Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja zo herkenbaar. Ik heb het bij een vriendin gehad die mij in maart vertelde dat ze zwanger was!! Ik heb het daar zo moeilijk mee gehad. Ik gunde het haar echt hoor maar mezelf op dat moment zo veel meer. Zij was net gestopt. Dat je soms eff je dag niet hebt is heel normaal. Lekker van je af praten. de kinderwagens van joolz zo mooi. Begin maar vast met sparen voor je het weet ben je zelf aan de beurt😉

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Exact de kinderwagen waar ik op doelde..joolz!!! :) a beauty vind ik het!
    Ja en weet dat mijn gevoelens er ook mogen zijn, maar het duurt nu al zo lang. Soms vraag ik me echt af hoe lang ik dit nog trek....maar genoeg gemekker voor vandaag! Wie weet morgen een verrassende fm! Fijne zondagavond nog dames!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Herkenbaar wat betreft de aanstaande feestdagen. Vandaag mijn oom aan de lijn en ik zei ook al tegen hem vind het een ruk maand. Hahaha. Was wel lief hij vroeg uit zichzelf hoe het ging met zwanger worden. :) Ik heb toen ik frankrijk was ook lang met hen er over zitten praten zo fijn. Mijn moeder weet veel minder, ze haalt ook alles door elkaar dus dat schiet niet op.

Lol om de kinderwagens. Ik vind Joolz niks.
    Ik had eerst zoiets van een mutsy of koelstra. Maar waar ik ook aan zitten te denken is de bugaboo donkey met duo stang, een rode!. Mocht er een tweede komen dan hoef ik geen nieuwe wagen te kopen. En ik weet ook welk dekentje en lakentjes er ik bij ga kopen hihi. Even dromen ;)
    Babykamer weet ik ook al hoe ik hem wil. Het wordt een unisex kamer. Omdat ik het geslacht niet wil weten.

Net de losse lucrin er in gezet. Op het schema staat wat er raar. Maar depot moest vorige keer ook op de 30ste dus gewoon vandaag gezet. En dan woensdag de gonal er bij.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ruubs succes met de eerste fm! Straks kunnen we eieren vergelijken haha ;)

Anniko succes met testen nog meis! Ik duim op een mooie streep voor je!

Zo zie je maar dat smaken verschillen he patricia! Ik vind de bugaboo ook nog wel iets hebben hoor tr!
    Heb geen verstand van lucrin, maar je zal het vast wel goed gedaan hebben! En overmorgen gonal, dan gaat het echt beginnen! Yes!!!

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    S6 dames met de meting!! Wel fijn aicirtap dat je al weet ongeveer wat je wil. Het merk koelstra ken ik helemaal niet. Wij moeten ons ee nog maar eens goed in gaan verdiepen. Ik zag zulke mooie denkends van koeka met wafel structuur hahaha gelijk verliefd. Maar als je alles van koeka wil mag ben ik nog wel even bezig met sparen hahahaha gelukkig hebben we nog even😉

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dame en Ruubs: heel veel succes bij julli fm!

7. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Bedankt dames! Ben erg benieuwd. Merk dat ik een enorm onrustig gevoel heb, omdat het al cd15 is. Zou het zooo erg vinden als ik mn eisprong al heb gehad en het weer een verloren ronde is.

Nienie, wel leuk dat je nu nog even samen zwanger bent met die vriendin! Hebben jullie het leuke nieuws al verteld aan jullie omgeving? of wachten jullie nog even? Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt?

Anniko, heb je nog getest vandaag? M'n duimen draaien nog steeds!

Aicirtap, dat schiet gelukkig ook ineens op, fijn!!

Goldfishie, hoe is het met jou? Nog ff geduld en dan straks ook een mooie mini in je buuk!

Maryjames, ook begonnen! Jeeeeeej!!

Dame, succes zometeen! Ben benieuwd, kunnen idd eiersvergelijken haha

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ niene - de koeka wrapper staat ook op mijn die wil ik hebben lijstje, je hebt ze ook met teddy erin en dat is heerlijk warm. Hij kan ook mee in de maxi cosi of ipv dekentje/lakentje in de wagenbak. Of lekker er in slapen in de box. Ik heb hem gezien bij een kennis op de kraamvisite ;)

@ mezelf - ik merk toch wel veel spanning in mijn lijf, toch onbewust er veel mee bezig. Ik kon gisteren ook slecht in slaap vallen. En dan open ik vanmorgen facebook en zie ik dat een kennis is bevallen van haar 2de zoontje. Ik wist dat het elk moment kon gebeuren maar toch. Pfff.
    Ik zit een beetje in dubio of ik naar de osteopaat wil als hij deze week nog een plekje heeft. Kost zo weer 40-50 euro per keer en dan wil ik ook wel 2 keer gaan minimaal. Spaarcentjes gaan langzaamaan op. Straks nog een rekening voor donorzaad bij de ivf van 300 euro.

9. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Jeetje, moet je dat zelf betalen! Hoe werkt dat eigenlijk met donorzaad? Mag je dan echt uiterlijke kenmerken opgeven waar de donor aan moet voldoen? En heb je steeds dezelfde?

10. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ik heb één follikel van 13 mm, dus woensdag terug voor een fm. Dan afspreken wanneer ik Ovitrelle ga zetten. Na de Ovitrelle-dag heb ik 8 dagen later een tp, als alles goed gaat.

Wel veel vragen kunnen stellen gelukkig. Hij zei dat we in de juiste tijd zijn geboren, want als ze 8 jaar eerder waren toen was er nog geen ICSI en dan hadden we geen kans gehad.

Hoe was het bij jou Dame?

11. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja klopt ruubs super leuk! Ze is half nov uitgerekend. Ja eigenlijk weet iedereen het al wel. Wel te snel vanwege ivf en onze openheid er in. Volgende week vrijdag combinatie test. Ook weer spannend mijn vriend wou daar graag aan mee doen en ik krijg weer een Exstra echo. Ja wij willen graag weten wat het word. Met 16 weken kan dat. Fijn dat je ei nog niet geweest is😁😁.

Jeejtje 300
    Euro donorzaad wat een geld zeg. Maar goed hopelijk krijg je er iets mooies voor terug😉

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vorige keer bij de ivf hadden ze 2 rietjes nodig. En elk rietje is 150 euro. Ze willen geen icsi doen of 50/50 helaas.

Op elke vel staat geboortejaar, kleur haar, soort haar (krul, slag, steil) kleur ogen, lengte, postuur, opleidingsniveau en soms ook de opleiding, hobby's/interesses.
    Door negatieve publiciteit (oa de blijdorp kliniek en dr. Karbaat) en het niet meer volledig anoniem zijn als donor is het aantal fors terug gelopen. Er zou daar wel eens meer publiciteit aan gegeven mogen worden. In een map zit ongeveer 10 donoren, soms iets meer. Dus veel keuze is er niet. Belangrijkste is opleidingsniveau en daarna nog wat dingen waar ik eventueel op selecteer.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ei ei ei en we zijn zo blij...dames ik had al een ei van 16mm op cd 11 :) Jeetje niet verwacht! Morgen dus pregnyl zetten en 6 dagen later de tp, waarschijnlijk maandag over weekje dus. Morgen word ik gebeld over hoe laat pregnyl en wanneer tp. Voelt wel als een klein cadeautje zo snel al en bijkomend voordeel deze ronde dus maar 1x naar het ziekenhuis voor fm! Ook eens lekker!
    En Ruubs jij eentje van 13mm dikke kans dat jij woensdag ovitrelle mag spuiten, gezellig, gaan we echt gelijk op!

Zal straks ff op iedereen reageren, maar wilde dit alvast kwijt!

14. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Waaaaauwie super zeg!! Snap dat dat een goed gevoel is!!

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Jeuj dame! Nu hopen dat ontdooiing goed gaat. :)
    En ruubs ook bijna aan de beurt.

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Patricia hier ook net een vriendin bevallen. Je weet dat het er aan komt, maar toch wel ff moeilijk. Heel herkenbaar dus.
    En jeetje dat donorzaad is wel duur zeg...lijkt me voor jou wel extra frustrerend dat het allemaal langer duurt. Dat kost jou extra veel geld, waar anderen het zaad 'gratis' hebben. Misschien een brutale vraag maar heb je ooit overwogen om een bekende van je als donor te vragen?
    Ik ga op aandringen van schoonmoeder naar de osteopaat. Ik ben eigenlijk een beetje behandelmoe, maar deze osteopaat had gezegd dat 1 a 2 behandelingen voldoende zouden zijn. Dat wil ik nog wel proberen. Woensdag de eerste afspraak!

Nienie wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? Misschien heb je het wel al eens verteld, maar weet het niet meer?!

Goldfishie hoe gaat het daar?

Ik dacht tr dat er sowieso een tp gaat plaatsvinden?! De gyn zei dat ze dan gewoon een nieuwe ontdooien als andere mislukt. Maar de assistente vandaag dacht weer van niet :( Hoop het van wel.
    En zet ff een hulplijn in: wanneer zouden jullie het nog gezellig maken als jullie mij waren om onze natuurlijke kans toch ook nog te benutten? Morgenavond pregnyl! Dan morgen en woensdagavond? Of beter woensdagavond alleen ivm beter voor het zaad is?

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame wat een goed nieuws!! Eindelijk weer iets om na uit te kijken heerlijk!! Ik ben 26 mei uitgerekend! Duurt nog heeeeeellll lang😉 Ben al blij als ik over de 12 weken ben.

Mag ik vragen waarom ze geen icsi doen?omdat er gewoon wel embryo's ontstaan?? Pff dat lijkt me echt kut zeg. vorige keer had je er 2 ?

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja ik wist dat ze elk moment kan bevallen. Maar komt toch ff hard binnen. Zie later een foto met haar oudste jongetje. En terwijl ik typ: wat een rijkdom! moest ik wel even huilen. Gewoon bang dat die rijkdom mij niet gegund is en er niet gaat komen.

Rijnstate wil alles zo natuurlijk mogelijk houden. Ik kan inmiddels kotsen van deze opmerking ;) Zij vinden het niet goed dat er in een (goede) eicel wordt geprikt. En volgens hun is het zaad gewoon goed.

Wat betreft bekende donor. De overweging gehad. Maar voor mijn gevoel zit ik dan mijn hele leven vast aan een man. En bang dat zijn gevoelens veranderen en meer wilt, als kindje er eenmaal is. En dan kan je nog wel zo mooi contract op hebben gesteld en afspraken hebben gemaakt, dat wil niet zeggen dat het dan ook werkt.

@ dame - zou het gewoon niet geschoten is altijd mis. Zwemmertjes leven ook volgens mij bijna 2 dagen? Dus je hebt donderdag je eisprong. Ja dan zou ik vanavond en donderdag doen. Of woensdag en vrijdag. Je kan ei kan natuurlijk ook eerder springen, dat weet je niet. Pregnyl zorgt er alleen voor dat ie zeker weten springt.

Ik ga ff spuiten ;)

19. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Aicirtap, wat grappig dat je dat zo kan uitkiezen! Maar wel een heel duur grapje zeg!

Dame, ik zou het zwoensdag en vrij of dinsdag en do gezellig maken! Zou wat zijn hè een tweeling!!

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Vanavond 19.00 pregnyl en dinsdag de tp! Joehoe!

Deel Deze Pagina