Wat toevallig dat je dit zegt Ruubs! Ik hoef officieel ook pas volgende week woensdag voor een eerste meting en ben dan ook al 1,5 week aan het spuiten, terwijl bij iui ik na een week de eerste fm had. Ik had me al bedacht dat ik dat ook wat spannend vind en dat ik anders maandag op eigen initiatief naar inloopspreekuur ga...ter geruststelling voor mezelf! Ben eens benieuwd hoe het bij jou gaat uit zien! Ik heb nu drie spuiten gezet en voel ook nog niets!
Spannend dames! Hopelijk veel mooie eitjes. Hier is de kogel ook door de kerk.. iui6 gaat niet door, we mogen starten met ivf. Moet over 2,5 week ongesteld worden, als dan de cyste weg is zullen we meteen mogen starten. Volgende week gesprekken met de verpleegkundige.
Voor jou ook spannend Izie! Ik duim voor je dat de cyste dan weg is echt super vervelend. Nu eerst ff genieten van je 'rustweken'. Ja gek hè dame om niks te voelen. Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant maakt dat echt onzeker. Ik laat morgen wat weten! Heb stiekem voor mezelf de eis gesteld dat ik tussen de 10 en 20 eitjes wil. Alsof ik dat kan bepalen.. zucht haha Ja naar het inloopspreekuur kan natuurlijk ook! Ben zo benieuwd voor ons allemaal
Hey dames! Ik moet om 10 over 9 en jij dan ruubs? Ik ben ook erg zenuwachtig. Ook bang dat ik te weinig eitjes heb. Voel wel veel maar voelde dat ook bij iui met 3 eitjes!! Izie fijn dat jullie kunnen beginnen. Laatje het weten hoe het was ruubs?
Dat is fijn zo vroeg, dan ben je er snel van af! Ik moet om 11:30 uur. Ik laat iets weten hoor. Jij ook? Ben erg benieuwd.
Ja tuurlijk ga voor je duimen dat je heel veel eitjes hebt😉. Echt wel spannend he. Inderdaad lekker vroeg wij kunnen vaak wel tussen 8 en 9 uur. S6 morgen😉
Ik las tot nu toe mee. Maar wilde even reageren. Ik heb vorige ivf poging 150 eh gonal-f gespoten. En ik begon pas op dag 8 van de stimulatie wat te voelen. Op dag 10 eerste follikel meting. Dat is standaard. Ik had vanaf die dag en de dagen erna echt het gevoel dat ik een buik vol eieren had. Op dag 15 punctie. Veel drinken is belangrijk. Is ook goed voor je eitjes. En je gewicht/buikomvang in de gaten houden.
Bedankt voor je reactie! Fijn om even een soort voorbeeldje te hebben! Hoe tel jij je dagen? Ik heb dag 12 pas een meting en op dag 3 begonnen met spuiten. Hoe voelt een buik vol eieren? En waarom gewicht/buikomvang in de gaten houden? Ik bedoel waar moeten we dan op letten en met welke reden? Sorry voor alle vragen, ben nogal zoekende merk ik
So Ruubs dat zou een mooi aantal zijn, maar is tien niet meer realistisch? Op de voorlichtingsavond gaf de fertiliteitsarts aan dat ze zenuwachtig werden van tien follikels per eierstok ivm overstimulatie. Hoe meer klinkt bijna wel hoe beter en hoe meer kansen, maar of dat echt zo is? Spannen Izie,vdan begint het binnenkort ook echt voor jou! Patricia, hi there! Tijdje geleden alweer en zoals je leest zit ik nu in hetzelfde schuitje!-hoeveel follikels had jij en hoeveel bevruchtingen zijn daaruit gekomen? Ruubs je hebt cyclusdagen en stimulatiedagen, volgens mij heeft patricia het over sd!-de dag dat je met spuiten bent begonnen! He en daar is de tip vh drinken weer dat en het meten en wegen hebben allemaal met overstimulatie te maken! Kom je teveel aan, zit er teveel vocht en dat kan gevaarlijk zijn. Maar vh ziekenhuis hoefde ik me echt niet iedere dag te wegen,maar wel in de gaten houden!
Ja ik dacht al dat er een verschil in zat met de dagen. Baal er wel van dat ze een hoop dingen mij niet verteld hebben en aan jullie wel. Expres gekozen om de ivf in een ander ziekenhuis te doen omdat we niet tevreden waren. Helaas moeten we in het nieuwe zkh alleen zijn voor de echte behandelingen en missen we blijkbaar toch weer dingen in het oude zkh. Stom! Fijn maar weer dat dit forum er is Dame, ons vertelde ze dat ze tevreden zijn met meer dan 10 eitjes, maar miss is 20 idd wat veel. Zal mn fantasie/eis bijstellen naar 10-15 Haha, moest ff denken Patricia.. Patricia.. Heb ik niet voorbij zien komen! Maar ik snap m haha t is nog vroeg
Oh lieve Ruubs voor mij hoef je niets bij testellen hoor.,..lekker blijven fantaseren! En wie weet heb je helemaal gelijk! Ik onthoud ook maar wat ik denk te moeten onthouden en die zin ' bij 10 follikels per kant worden we altijd wat zenuwachtig' is blijven hangen! Heb jij tr geen voorlichtingsavond over ivf gehad? Daar is bij ons veel in verteld en daarnaast heb ik hier denk ik al wat teveel gelezen Patricia typt voor mij wat makkelijker dan de omgekeerde versie Nou dames succes vandaag met de eerste meting! Ben super benieuwd...kom maar op met die eieren!!!!
Hmm nee geen voorlichting, alleen een intakegesprek en toen heeft de gynaecoloog wel veel verteld. Bedankt lieve Dame! En Nienie succes zometeen!!
@ ruubs - heb het over stimulatie dagen inderdaad. Ik maak altijd een lijstje met vragen vooraf en schrijf die op. Bij bijna het eind van het gesprek kijk ik er nog even naar en ik bedenk ondertussen of ik alle info. Maar heb ook achteraf nog vaak vragen of opmerkingen. Ik had 12 follikels / 12 eicellen. Vijf embryo's. Drie niet invriesbaar. Een verse tp mislukt. En cryo niet ontdooit. Gynaecoloog noemt geval van pech. Volgende keer zelfde protocol. Als het de volgende keer weer zo teleurstellend is en gyn wil beleid niet veranderen dan ga ik naar het buitenland. Ik irriteer mij aan het feit dat ze alles natuurlijk willen houden, @#$/&%! Er is al niks natuurlijks aan het hele proces dus wat maakt het uit. Maar hopelijk brengt poging 2 wel het gewenste resultaat. Ideaal is tussen de 10 en 15 eicellen. Hoe meer hoe groter de kans op overstimulatie en de kwaliteit van je eicellen gaat achteruit. Je follikels moeten uit mijn hoofd minimaal 16 mm zijn. Ze zuigen sowieso alles leeg tijdens de punctie anders is er kans op cystes / vochtophoping. Succes dames!
Gatverdarrie, dat is inderdaad ongelooflijk veel pech.. En wat vind ik pech een stom woord in het gehele zwanger worden traject!!! Zelf te vaak gehoord, bah. Bizar dat je met zo'n mooi aantal eicellen begint en met dat resultaat eindigd. Kon je daar wel een beetje mee omgaan? En je verwacht dan toch dat ze daar meteen van leren en je schema oid aanpassen.. Hoe komt het dat je nu moet wachten tot november? (of is dat ook standaard) En wat is Lucrin? Wij gaan voor de behandelingen naar UZ Gent en voor de controles naar een ziekenhuis in onze omgeving.
Net terug ik heb 9 eitjes van ongeveer 14mm wel blij. Maandag weer nieuwe echo ze denken woensdag de punctie. Ruubs zet hem op ben benieuwd duim voor je.
Dat is goed nieuws!!! Ik snap dat je blij bent! Super spannend zeg. Fijn dat je een beetje een indicatie hebt wanneer de punctie zal zijn. Toppie toppie! Ben stiekem een beetje zenuwachtig, heb ik niet snel.
Oelalaaaaa 14 grote eitjes! Verder nog een paar kleine. Hier ook maandag terug! Blij ei Weet dat we niet te vroeg moeten juichen maar ben blij met een goede start!