draaien dat alles in orde is! Vind het wel spannend zo na die stimulatieronde merk ik, mijn lijf kent wel wat fratsen.
    Gisteren kreeg ik al wat buikpijn en dacht eindelijk ongesteld. Buikpijn isvoor mij startsein, maar het leek niet echt door te breken. Wel wat bloed, maar toch ook nog bruin. Strange. Sinds vanochtend helemaal los ;) Dan zal vandaag wel cd 1 zijn toch? Ben gewend dat het meteen duidelijk is.

Patricia loop jij in het umc? Ik daar voor de tp's! Fijn om te horen dat ze daar wel bereidwillend zijn, want onze eskimootjes liggen daar :)

Ruubs het was afl 1 van zorg.nu! Geloof nl 1. Maar als je googled op dat programma vind je het vast! Welke cd zit jij nu? Misschien als ik vroege eisprong heb dat we ongeveer gelijk het bankje op mogen. Oh wat heerlijk om weer vooruit te denken.

Oh nienie dat loop je nu mis he dat reisje...maar met alle liefde blijf je nu vast thuis :) Alles voor het goede doel! Ik geloof zo dat deze periode spannend is en je van echo tot echo leeft. Hoeveel weken ben je nu? Vind wel dat ff zo een mooie banner moet aanmaken ;)

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - hoera. Hang de vlag uit en haal taart. :-D

Ja in umc de tp's en eskimootjes in de vriezer. De rest in rijnstate. Welk ziekenhuis zat jij ook alweer dame?

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ruubs: het programma het Zorg.nu volgens mij van de publieke oproep.

Dame: fijn dat de ongi er is! Kan je nu weer verder!

Wij lopen in de VU en daar krijg je ook weinig te horen over je mini's. Wel hoeveel er zijn ingevroren in hoeveel rietjes, maar niets over de kwaliteit of aantal cellen. Ik kreeg de mini op dag 3 teruggeplaatst en de overige 5 zijn op dag 5 ingevroren.

Hier ook aan het wachten op de ongi zodat we weer verder kunnen. Ik zit vandaag op cd29. Hopelijk gaat het niet te lang duren.

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Diakonesse en nu dus voor tp's naar umc! Heb jij de info over de kwaliteit via rijnstate gekregen of heb je zelf contact gezocht met het umc?
    Het is idd gek dat ze die info niet in de brief over het aantal cryo's zetten! Dat kan makkelijk!
    En bedenk me nu net als jouw cryo's 3 daags zijn, zullen die van ons dat ook zijn :) Daar alweer helderheid over!

Oh dames wat ben ik blij met deze ongesteldheid... het was een waardeloze maand met pauze en liters bruin/bloed... eindelijk weer vooruit! Wat geeft dit me lucht :)

Deel Deze Pagina