Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - volgens mij is het risico op kanker alleen verhoogt als je meer dan een jaar gebruikt.
    Maar het zit mij ook niet lekker hoor. Mijn moeder heeft een hormoongevoelige vorm van kanker.
    Hulp heb ik ook aan gedacht. Maar heb al zoveel therapie gehad in het verleden dat ik daar eigenlijk ook wel klaar mee ben.

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou ik volgende week dinsdag een gesprek met de arts gepland. Sinds vandaag, cd 12, alweer bruinverlies. Het lijkt echt samen te hangen met de eisprong. En dit is volgens mij opzich normaal, zij het niet dat mij de bloeding blijft totdat deze overgaat in de menstruatie. Ze zal dan gaan kijken om te zien waar het vandaan komt. Daarnaast ga ik dan mijn vragen stellen over progynova en het bommetje vd second opinion maar droppen. Deden ze bij jou moeilijk over de verwijsbrief?

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb verwijsbrief via de huisarts. Mijn arts wilde die niet schrijven.

Rare menstruatie. Nadat ik gestopt ben met de pil. Is de menstruatie pijn veel minder. Maar ik blijf wel bloed afvegen. En ik red het met 2 inlegkruisjes. De osteopaat vandaag gevraagd en die had ook idee dat de menstruatie op zijn retour is. Dus besloten vandaag 2 progynova te doen. Morgen 3 en dan vrijdag 4. Want officieel begin je 5 dagen na stoppen pil. Mits menstruatie eerder komt. Mja het is nu wat vaag.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vanmorgen rond 4 uur, ja lekker tijdstip om mee wakker te worden, toch menstruatie door gebroken. Minder heftig dan anders, maar wel heftiger dan van de week. Raar lijf. Dus vandaag al begonnen met 4 progynova. En dan 14 feb de echo. Groeiii buikhuisje! :D

Hoe is het met de andere dames? Anniko is de enige op het wachtbankje of zijn er nog meer ?

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @ Patricia, altijd fijn zo een menstruatie (als je dan toch niet zwanger bent he)! De start van een nieuwe kans!
    Jij gaat ook naar Gent voor een second opinion he? Of voor behandeling meteen? Hoe zit dat bij jouw verzekeraar, moet je daar ook allerlei papieren voor aanleveren? Mijn verzekeraar zei in eerste instantie dat dat voor een second opinion niet nodig is, omdat er geen nieuwe onderzoeken plaats gaan vinden. Maar volgens doet België dat juist wel toch? Daarvoor gaan we naar het buitenland! Mocht er wel onderzoek plaatsvinden dan moest ik weer wel toestemming vragen, want dan wordt het als in behandeling gaan gezien! Ik ga het nu maar allemaal aanleveren...beter voor niets, dan te laat!

@ Anniko: hoe is het daar op het eenzame wachtbankje meid? Wat had ik graag naast je gezeten :( Voel je al iets? Of heb je er al een gevoel bij?

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel fijn. Ik heb op een of andere manier een positief gevoel over de cryo. Maar ik moet niet teveel hoop hebben. Heb maar 1 eskimootje in de vriezer :-/

@ dame - wat zorgverzekering betreft even via pb ;)

7. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jeetje wat veel weer gebeurt deze afgelopen dagen. Echt kut dame dat het nu niet door kon gaan dikke knuffel :( :(.
    Aicircap fijn dat jij nu ook weer kan beginnen en hopen en duimen dat het niet voor niks is dat positieve gevoel.
    Anniko hoe is het er mee? Hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje??

8. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    He dames, hier gaat het ok. Het is inmiddels 5 dagen na de transfer, 9 dpo en soms voel ik wat steken en de eerste paar dagen was ik echt opgeblazen maar voor de rest niks bijzonders. Heb stiekem een test gedaan maar natuurlijk nog omo wit :p

9. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    9 dpo al.. Wat gaat dat snel. Spannend. Wanneer mag je testen??

10. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Van het zh mag ik op 9 of 10 februari testen. Yeah right ;)

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He meiden, vandaag afspraak met de gyn gehad. Afgesproken is dat ik nu een tp in een kunstmatige cyclus ga doen. Dit was al de bedoeling ivm planning UMC, maar heeft hopelijk ook een positief effect op mijn cyclus (en bruinverlies). Het proberen waard, want de volgende stap is een kijkoperatie...slik! Ik wil graag meer duidelijkheid over het bruinverlies, maar alweer zo een ingreep zie ik wel tegenop! Dus mega duimen dat de kunstmatige cyclus eens succes gaat zijn!
    Verder aangegeven dat we voor een second opinion gaan. De gyn reageerde nogal snel en beetje aanvallend voor mijn gevoel, de assistente heel begripvol Ze geven ook geen verwijzing, dus daar weer voor naar de huisarts.
    Nu dus tijd uitzitten tot mijn menstruatie ergens 14-2! Wat een mooi valentijnscadeau bleh! En dan hopelijk weer wat actie ;)

Anniko meis hoe is het daar? Nog getest?

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - een beetje dubbel gesprek dus.
    Kijkoperatie viel bij mij mee. Ze hebben niks gedaan / weggehaald. Eerste week erna rustig aan doen. Niet bukken / tillen en andere fysiek zware dingen.

Hopelijk jij je menstruatie 14-2 en ik een goede echo :)

13. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @Dame, goed dat je na je gesprek wat meer weet. Net als bij Patricia, viel kijkoperatie ook bij mij mee, maar ze hebben ook niks gedaan of weggehaald.

Hier rustig, ik voel helemaal niks, maandag (11dpo, 7dp4dt) was de test omo wit. Ga niet meer testen en gewoon mijn menstruatie afwachten, die moet rond vrijdag komen.

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame ik hoop dat je geen kijkoperatie nodig hebt. Hopen dat je menstruatie optijd door breekt en dan weer door kunt!!

Anniko wat balen zeg.. :( :(

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Maar het kan nog te vroeg zijn geweest op 11 dpo testen anniko! Al herken ik dat de hoop dan vervlogen is, zeker als je niets voelt. Ik duim nog even voor je door! Mocht het helaas niet zo zijn dan zitten we volgende ronde hopelijk wel samen op het wachtbankje, samen met Patricia.

Fijn om te lezen dat de kijkoperatie jullie meegevallen is. Kregen jullie een roesje of andere pijnstilling? Tja wat moet dat moet maar, niets blijft ons bespaart, maar als dat eindelijk duidelijkheid gaat geven. Welke cd hadden jullie de kijkoperatie, was dit weer een verloren maand?

16. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ja Dame, ik weet dat het nog vroeg was maar ik geloof er niet meer in dus ga mijn ongi afwachten en als die niet komt dan ga ik checken :p

De kijkoperatie moet idd op een bepaald moment gedaan worden, na je menstruatie maar nog voor je eisprong. Ik was toen nog niet bezig met IUIs of IVF maar kan wel zeggen dat toen een paar dagen na de operatie mijn eisprong kwam was ik nog niet klaar voor seks :p Een kijkoperatie gebeurt ook altijd onder narcose. Nooit zo lekker geslapen!

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou hier niks geen narcose! Ze doen het of zonder pijnstilling, no way een optie! Of met een roesje..dat moet um dan worden. Het hsg zit nog wel in mijn geheugen ;)
    Tja en alweer een verloren ronde,pfff,heb ik er iets teveel van laatste maanden. Maar ja wederom doe ik er niets aan.

Nou meis we wachten met je mee...maar ow wat herken ik mezelf in die wachtweken. Geen geloof meer, alleen test ik vaak tegen beter weten in toch weer!

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een roesje of narcose. Geen idee wat. Iets via het infuus. Ik heb hem in de eerste helft van mijn cyclus gehad. Ik heb hem in feb of mrt 2015 gehad. Begin april vroege mk. Maar of dat kwam door de operatie geen idee. Ik heb even geen exacte data voor handen.

@ anniko - ik duim nog ff door.

19. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
  20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh Anniko je maakt me er wel zenuwachtig voor. Ik zit tr alleen voor de tp's in het umc, het diakonesse is mijn behandelend ziekenhuis. En ik weet zeker dat de gyn het niet over narcose heeft gehad, want eerlijk gezegd zag ik daar tegenop! Maar als ik jou zo hoor. De gyn had het zelfs over zonder verdoving, maar dat was door mij meteen uitgesloten.
    Mocht het zo ver gaan komen moet ik nog maar eens goed informeren!

Deel Deze Pagina