Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    #1461 aicirtap, 13 feb 2017
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
    Ik slik 2x daags 2 tabletten van 2 mg.
    Nee geen pregnyl en prikspul in je buik.
    Hopelijk wel mijn eskimootje aan boord.
    Ik las dat je 2 weken na de tp mag testen. Pff ;)
    Ik begreep ook dat er makkelijk geschoven kan worden. Dat is wel fijn. Maar heb mijn andere afspraken volgende week maar onder voorbehoud gemaakt.

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Aicircap s6 vandaag mijn duimen draaien!!!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dr. Sival was zo waar erg aardig en nam de tijd. Ze bij ontvangst op naar een nieuw kansje :)
    Baarmoederslijmvlies was 8,5 mm. Het liefdesnestje is goedgekeurd :D Het moet minimaal 6mm. zijn. Eierstokken zagen er goed uit. Meteen gevraagd waar die myoom/vleesboom zit maar die zit aan de buitenkant en kan geen invloed hebben.

Ze heeft nog even gekeken naar de het laatste resultaat van de ivf poging. Er bleken 19 eicellen, 13 bevruchtingen, 12 embryo's en uiteindelijk maar 2 goede er bij. Het donorzaad was van zeer goede kwaliteit. Ze stelde voor als er een nieuwe poging moet plaats vinden dat ik ipv gonal-f aan de menopur ga.

Nu spannend afwachten tot dinsdag! Ik word tussen 10 en 12 uur gebeld of ik de cryo terugplaatsing s middags ga krijgen.
    Ik moet woensdagavond starten met de utrogestan.
    Zo eerst verder in pakken en huis aan kant brengen voor mijn bezoekje aan België.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wow 8,5 mm dat klinkt super goed zeg! Zeker een mooi broednestje :) nu aftellen naar de tp en hopen dat het eskimootje goed ontdooit! Hoeveel mm is je bms normaal, zonder de progynova eigenlijk? Ik hoop op wat meer mm dan in mijn natuurlijke cyclus ;)
    Jeetje meid wat een mooie aantallen, maar hoe weinig daarvan overblijft :( Dat lijkt me even slikken! Denken ze dat het verschil in hormonen zoveel kan uitmaken? Kunnen ze niet meer zeggen over de kwaliteit van de eicellen?
    Ja bijna je second opinion :) Ik wacht met smart op je ervaringen :)

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Patricia: de omstandigheden zijn mooi voor je kleine eskimo! Hopelijk gaat deze goed ontdooien! Ik duim nu alvast voor je!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - tot nu toe reden onbekend. Dus hopelijk heeft Gent het antwoord op waarom de celdelingen stagneren.

Ik ga in mijn hotelletje eens lekker in bad :-D

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh heerlijk Patricia, geniet er van! Morgen een dagje sight seeing? En dan nog maar 1 nachtje slapen! Spannend!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ben vandaag even een rondje buiten het centrum gelopen. Morgen verder sightseeing. Als ik tijd heb nog naar het chocolade museum. Hihi.

9. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Hey dames, ik ben er!
    @Aicirtap het is zo snel gegaan, je hebt al bijna je afspraak in Belgie! En de tp komt ook zo, wat goed! Duimen!

@Dame deze keer moet het voor je lukken meid! Wij lopen eigenlijk gelijk op, alleen weet ik nog niet of ik deze maand weer een tp wil hebben... heb vorige week zo veel gehuild en toen mijn man vroeg of ik misschien een rustmaand wilde zei ik ja, want ik kon het echt niet meer doen. Maar nu twijfel ik weer :p

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh lieve Anniko, wat een teleurstelling is het toch steeds weer he meid! Dat kant en klare embryo's niet blijven zitten is echt *piep*. En dat maakt toch wel een groot verschil qua emoties met iui vind ik. Maar we moeten ook reëel blijven, want als het zo simpel was, was ivf wel voor iedereen de oplossing! We kunnen niets anders dan hopen dat wij eindelijk een keer aan de beurt zijn...en het liefst zo snel mogelijk ;) Meid een dikke digi-knuffel voor jou!
    Volg je gevoel je gevoel in wel of geen pauze! Wanneer moet je besloten hebben? Er is in ieder geval plek genoeg op het wachtbankje ;)

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Succes morgen Patricia! Zet um op!

12. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    S6 morgen!!!

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dank je!
    Vandaag even een kaarsje gebrand in de kerk. :)
    Verder rondje sightseeing. Wat lekkere dingen geshopt. Uit eten geweest en net in bad zitten weken. Nu met theetje op bed. Zo nog ff naar de papieren van gent kijken.

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heel veel succes vandaag Patricia!!

15. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    succes Patricia!

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vond gesprek tegen vallen en ik ben teleurgesteld. Ben er dus voor mij gevoel niks mee opgeschoten. Misschien had ik ook wel teveel hoop er op gevestigd.
    Ik had ook een arts assistent en ik had idee dat ze niet alles wist of mocht zeggen.

Ik moet eerst een intake procedure door omdat ik alleenstaand ben. Lekker suf dat hadden ze mij van te voren mogen zeggen. Die intake houdt 2x een gesprek. Dan bespreking in team. En hopen dat ik groen licht krijg. Dit alles duurt 2 maanden en kost 500 euro. Ik ga eerst kijken of mijn zorgverzekering het vergoed. Zo niet dan doe ik het niet. Daarna nog een maand wachten op zaad. Of het kan via cyros of esb was onduidelijk. Ik wil geen volledig anonieme donor zoals in België gebruikelijk is.

Ze beveelt wel een onderzoek (hysteroscopie) aan. Er is bij de kijkoperatie als goed is niet in de baarmoeder gekeken. Eventueel later nog andere onderzoeken maar daar zien ze de noodzaak nu nog niet van in. Zoals de rifbatterij en genetisch onderzoek omdat ik nog maar 2 terugplaatsingen heb gehad.

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He wat een domper Patricia. Had gehoopt hier een positief bericht van je te lezen, maar vooralsnog niet dus. Het was dus alleen een gesprek en verder nog geen aanvullende onderzoeken (bv bloed)?
    En zoals ik lees gaat het in eerste instantie uit nog meer wachten bestaan. Dat is vervelend, maar zou niet zo erg zijn als je er een goed gevoel bij had :(
    En als alleenstaande nog een hele procedure... jammer meid en dat voelt vast als extra oneerlijk! Je moet al alles alleen doen en dan moet je ook nog extra gescreend worden!

Een hysteroscopie is wat ik ga krijgen als deze tp mislukt. Mijn gyn zei al dat Belgie dat ons gaat adviseren, jij krijgt het advies dus ook!

Jeetje meis wat ontzettend teleurstellend! Eerst maar eens alles op een rijtje zetten voor jezelf. Zijn er misschien nog opties hier in NL die misschien ook iets voor je kunnen betekenen?

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - misschien bij jullie wel gelijk testen omdat jullie een koppel zijn.

Ik wil nog ff uitzoeken wat er precies getest wordt bij die rif batterij. En dan kijken of mijn gynaecoloog daar aan wil mee werken plus de hysteroscopie.

Ik heb niet de verwachting dat een andere kliniek / ziekenhuis mogelijkheden heeft. Ik kan ook maar bij een beperkt aantal terecht en ook dan eerst weer de intake procedure.

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Lastig hoor. En wat zeiden ze dan over de vele eicellen, maar weinig embryo's van goede kwaliteit? Ik kan me in jouw situatie wel voorstellen dat je daar voor een volgende poging wel meer duidelijkheid over wilt. En op z'n minst op een plek bent waar ze technieken in huis hebben om iets met die bevruchtingen te kunnen. Of waar ze andere medicatie gebruiken omdat ze daar goede ervaringen mee hebben. Het feit dat je alleen bent maakt het dus blijkbaar nog ingewikkelder...frustrerend hoor meis! Hoe denk je er nu zelf over, the day after?

Nog wat andere vragen: welke cd ging jij voor de eerste echo? En welke cd krijg je nu de tp? En komt dat overeen met andere cyclussen of is dit juist sneller/later. Probeer me een beetje voor te bereiden op wat mij te wachten staat!

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ze zei zelf dat ze niet voor meer embryo's kunnen zorgen. Alleen voor een betere kwaliteit.
    Bij mij is het natuurlijk een zeer grote afvalrace en ze zei de kans is groot dat ze bij jou dag 5 niet halen. Diegene die het wel halen zijn van goede kwaliteit. Want het kan zijn dat mijn dag 3 embryo's in de buik stoppen met delen, maar dat weet je nu niet.
    Maar het geeft dan ook een aanwijzing als er niks tot zeer weinig overblijft. Ze kunnen dan eventueel aan de buitenrand cellen weghalen en daarop genetisch onderzoek doen.

Ik ben op 2 februari begonnen met progynova. Nu ja eigenlijk 1 februari s avonds want ik dacht die menstruatie komt niet meer. Maar 2 februari is officieel cd 1. Ik moest op cd 14 s avonds beginnen met de utrogestan. Je krijgt van het umc te horen wanneer je moet starten. En ik heb op cd 20 de terug plaatsing. Maar pin je daar niet op vast. Ze kunnen nu makkelijker schuiven, dus als een dag vol is schuif je een dagje op. Wat ik ook begreep dat ze liever geen terugplaatsingen nu in het weekend doen.

Deel Deze Pagina