Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heel veel succes vanmiddag Anniko!! Duimduimduim!!

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    super @ anniko! duim voor een plakbeeb!

Ik heb vanmorgen maar even ziekenhuis gebeld. Ik heb steeds meer menstruatiepijn op een dag en het vloeien neemt steeds meer toe. Dat terwijl ik aan de pil zit. Dus ik word straks mee genomen in het overleg. Want ik heb geen zin om zo nog 2,5 week door te moeten hobbelen. En ik vraag me af of dit wel goed is voor de endometriose. Het is ook erg vreemd. Ik heb nooit doorbraakbloedingen of spotting gehad met de pil in het verleden. Denk dat mijn buik teleurgesteld is dat die vorige week geen embryootje kreeg whaha.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Net de arts gesproken. Ik mag stoppen met de pil. In principe de echo op 14 februari afgesproken. Tenzij mijn menstruatie toch wat langer op zich laat wachten. Dan wordt deze verzet naar de 20ste. Ik zit nl. van 15 feb. t/m 17 feb in België. En in de week van 20 of 27 februari de tp. Woejj!

Ze hadden net telefoon gehad van UMC Utrecht dat het aantal terug plaatsingen omhoog mag! Nu duim dat de boel morgen gewoon los breekt.

Ik start 1 maart met mijn nieuwe werk, dus ik hoef dan geen vrij te vragen. De arts feliciteerde mij en kon wel begrijpen dat ik liefst het hele gedoe voor 1 maart gedaan wil hebben.

4. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @aicirtap ah wat fijn dat je straks weer een tp mag hebben! Nu duimen dat je menstruatie snel komt.

Hier alles prima gegaan vandaag. Ik kreeg een 4 dagen oud embryo dat precies dezelfde kwaliteit (uitstekend) na de ontdooiing is als voor het invriezen en die al zover is doorgedeeld dat de cellen ontelbaar zijn geworden. Ik ben zo trots op ons toppertje! :D

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ anniko - fijn dat je eskimootje aan boord is!
    Maar een embryo wordt toch op dag 4 ingevroren? En dan moet ie toch nog een nachtje door delen. Dan is ie toch 5 dagen oud. Of ben ik in de war?

6. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    #1406 anniko, 30 jan 2017
    Laatst bewerkt: 30 jan 2017
    Nee hoor, meestal zijn ze op dag 3 ingevroren, toch? Een verse tp is op dag 3 en op dezelfde dag wordt de rest ingevroren, tenzij ze een beetje traag zijn en ff moeten doorgroeien, dan een dag later?

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat de mijne zijn ingevroren op dag 4. Maar misschien verschilt dat per ziekenhuis.

8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

Ik lees goede berichten hier :)
    Anniko: jij een toppertje aan boord dus! Woehoe! Nu weer het spannende afwachten. Wanneer mag je testen vh ziekenhuis?

Volgens mij is het nl protocol idd dag 3, maar umc doet dag 4. Mijn embryo's zijn namelijk ook 5 dagen oud als ze teruggeplaatst gaan worden Patricia! Kan me ook herinneren dat ik daar de eerste keer ook verbaasd over was. Eigenlijk hebben we de middenweg van normaliter nl en belgië!

En jij ook zo goede berichten meid! Fijn dat alles op z'n plekje gaat vallen en nog gunstig uit valt! Dat geeft vast wat rust! En weer meer tp's in het umc, hang de vlag uit!!!!

Hier weer een record: ging vanochtend op cd 10 voor een eerste fm bleek mijn baarmoederslijmvlies al 8mm (normaal bij rijp ei 7mm) en had ik gewoon een follikel van 17 mm al! Uh?! Dat is echt abnormaal snel! Het maakte het wel weer even spannend want dit gooide de planning mbt umc/tp in de war, maar inmiddels gehoord dat ik hoe dan ook een tp krijg! Yes!
    Maar moet nu morgenvroeg wel weer terug, omdat ze in eerste instantie wilde proberen te rekken zonlang mogelijk, maar blijkt dus toch niet nodig! Dus zal morgen wel pregnyl meekrijgen en dan word ik weer gebeld met de planning!
    Dus het wordt weer spannend allemaal!

9. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @dame vh ziekenhuis moet ik zelf op 9 of 10 feb testen. Best laat, as always :p Even kijken wanneer ik de eerste keer ga testen. Misschien 6 of 7 feb?
    En wat gaat het snel bij jou! Leuke verassing :) Straks zit je met mij mee op het wachtbankje, gezellig :)

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - ik begreep van rijnstate dat ze nu liever geen tp's in het weekend doen. Maar super dat het door gaat. Geen idee of ik eigenlijk pregnyl ook nog krijg. Ik hoor het wel. Ik heb nog een doosje in de koelkast liggen. :)

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeetje wat een teleurstellende en verdrietige dag hier weer... vanochtend bij de meting bleek mijn ei al gesprongen! Jeetje cd 11 pas.... wat een turbosnelheid zeg. Maandagochtend 17 mm, dinsdagochtend gesprongen. En toen moest er natuurlijk weer overlegd worden en is uiteindelijk besloten dat ik geen tp krijg. Ze durven het niet aan een kostbare embryo in deze gekke cyclus terug te plaatsen. Deze cyclus 3x heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees en uiteindelijk dus een teleurstellende uitkomst! Pfff mijn emotionele rekbaarheid is eruit...ik kan dit er gewoon niet bij hebben.
    Nu dus weer menstruatie afwachten, want natuurlijke kans is echt wel minimaal (zaterdag gezellig gemaakt voor laatst). Volgende cyclus zal kunstmatig worden met progynova en utro. Om het beter te plannen en gezien mijn vele bruinverlies!
    Voor nu ff echt verdrietig, hopelijk morgen weer nieuwe energie!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    o wat ontzettend piep zeg! @ dame! En wat een rare cyclus zeg. Maar ik vind het ook raar want vorige keer werd bij mij de cryo tp in gepland toen mijn ei 16 mm was. Op die dag pregnyl gespoten. Waarom hebben ze jou laten doorlopen?
    Krijg je dan ook eind feb de tp? zo ja dan zitten we samen op het bankje :)

Bij mij: loop je de hele week met menstruatiepijn en vloei je als een gek, stop je met de pil, is het praktisch weg :(
    Hopelijk breekt het morgenochtend door en kan ik dan met de progynova starten

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Omdat er vanwege het umc een planning/wachtlijst is en ik door mijn korte cyclus deze in de war gooide. Ze wilde kijken of het iets gerekt kon worden, maar niemand had verwacht dat mijn ei van 17 mm zo snel zou gaan springen.... achteraf heb ik echt dikke pech, want er bleek iemand uitgevallen te zijn waardoor ik sowieso voor een tp kon...alleen bleek mijn ei vanochtend dus al weg. Als ze maandagochtend meteen geweten hadden dat die ander uitgevallen was had ik gisteravond pregnyl mogen spuiten en was er niets aan de hand....

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik zie tr dat jij ook progynova gaat gebruiken. Is dit de eerste keer of heb je dat al vaker gebruikt? Zo ja wat zijn de bijwerkingen ervan? Zie er een beetje tegenop, nog meer rommel in mijn lijf, maar als dat me zwanger maakt vind ik het best!

15. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Oh nee @Dame, wat kut :( Toch een beetje vereemd dat het niet door kan gaan alleen omdat je eisprong al gebeurd is. Ze konden toch een paar dagen na de eisprong gewoon een tp doen alsof het een natuurljke cyclus is, net als bij mij. Je hebt toch alleen eek dik bm slijmvlies nodig. Wat vervelend :/

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja Anniko ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens. Iemand zei me net dat het toch wel bizar is dat het ziekenhuis beslist terwijl het jouw lijf is en jouw embryo's zijn. Zo had ik het nog niet bekeken en vind dat idd wel vreemd. Als het aan mij had gelegen hadden we de gok genomen! Ziekenhuis durft niet vanwege de abnormale cyclus en wil de condities zo optimaal mogelijk voor de kostbare embryo's. Echt kak!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja ik krijg ook progynova. Ik heb een heel schema.
    Moet 2daags 2 tabletten nemen op eerste dag van menstruatie.
    Na 14 dagen progynova een echo om dikte baarmoederslijmvlies te meten.
    Arts zei bij de 1 is het na 1,5 week perfect en bij de ander pas na 3 weken. Ze kijken volgens mij niet naar je ei. Volgens mij ook geen pregnyl maar pin me daar niet op vast.
    Datum start utrogestan wordt nog besproken. Maar dat is 2x daags 2 bollen.
    Zowel de progynova als de utrogestan moet je 5 weken tot na de transfer blijven gebruiken als je zwanger bent. Dus ik gok tot de eerste echo.
    Als 2 weken na de transfer test negatief is dan met beide stoppen.
    Progynova houdt de menstruatie tegen. Daarom mag ik ook pas slikken als het écht begonnen is.

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jeetje Dame, weer een tegenslag... Ik leef met je mee. Ik ken dit soort stomme tegenslagen en teleurstellingen... :(

Probeer vol te houden en na een dikke jankbui (en helaas een paar verplichte rustweekjes) weer de moed te vinden. Je hebt nog kansen genoeg! Raar genoeg heb ik het gevoel dat je er echt geen 4 jaar over gaat doen zoals ik. En over een maand je intake in Gent, die kijken ook echt verder dan in NL.

Ik blijf hopen en duimen dat jullie snel zwanger mogen raken!

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ze kijken idd alleen naar baarmoederslijmvlies, je eierstokken doen niet meer mee, dus pregnyl is idd niet nodig.
    Maar las gisteren online een bijsluiter en ben eigenlijk geschrokken van hoe vaak het woord kanker er in voor komt en dat het niet bij zwangerschap gebruikt mag worden. De assistente had het erover dat dit de eerste weken doorgebruikt wordt. Nu zullen ze vast weten wat ze doen, maar risicioverhoging kanker zit me toch niet lekker. Heb al?zoveel troep in mijn lijf gehad. Anderzijds lees er hier op het forum zoveel over, als het zo gevaarlijk zou zijn zouden toch ook niet zoveel meiden het gebruiken!? Hmmm!

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Thanks goldfishie voor je lieve berichtje! Ik voel dat de emotionele rekbaarheid eruit is. Ik ben prikkelbaar en snel geïrriteerd om niets, laat staan om zulke tegenslagen. Kan ze gewoon niet meer hebben. En aangezien deze weg nog lang niet ten einde lijkt ga ik maar weer een poging doen om psychologische hulp te krijgen. Eerste poging was geen succes, dan maar weer nieuwe poging ergens anders, maar er moet iets gaan veranderen!
    Laten we hopen dat je gevoel klopt...

Deel Deze Pagina