Hier een minder goede dag...getest en zoals verwacht wit. Wat dat betreft voel ik mijn lijf goed aan (op vorige ronde na). Ben verdrietig, moe en op! Wil niet meer! Ga ook wat afstand nemen van het forum om zo hopelijk weer wat rust te vinden....want meiden echt ik gun het jullie stuk voor stuk, eerlijk waar, maar het is wel confronterend om steeds diegene vh clubje te zijn die niet zwanger is. Zal vast af en toe nog wel even spieken, maar voorlopig niet meer actief meekletsen. Orienteer me komende periode wel nog met hulp van forum op de zorgverzekering voor 2017! Meiden fijne zwangerschappen en hopelijk tot over een tijdje met hernieuwde energie en vertrouwen. Misschien dan Gent me dit kan gaan geven!
Lieve Dame, ik ga je later een uitgebreid bericht sturen over Gent. Maar nu nog steeds soort van ondersteboven van het nieuws. Mijn allereerste positieve test ooit. En dat gun ik jou ook van harte!! Dikke knuffel voor jou!!
Lieve lieve dame. Ik leef met je mee en ik snap je helemaal. Ik hoop dat het voor jou ook gauw raak mag zijn. Ik blijf voor je duimen!
Fishie wat leuk een streep 😍😍 gefeliciteerd geniet er van. Nu heel hard duimen dat ie blijft plakken. Lieve dame wat vind ik dit super kut om te lezen dat het weer niet raak is. Wat moet dat moeilijk en kloten zijn. Dat je even geen energie hebt begrijp ik goed je wilt het zo graag en dan elke keer weer opnieuw die teleurstelling. Wat had ik het anders gehoopt voor je. Lieve dame doe rustig aan. Blijf aan jezelf denken. Laat heel af en toe wat van je horen en als je je verhaal kwijt wil weet dat we er voor je zijn. Ik heb het al eerder gezegt je bent een topper en heb respect voor je dat je het elke keer maar weer doet. Weet dat ik voor jullie blijf duimen. Dikke knuffel
@ dame - dikke knuffel! Wij gaan gewoon samen het jaar goed beginnen Ik weet hoe moeilijk het is. We zaten daar met een club van ongeveer 16 dames. Inmiddels ben ik samen met 1 ander iemand nog niet zwanger. Eentje is met traject gestopt. Ik stuur je nog even een privé bericht. @ goldfish - gefeliciteerd!
Goldfishie - waaaauw van harte gefeliciteerd!!! Welkom bij de club! Super zeg! Lieve lieve lieve Dame, wat ontzettend naar en verdrietig dat het niet gelukt is. En dan zie je de ene na de andere om je heen zwanger worden. Kan me goed voorstellen dat dat niet meewerkt en dat je even afstand neemt. Ik gun het je onwijs en blijf hard duimen dat je ook snel een positieve test hebt. Heeeeele dikke knuffel en een heleboel liefs x
Dank jullie voor de lieve woorden! Emotioneel wordt het gewoon steeds zwaarder. Niets wat we doen lijkt te werken en een zwangerschap voelt verder weg dan ooit! Voel ook echt alsof ik in een spagaat zit: we willen heel graag een kindje, maar de weg ernaar toe niet meer! Er is alleen geen andere optie dan doorgaan om dit te realiseren! Weet alleen niet hoe lang ik dit nog volhoud! Hoop dat Gent nog iets aan het licht kan brengen waarom het toch maar niet wil lukken! Maar voor jullie dames tijd om jullie op jullie zwangerschappen te richten! Zo verdient na al die tijd! En lieve Goldfishie ik ben echt heel blij voor jou meid! Zo een respect dat je volgehouden hebt! Hopelijk lukt het je om er iedere minuut van te genieten! En als het nieuws een beetje geland is hoor ik nog graag je Gent-verhaal, het volgende station voor mij! Dames hopelijk tot snel met goed nieuws of in ieder geval nieuw vertrouwen en energie!!! Liefs!
@ dame - ik herken dat zo. Ik wil graag een kindje maar niet al dat gedoe. Mja adopteren is geen optie. Pleegzorg is echt plan b. En waarom mag er nou niet iets een keer mee zitten. Ik heb al genoeg tegenslagen gehad.
Dame: afspraak in Gent ging prima. We hadden een hotel vlakbij en we waren er iets na half 8. Eerst inschrijven bij de centale hal. Daarna de intake afspraak. Aangezien we op tijd waren kon de arts van te voren alles even doorlezen. Tijdens het gesprek ons verhaal verteld en wat we tot nu toe allemaal hebben meegemaakt in ons traject en waar we nu staan. Hij legde alles heel duidelijk uit en ook het verschil dat zij altijd een dag 5 embryo terugplaatsen. Dit omdat deze sterker zijn en beter van kwaliteit dan een van dag 3. Daarna heeft hij uitgelegd hoe het in zijn werking gaat als we daar een poging gaan doen. Na dit gesprek, duurde ongeveer 3 kwartier, wachten op een assistent. Ik moest namelijk bloed laten prikken voor schildklier en amh waarde. Dat is hier nog niet eerder gecontroleerd en de arts wilt het dossier zo compleet mogelijk hebben. Met een formulier naar de bloedprikafdeling en daarna konden we door naar het lab voor de potjes voor manlief. Deze afspraak stond wel al ingepland en nadat we het potje weer hadden ingeleverd waren we klaar. Uiteindelijk van half 8 tot half 12 in het ziekenhuis geweest. Daarna zijn we de stad in gegaan en hebben we wat gedronken bij de kerstmarkt en nog wat gewinkeld. Nog even leuk middagje van gemaakt en daarna terug naar huis gereden. Al met al prima geregeld daar in Gent en het voelt goed om daar een poging te doen. Je dossier wordt dan regelmatig besproken met alle artsen, dus dan kijken ze goed naar wat jij als persoon nodig hebt om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. We hadden wel gelijk een vervolgafspraak voor een startgesprek in februari gemaakt, voor als ons laatste rietje ook niets zou opleveren. Net overgestapt naar umc zorgverzekering voor een extra poging, want ik dacht echt dat we die nodig zouden hebben. En dan nu, in de laatste ronde van 2016, na zolang gewacht te hebben na al die teleurstellingen, eindelijk die positieve test!! Whaaaa!! Ik besef het nog steeds niet. Alsof het niet mijn testen zijn en dat ik komende week gewoon het rood ga zien zoals altijd. Het is echt heel raar, na bijna 4 jaar, het werd al zo gewoon dat het nooit lukte. Afgelopen jaar hebben we vaak gedacht dat we met ons 2 zouden gaan blijven. Maar toch doorgegaan omdat we alles geprobeerd wilden hebben. Weet iemand hier hoe lang ik met de utro door moet gaan? Ik gebruik nu 2x per dag 2 bolletjes van 100, dus 400 per dag in totaal. En nogmaals dank jullie wel voor alle lieve berichtjes!!
Dame: ik heb een paar maanden geleden op de website van uz gent online een afspraak gemaakt. Je krijgt dan een mailtje terug met de vraag of je alle gegevens van jezelf en je partner wilt mailen. En je kan dan ook je traject uitleggen. Je kan ook vragen als je bijvoorbeeld graag op een bepaalde dag in de week wilt langskomen. Op het moment dat je de afspraak heb, dan je dossier uit NL meenemen. Al je gegevens van iui/ivf/icsi, bloedonderzoek en spermaonderzoek. Ook je gegevens meenemen van jullie zorgverzekeringen en jullie paspoorten. Ik zou niet aanraden om specifiek naar dokter de Sutter te vragen, zij doet steeds minder afspraken en als je dat wel graag wilt, dan ben je helaas pas in mei/juni aan de beurt. Bij een collega ben je sneller aan de beurt. Als je nog vragen hebt, gewoon roepen hoor! Wellicht kan ik ze beantwoorden. p.s. Ik zat ook in groepjes waar de ene na de ander zwanger werd. In het eerste clubje waarin ik zat, gingen ze op een moment al voor hun tweede. Dat werd me toen teveel en ben ik eruit gestapt. Ooit een keer voorgenomen om nooit meer in groepjes te gaan, want ik bleef altijd als laatste over. Maar uiteindelijk vind ik het wel fijn om met lotgenoten die in hetzelfde schuitje te zitten over het traject te praten. Want geen vraag is raar en je kan volop je hart luchten. Lieve dame, dikke knuffel!! Ik weet hoe het voelt en ik hoop intens dat jij ook een positieve test mag meemaken!!
Wauw, thanks voor je uitgebreide reactie! Lief van je! Het klinkt als een goede stap voor ons! Ik heb het eerste mailcontact al gehad en ben in afwachting van een datum! Had jij toevallig nog een nieuwe afspraak staan? Misschien kan ik hem overnemen!? Hoop dat we wijzer gaan worden in het waarom het niet wil lukken en we vh label onverklaarbaar afkomen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niets aan de hand is. En zal ook niet helemaal verdwijnen hier op het forum, want ook ik heb dat contact met lotgenoten nodig. En ruimte om mijn hart uit te storten. Maar op het moment is het ook wel confronterend. Daarbij gaan we weer een klote pauzemaand in door sluiting ivflab en vakantie van ons in buitenland. Dus mooi moment om even afstand van alles te nemen. Kom zeker weer terug want ben veel te nieuwsgierig naar hoe jullie alles vergaat! Liefs voor jullie dames!!!!!
@ goldfish - fijn om een goed bericht te lezen over gent En je mag op zich zo stoppen met utrobollen. Ik zou zelf afbouwen. Heb je nog een keer getest?
Ja, ik heb tot nu toe iedere ochtend een testje gedaan. Maar ik wil ze niet steeds hier plaatsen. Want het is voor de niet zwangeren wel confronterend om dat soort foto's te zien. Maar de test van vanochtend is wel weer donkerder dan die van gisteren. Heel blij mee! En ik gun het jullie ook! Hopelijk volgen jullie snel! Ik duim voor jullie!
Goldfishie gewoon hier posten meis, daar is het forum voor en dat heb je zeker na al die tijd verdient! Dus lekker doen! Ik wil jullie nog even laten weten dat we 8 maart in Gent terecht kunnen voor de second opinion! Poeh dat duurt nog lang, maar wel een 'fijn' vooruitzicht dat er naar onze situatie gekeken gaat worden!
Wat fijn dame. Ik hoop dat het je iets meer rust geeft. Hoeveel heb je er nu nog in de vriezer liggen? Ga je daar nog wel mee verder in januari? Liefs
Dame: goed dat je alweer zo positief vooruit kan kijken! Ik hoop voor je dat je geen 4 jaar in totaal hoeft te wachten nu je al in dit traject zit. Maar hou hoop, want de wonderen zijn de wereld nog niet uit! En wie weet raak je zwanger via Gent of misschien wel eerder van een cryo tp, dat zou zo mooi zijn! Ik blijf voor jou en de andere duimen!
Goed om te zien dat de clear blue ook nog over datum werkt, die van mij is namelijk tot deze maand geldig Kan me nog herinneren toen ik deze, 2,5 jaar geleden kocht, ik dacht 'oh dec 2016 dan ben ik toch al lang zwanger', ai kleine misvatting! Maar fishie mooie test meid! Hoe heerlijk moet dit voelen! Nienie we hebben er nog 5 in de vriezer liggen en ja daar gaan we in februari weer mee door (komende maand helaas weer rust). Riscio-tje, want misschien ontdekt men wel iets in Gent dat niet klopt bij mij, maar heb ook het geduld niet meer om tot maart te gaan wachten. Wie weet gebeurt er nog wel een wonder. Dus we gaan de gok wagen!
Dame: ik weet niet of je wel eens bloed hebt laten prikken voor je vitamine waardes? Misschien is het alvast goed om te kijken of je vitamine D waarde goed is en ook je schildklier kan je laten checken. Dat zou misschien ook iets kunnen zijn wat een zwangerschap bemoeilijkt. Slik je ook extra vitamines? Want wie weet neemt jouw lichaam het niet goed op. En als je nu alvast ermee begint, ben je in het nieuwe jaar helemaal klaar voor een zwangerschap! Ik weet van Patricia dat zij wel genoeg vitamines slikt, maar helaas tot nu ook op niets uitgelopen... Ik kan wel granaatappelsap van Pom aanraden, momenteel ook in de aanbieding bij de jumbo. Schijnt goed te zijn voor de innesteling. Je kan ook je voeding tegen het licht houden. Eet je gezond genoeg? Iedere week vis bijvoorbeeld en genoeg vezels van volkoren brood/crackers/roggebrood? Ik ben daar sinds na de zomer steeds meer op gaan letten. Maar doe vooral wat goed voelt bij jezelf. En wij blijven altijd voor jullie duimen en hopen!