Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeetje dat meen je niet :$ pfff zo een domper dit zeg en maak me er zelfs een beetje boos over! We willen zo graag door en dit had gekund als zij die stomme fout niet gemaakt hadden. Onze klokjes tikken door en dat valt nooit terug te draaien. Zoveel mensen zijn de dupe! En waarom gaan nieuw startende koppels voor? Dat is toch niet eerlijk, daar moet toch ook een verdeling inzitten? Zoals je hoort ben ik er erg door gefrustreerd! Heb nog niets van mijn ziekenhuis gehoord en heb ze vorige week woensdag al gemaild. Ze zouden me op de wachtlijst zetten, maar hoe of wat? Deze week maar weer eens mailen! Wat zou het kosten om de cryo's te verhuizen naar een ander ziekenhuis??
    En voor jou ook balen meid! Was mooi geweest als je meteen duidelijkheid had en in gent met schone lei kunt starten! Voor ons was dat sowieso niet haalbaar gezien de hoeveelheid cryo's.

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ondanks dat ik eigenlijk niet meer in de spontane kans geloof, was er deze ronde toch wat stiekeme hoop! Ik had geen afscheiding, maar alleen utro en die was steeds kraakwit! Ik kan me herinneren van mei, toen ik kort zwanger was, ik dit ook had! Zondagmiddag in een opwelling een test gedaan: omowit :( en sinds vandaag weer eigen afscheiding, weliswaar wit maar herkenbaar! Dus hoop is tot dieptepunt gedaald! Woensdag voor de zekerheid nog testen om dan te beginnen aan een ronde waarvan dus onbekend is hoe die uit gaat zien (wachtmaand, iui tussendoor, wel tp!?)

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou je ziekenhuis gewoon bellen om duidelijkheid te krijgen. Er is ook niet bekend hoe lang het lage pitje voortduurt. Gedoe! Ik had inderdaad gehoopt te weten voor gent of ik zwanger ben of niet.

Op welke cyclusdag zit je nu?

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Gelukkig komt februari wel snel dichtbij en heb je tenminste een afspraak om naar uit te kijken. Met wat pech is 8 maart, onze afspraak in Gent, ook de eerste actie die wij weer mogen ervaren.

Zit nu op cd 27. Normaal een cyclus tussen 28 en 30 dagen. En totaal geen zicht op de eisprong. Cd 14 begon het bruin/bloed, had het met de eisprong te maken? Woensdag, cd 29, test ik voor de laatste keer.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Spannend. Ik duim nog ff door :)

6. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ik denk aan jullie lieve dames!!!

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Thanks lieve Ruubs! De moed zit ne in de schoenen....

Jij de magische 12-weken-grens voorbij! Meid wat heerlijk! Dat zal vast heeeeel goed voelen! Lukt het je nu om volop te genieten?

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik denk ook regelmatig aan jullie en kijk hier ook vaak. Ik hoop zo dat de rust jullie goed doet en jullie weer de moed en hoop kunnen vinden als jullie weer doormogen! Ik gun jullie ook die positieve test!

Liefs!

9. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Hoe is het dames?

@Dame, ben je al ongesteld geworden?

Ik doe deze maand wel een tp! Morgen heb ik een tweede fm, maar het is zeker nog een paar dagen wachten want mijn eisprong is altijd wat later (ik zit nu op cd14). Spannend!

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ anniko - wat fijn! schildklier in orde?

11. Linn13

Linn13 Lid

6 jan 2017
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej dames,

Hopelijk mag ik me bij jullie aansluiten. Wij gaan ook starten na iui met het ivf traject. Zijn aan het wachten op de oproep uit Maastricht. Hebben jullie nog tips voorafgaande aan het traject? We weten niet zo goed wat er op ons afkomt (afgezonderd de verhalen die we al gelezen hebben en de informatiebladen.
    Ik zie ook dat er al een aantal dames zwanger zijn, gefeliciteerd dat geeft iedereen hoop.

Groetjes,
    Linn

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben vanmorgen gebeld door rijnstate. Ik krijg mijn terugplaatsing pas in de week van 13 maart. Ik krijg een schema met wanneer stoppen met de pil en wanneer starten met progynova. Nog een maand later dan ik dacht. Ik had gehoopt eind februari. En dan 1 maart starten met nieuw werk. Mja nu zal ik op 1 of andere manier weer met de combinatie van werk en het traject een weg moeten zien te vinden.

13. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @patricia Wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten! Maar straks ga je naar Gent he? Wanneer precies is je afspraak?

@Linn13 welkom! Leuk dat je binnenkort mag beginnen! Kijk je er naar uit?
    Hmm tips voorafgaande aan het traject... heel veel afleiding, het liefst een nieuwe hobby zoeken zodat je op de forums niet te lang zit ;) En gewoon positief denken!

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @ Linn: welkom meid! Natuurlijk mag je hier mee schrijven, maar op dit moment zijn we niet zo actief. Een deel is al zwanger, een deel staat in pauzestand en sommige gaan nu weer starten met terugplaatsingen. Maar voel je vrij om me te kletsen! Tips, eens ff denken, laat het vooral op jullie afkomen. Ivf bestaat uit allemaal stappen die stuk voor stuk goed moeten gaan, dit vond ik emotioneel wel zwaar omdat het best een periode overlapt. Onderga en bekijk het ook stap voor stap en geniet van de succesjes! Hopelijk blijkt ivf ook voor jullie de oplossing en heb je snel een positieve test in handen!

@ Patricia: jeetje meid wat kak! Heel je planning loopt in de soep :( richt je maar op Gent dat doe ik ook maar! Tenminste een lichtpuntje en hopelijk weer wat actie!
    En dan weer werk combineren met het traject...dat kan idd pittig zijn. Maar hopelijk heb je een beetje een begripvolle werkgever en valt het goed te regelen! Jij hoefde niet voor follikelmetingen naar het ziekenhuis toch?!

Hier zaterdag weer ongesteld geworden en maandag meteen het ziekenhuis gemaild. Nu in afwachting van mijn lot...mogen we wel of geen tp!? Ik zou zo spoedig mogelijk iets horen, hoop het, want deze onzekerheid vind ik maar niets!

En lieve zwangere dames.. lief dat jullie nog steeds aan ons denken en voor ons duimen...helaas worden we daar niet zwanger van ;) Vind het zo verbazingwekkend hoe je eerst in hetzelfde schuitje zit en nu onze werelden zo ver uit elkaar liggen! En gun het jullie van harte, het was voor ieder van jullie een lange weg! Kan alleen maar hopen dat ik me ooit mag aanlsuiten.....

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh Anniko vergeet ik helemaal op jou te reageren...sorry sorry!
    Fijn dat je weer terug bent! Hoe was het in Polen?
    Ik las dat een tp deze maand wat onzeker was en dat je je schildkkierwaardes hebt laten onderzoeken...deze uitslag was goed?! Want las ook dat er toch een tp komt :) Spannende periode weer en eindelijk weer een kans toch?! Hopelijk mag ik straks aanschuiven op het wachtbankje!
    Al enig zicht wanneer de tp plaats gaat vinden?

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - ja ik moet wel 1 of 2 keer voor een echo. Dus maar even met een smoesje vrij vragen ;) Heb jij meander al zelf gebeld? Alleen gedoe met medicijnen ophalen bij eigen apotheek. Dus zo even de zorgverzekering bellen.

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Welkom linn. Zoals dame al zegt zijn we tegenwoordig niet meer heel actief maar eigenlijk reageert iedereen nog wel op elkaar. Voor vragen ben je natuurlijk altijd welkom. Het traject bestaat uit stappen die je maakt en elke stap is weer een stap dichterbij de punctie. De hoop en stress maakt dat wel lastig vind ik. Van je af zetten lukt niet want je bent er door het spuiten van de hormonen elke dag mee bezig. Zie je er tegenop?

Aicircap wat kloten zeg vooral omdat je nu ook net nieuw werk hebt. Ga je het ze vertellen? Echt kut dat het zolang moet duren allemaal.

Dame nog even spannend dus laat je weten wanneer je weer mag beginnen? Was het maar zo dat je door duimen zwanger raakte... dan weet ik zeker dat jullie allemaal al moeder zouden zijn. Wat gun ik jullie het. Het is inderdaad vreemd hoe het dan in eens anders word. Vorige week kinderkamer binnen gekregen en ik denk dat ik er een kwartier heb staan kijken omdat ik het allemaal zo raar vond. Het nog is soms nog steeds moeilijk te geloven ofzo.

Ik blijf voor jullie allemaal duimen. En aan jullie denken. Wat zijn jullie toch sterk ik neem mijn petje af voor jullie!!

18. Linn13

Linn13 Lid

6 jan 2017
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie lieve reacties.
    @nienie26 Of ik er tegenop zie? Weet het niet zo goed, de behandelingen opzich zijn een nieuwe kans op onze grote wens. Hoe raar dat het ook klinkt bent ik blij dat we geholpen worden, en zo toch onze droom kunnen verwezenlijken.
    Wel zie ik niet echt uit naar nieuwe dokters, een nieuw Ziekenhuis en de hormonen. Als ik terugkijk hoeveel last ik heb gehad van de spuiten bij iui lijkt me dit erg vervelend. Hebben jullie lang moeten wachten op de oproep?
    En zijn er ook dames die uitgeweken zijn naar België of Duitsland? Zag dat @patricia naar Gent gaat, mag ik zo vrij zijn te vragen waarom?

@aicirtap ik heb me even niet ingelezen of je behandeling al gelukt is en ik wil deze tip meegeven aan alle dames die nog in behandeling zijn. Ik weet niet hoe jullie werkgevers staat tov jullie behandeling, maar een schijnt een nieuwe wet WAZO waarin staat dat we de tijden van behandeling vergoed kunnen krijgen. Niet dat dit het belangrijkste is maar als je meerdere dagen in de week werkt kan dit toch wel veel vakantiedagen schelen. Wist niet of jullie al op de hoogte zijn maar denk zeg het even.:)

19. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Linn ik denk wel dat het goed is om er zo in te staan. Zien als een nieuwe kans. Ik merk dat dat me wel echt door de eerste behandeling heen heeft geholpen. Ik was ook bang dat ik net zo heftig zou reageren op de hormonen bij iui maar gelukkig viel me het bij ivf heel erg mee. Wat wel een verschil is dat ik ivf gelukkig maar 1 keer heb gedaan. Ik denk namelijk hoe langer je bezig bent hoe zwaarder het word vooral geestelijke.

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @patricia: meander? Je bedoelt het diakonesse? Ik heb met hen contact gehad en zij gaven aan dat ze per week 1 aanmelding voor een tp bij umc mogen doen! Dus tja dat is net geluk hebben. Verder blijft het allemaal vaag, ze doen geen uitspraken over hoe lang het allemaal gaat duren, maar waarschijnlijk weten ze het ook echt niet. Nog steeds niets gehoord, ben benieuwd wanneer ze meer weten. Wat een gedoe zeg dat zwanger worden.

@Linn: ik zag het idd ook als een nieuwe kans om onze wens uit te laten komen. Wie weet is dit wel de sleutel tot een zwangerschap. Ik kon na onze laatste mislukte iui meteen beginnen, geen wachtlijst dus. Heb je enig idee of er een wachtlijst in jullie ziekenhuis is?
    Oja nog een tip: hopelijk is het niet nodig, maar mocht de verse tp mislukken, zul je een verplichte pauzemaand krijgen na de punctieronde. Ik kwam daar wat laat achter en vond dat zo een domper. Misschien als je er op instelt dat het meer meevalt! Maar nog beter heb je helemaal geen tp meer nodig omdat de 1e meteen succesvol is!

@nienie: meis je bent al over de helft!!! Hoe voelt het zwanger zijn nu? Kun je de ellendige weg er naar toe achter je llaten? Ben ik wel nieuwsgierig naar...vraag me af of me dat gaat lukken. Geloof dat ik nog wel wat te verwerken ga krijgen (mocht ik ooit zwanger raken of juist onze droom moeten opgeven)!
    En hoe heerlijk bezig zijn met het kamertje :) wordt het heerlijk babyblauw of gaan jullie voor andere kleur? Geniet van deze momenten!

Deel Deze Pagina