Sorry Dame ik wilde dat niet! Ik vind het alleen raar, maar goed, zelfs als het gewoon narcose is hoef je niet bang te zijn, het is echt te doen! Het was de eerste keer voor mij en ik vond het prima
Ik heb ook een kijkoperatie gehad en deze was onder gehele narcose. Dan krijg je een operatieshort aan en een douchemuts op en word je met bed en al naar de operatiekamer gereden. Ik zag er behoorlijk tegenop, was mijn eerste operatie ooit en vond het zo eng. Maar ik had (dachten ze) een door vocht afgesloten eileider en die zou eruit moeten. Het bleek een cyste van 5 cm te zijn die precies achter mijn eileider lag en die cyste hebben ze toen weggehaald. Ik ben daarna nog een week thuis geweest om te herstellen, heb er nog een paar dagen echt last van gehad, ook slapen ging alleen met stapels kussens. Ik mocht pas 6 weken na de operatie weer starten met een cryo tp. De operatie was eind augustus en mijn cyclus voor de cryo tp begon eind oktober. Het ligt er ook aan hoe je cyclus loopt en de gyn bespreekt samen met jou wanneer je weer mag starten, vaak heb je dan nog een gesprek tussendoor. Ik had die cyste zitten sinds dat ik begon met spuiten voor de ivf poging in april en ik geloof dat de kijkoperatie heeft bijgedragen aan mijn zwangerschap. Er is goed gekeken of er rare dingen te zien waren die er niet horen, achteraf blij dat ik het heb gedaan.
Ook al onder narcose, hmmmm...wat vreemd dat dat bij ons weer niet is! Kan me vd punctie herinneren dat ik voor mijn gevoel ook vrij weinig pijnstilling kreeg: plaatselijke verdoving en naproxen/paracetamol. Niets morfine, roesje of wat dan ook. Nu is de punctie me echt meegevallen, maar het hsg minder. En de pijn lijkt meer op hsg nou ik ga eerst super hard duimen dat een kunstmatige cyclus iets goeds voor ons doet! Precies het omgekeerde van wat veel vrouwen willen: liever in natuurlijke cyclus! Maar ik vertrouw mijn lijf echt niet meer, dus ben heel benieuwd hoe een kunstamtige cyclus mij gaat bevallen?! Patricia nog een vraagje over de progynova: moest jij daarnaast ook steeds bloedprikken als je voor slijmvliesmeting ging? Een bepaalde waarde moet boven de 100 of 1000 ofoziets zijn?!
Volgens mij mocht ik voor de kijkoperatie kiezen tussen algehele narcose en een ruggenprik, maar die laatste leek me al helemaal niets... Bij de punctie heb ik 2x paracetamol zelf genomen en een andere pil moest 1 uur van te voren. En ik kreeg plaatselijke verdoving. Verder geen roesje. Volgens mij verschilt dit alles per ziekenhuis, maar voor een kijkoperatie zou ik niet zonder verdoving doen. Ze maken 2 of 3 sneetjes in je buik en navel. Zou mij echt pijnlijk lijken om dat zonder verdoving te doen. De operatie zelf duurt vaak ook een uur omdat ze heel precies te werk gaan.
@ dame - ik weet niks van bloedprikken. Staat ook niet op mijn schema of in de afspraak brief. Ik ben af en toe wel erg misselijk van de progynova. Nu was ik dat met de pil ook al. Kan ik vast wennen voor straks
Maar zijn er niet verschillende soorten kijkoperaties? Want ik dacht eerlijk gezegd dat ze via de vagina in de baarmoeder gaan kijken. Maar goldfishie jij hebt het over sneetjes in de buik!? Kan me idd voorstellen dat dat zeker niet zonder verdoving kan en mijn arts gaf dat wel als optie...dan moet het toch haast zijn wat ik denk dat het is. Nou ja ik vraag het nog wel eens na voor de zekerheid en nog meer hoop ik dat het niet nodig is! Anniko nog getest meid? Nu zou je toch wel duidelijkheid moeten hebben! Ik hoop het voor je! Patricia: die protocollen overal ook, zo verschillend! Mij gaan ze dus via echo en bloed volgen. Bms moet boven de 7 mm zijn en bloedwaarde dus boven 100 of 1000 ofziets. Dus voorafgaande aan iedere echo moet ik bloed laten prikken...hopen dat het niet te vaak hoeft
@ dame - wil jouw arts een hsg onderzoek doen misschien? Maar meestal doen ze dat al in een eerder stadium van het traject. Want dat is met vloeistof om te kijken of alles doorgankelijk is. Bij mij 2 sneetjes die je amper ziet en opvalt. Een bij de navel en 1 net boven schaamhaar. En misschien moet ik dinsdag ook wel prikken hoor. Maar voor nu weet ik van niks. Ben wel benieuwd waar ze op prikken hihi.
@Dame gister op 14dpo Omo wit dus nu wacht ik gewoon mijn ongi af. Kijkoperatie = laparoscopie, je krijgt zeker snijtjes in je buik en gas door je navel toegediend zodat ze alles goed kunnen zien en als ze iets gaan vinden dat moeten ze dat in je buik eruit snijden of branden of weet ik veel en daarom blijf ik verbaasd als je over een roesje praat! 😜
Oh, dat gas vond ik verschrikkelijk. Daar heb ik echt een paar dagen last van gehad. Dame: er is inderdaad wel iets wat via je vagina gaat, maar dat heet anders dan een laparoscopie. Ik weet alleen even niet meer hoe dat heet.
Whaa dames dat klinkt echt niet tof hoop echt dat ik dat niet hoef! Ben wel even benieuwd wat ze dan kunnen zien in je buik? Want zo kijk je niet in de baarmoeder toch? Ik denk dat ik een hysterscopie ga krijgen. Dan kijken ze echt in de baarmoeder. Ah nee Anniko meis wat k#t Super balen meis. Dikke digi-knuffel! En volgende ronde dan samen op het bankje.
Whaaa fishie de magische 12 weken grens bereikt!!!! Gefeliciteerd meid! Geniet van deze mijlpaal en wat nog volgen gaat
Anniko wat kloten zeg kut witte testen!! Ga je nu gelijk weer door of doe je even een rust maand? Goldfishie 12 weken al weer. Fijn dat je dat hebt bereikt. Hoe voel je je?
Yesss ongesteld geworden! We kunnen weer vooruit! De eerste pil progynova zit er in! Op naar de eerste echo! Patricia weet jij hoe nauw de tijden zijn om die pillen ye slikken? En neem jij ze tijdens het eten of er na? Anniko je menstruatie al doorgebroken?
Fijn dame raar he om blij te zijn om ongesteld te worden hahahaha... Nu weer vol goede moed aan je nieuwe poging beginnen.
Dame: je klinkt positief! Vol goede moed de nieuwe ronde in! Ik blijf duimen! Hier gaat het goed, nog wel veel moe en vaak honger, maar verder denk ik niets te klagen.
Ja fishie het optimisme is de eerste twee weken van mijn cyclus het grootst Daarna begint de rollercoaster weer. En deze maand voel ik op de een of andere manier nu al angst dat de cryo niet goed ontdooit of doordeelt. Waarom?! Misschien omdat we de laatste tijd zoveel moeten wachten en pech hebben. Als het maar geen voorbode is,want weet niet of ik nog zo verloren maand overleef! Maar voor nu in de vooruitstand en hopen dat de kunstmatige cyclus mij een wonder brengt! Oja en Patricia ik hoef nu toch weer geen bloed te laten prikken, maar alleen bij twijfel. Het umc heeft het protocol verandert volgens het diak! Dus zal nu hetzelfde zij als bij jou! Tjonge er wordt wat verandert en gedaan steeds!
Ik neem de eerste 2 pilletjes progynova zo tussen half 9 en 9 uur bij mijn ontbijt. En de andere 2 pilletjes voor het slapen. Zo rond 22 uur. Morgen echo. Spannend!
Ah weer een verschil: ik moet 3x per dag 1 tablet van 2 mg slikken. Hoeveel mg slik jij dan nu? Spannend de eerste echo! Ben benieuwd...ik kan bij jou volgen wat mij (ongeveer) te wachten staat weet je inmiddels al wanneer er ongeveer een tp plaatsvindt? Handig is nu wel dat er makkelijk wat geschoven kan worden volgens mij. En nog een voordeel dat ik me bedacht: geen pregnyl, dus geen valse streepjes als we nu testen en er staat een streepje dan is dit niet voor niets