Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dame: 12 dpo is ook nog best vroeg om te testen. Ik hoop dat je te vroeg was. Misschien heb jij wel een latere innesteling gehad en maak je wat trager hcg aan, kan beide. Ik laat het duimen zeker nog aan staan voor je!

Ieder geval heel veel succes in Gent! En maak er daarna samen een leuke dag van!

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame heel veel s6 vandaag!!!! Duim duim en hoop dat jullie er een goed gevoel aan over houden. Fijne dag!!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Balen van de test maar het kan nog te vroeg zijn. Succes in Gent!

Ik ben wezen bloed prikken. Hopelijk vanmiddag de uitslag. Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. Ik verwacht dat het negatief is. Maar vandaag de definitieve bevestiging.

Al gebeld met het ziekenhuis. Ik moet eerst aan de pil. Want anders kunnen bepaalde onderzoeken niet. Afspraak 17 maart bij de gynaecoloog.
    Verder geïnformeerd hoe met wachtlijst zit door umc gedoe. Ik zou pas in de zomer terecht kunnen. Juli / augustus. Ik kan de eerste 2 weken van juli vrij krijgen. En de vpk zei dat het wel mogelijk zou zijn om daar de ivf om heen te plannen. Dus de punctie in week 27. Is wel wat langer wachten. Maar dan hoef ik op werk misschien niks te vertellen. Hooguit als een echo afspraak ongunstig valt. Ik kan dan alleen niet op vakantie.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hcg is lager dan 0,6 dus definitief niet zwanger :(

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Aahhh jammer patricia. Nu dus een tijd even niks? Dikke knuffel voor jou!!

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He meiden,

Ben ik weer!
    Tja het testen zou te vroeg kunnen zijn, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in. Iets van een mini tuurstreepje zou er toch wel moeten zijn lijkt mij, er zijn dames hier op het forum met streepjes op 9 dpo. Ik hoop van harte dat er naast zit en zaterdag een verrassing krijg....
    De afspraak in Gent is prima gegaan. Ook wij hadden iemand Patricia die moest overleggen, maar dat is direct gebeurt terwijl wij wachtten. Hun advies is eerst onze cryo's opmaken, dat was zeker ook onze bedoeling. En de hysteroscopie komende ronde. En dan een volgende poging daar doen vanaf de start. Er gaan dan met name dingen anders als hormonen die bepaalt worden aan de hand van bloedwaardes en natuurlijk de embryo's langer laten doorontwikkelen alvorens het invriezen. Dus voor nu niet zo heel veel meer dat we kunnen doen.
    De kans met nog 4 cryo's zou ook reëel moeten zijn voor een zwangerschap. Ze benoemde dat de 3daagse embryo's gemiddeld 1 op 4 tot een zwangerschap leidt en hun embryo's zelfs 1 op 2. Maar je zou dan toch zeggen dat een van onze cryo's toch dat toppertje moet wezen...het geeft nog een beetje hoop!

Wat ontzettend jammer Patricia. Hoewel je zelf waarschijnlijk al had aangevoeld, is er toch ook stiekem dat beetje hoop dat het toch zo zou zijn!
    Gaan we toch weer samen in hetzelfde schuitje! Eerst onderzoeken en dan hopelijk weer met goede moed verder!

7. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame wat fijn dat het gesprek goed is gegaan. 1 moet er toch dat toppertje zijn die blijft zitten. Gaan ze niet nog verder onderzoeken waar het eventueel nog aan kan liggen of denken ze inderdaad gewoon dikke pech?

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Patricia: dikke knuffel!!

Dame: fijn dat het gesprek is goed gegaan. Moest jij ook nog bloed laten prikken of je man een potje inleveren?

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Als we daar in behandeling gaan wel, maar niet voor de second opinion Goldfishie.

Er staat nu tr een afspraak in september gepland om eventueel daar te kunnen starten. Maar eerst maar eens goed nadenken of we nog een volgende poging willen en of we dat in België willen? Qua gevoel wel, maar de reisafstand gaat wel extra belastend worden.

Verder vandaag toch wel weer de kater: weer niet zwanger, nog niet van die ellendige mmm af en toch de hysteroscopie. De hoop en moed is eigenlijk wel een beetje op....

10. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dikke knuffel voor jou dame!!!

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dame: hebben ze jou niet verteld dat als jouw (of een ziekenhuis in NL) wilt meewerken, dat je dan de echo's in NL kan laten maken en die zelf doorstuurt naar Gent voor de beoordeling. Of je kon een thuisapparaat huren zodat je zelf de echo's kan maken. Dan hoef je niet voor alle echo's naar Gent af te reizen.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog even een late reactie op jouw berichtje, dame.

Maar fijn dat jullie wel een positief gevoel hebben bij Gent. Bij mij ging ze niks overleggen omdat ik eerst door die stomme intake moet.

Wat goldfish zegt de echo's en bloedonderzoeken kan soms in NL. Volgens mij heb ik gehoord dat het Antonius wel daaraan mee wil werken. Maar weet ik niet zeker.

Ik ga eerst kijken wat mijn gynaecoloog wil. En als hij onderzoeken weigert dan misschien maar eens informeren bij de zorgverzekering of die 500 euro worden vergoed. Of bijv. in het umc utrecht of isala of zoiets voor een second opinion.

Maar ik duim nog ff door wat deze cryo betreft!
    Jij vroeg nog wanneer ik ben gaan menstrueren. Woensdagochtend laatste progynova en utrogestan gedaan. Maar nog geen menstruatie gezien. Maar ik verwacht morgen denk ik. Vanmiddag wel buikpijn gehad. Meteen naproxen genomen want heb daar geen zin in haha.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier vanochtend voor de formailteit nog een test gedaan, maar het antwoord wist ik natuurlijk al: negatief! Straks mailen met het ziekenhuis om een afspraak voor de hysteroscopie te maken. En eigenlijk wil ik dat meteen komende ronde, genoeg gewacht en pauzes gehad. Hoop dat dat gaat lukken!
    Verder dus weer wachten op de menstruatie... moet jij er nu dus langer op wachten als de rondes waarin je alleen utro gebruikte? Of is het gelijk? Kan ik me daar alvast op instellen!

Er is door Gent idd benoemt dat bloedprikken (heb zelfs al een form mee) en echo's ook in NL kunnen, maar niet alle. De uitgangsecho en de laatste controle-echo voor de punctie moet daar. Het is voor ons 2 uur rijden en dus niet zo dat ik makkelijk voor of na mijn werk even kan gaan. En aangezien ik 4 dagen werk wordt dat wel een belasting, mijn werkgever zal vrij moeten regelen (werk op een groep dus kan niet zomaar wegvallen).
    Maar ja first things maar weer first: we hebben nog 4 embryo's. En volgens Gent moet dat toch een redelijke kan op een zwangerschap zijn. Ik duim daar nog even voor.

En Patricia ik vind het echt jammer dat jouw ervaring niet zo positief is. En extra frustrerend...je moet al alles alleen doen! Ik heb wel aan je gedacht toen wij daar rondliepen en nogmaals respect voor je, dat doe je toch maar allemaal!
    Gezien het aantal bevruchtingen die je hebt denk ik wel dat Gent een goed ziekenhuis voor je zou kunnen zijn. Zij kijken veel meer naar je persoonlijke situatie en zijn volgens mij veel meer bereid dingen te onderzoeken en proberen! Maar ja dan moeten zij natuurlijk wel mee willen werken!

Fijn weekend dames!!!!

14. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi lieve meiden, ik moet vaak aan jullie denken!!
    Wat verdrietig om te lezen dat het bij jullie nog steeds niet gelukt is, Dame en Patricia.. Ik duim onwijs voor jullie!!! Ondanks dat ik hier niet meer rondhang (vind dat op de één of andere manier niet meer passen, voor jullie niet en voor mij niet).
    Hele dikke knuffel en heleboel liefs!
    Ps. hier heeeeel positief over Gent..

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He Ruubs, dat is lang geleden! Jeetje je bent gewoon al over de helft en zie dat je 2 meisjes krijgt :) Wat leuk! Jezelf dacht jongetjes toch? Hoe is het verder met je? Geniet je van de zwangerschap? Meekletsen hier mag natuurlijk wel, daarvoor is het een forum. Nienie kletst ook nog mee. Maar ik begrijp ook dat je daar geen behoefte meer aan hebt. Je zit in een hele andere fase als ons. Dus no hard feelings!

Ja hier is het niet echt hoopgevend helaas. Embryo na embryo blijft niet zitten! En meer als hopen dat ze een keertje innestelen kunnen we niet, behoorlijk machteloos. Begin ook steeds meer te denken 'wat als het nooit lukt? Hoe gaan we ons leven inrichten?'. Ik begon ooit vol vertrouwen aan iui, maar van dat vertrouwen is nu nog maar weinig over.

Gisteren is mijn menstruatie begonnen en moet zeggen behoorlijk! Of dit nu door die pillen komt?! Herkenbaar Patricia?
    Vandaag contact gehad met het ziekenhuis voor de hysteroscopie en heb volgende week woensdag de pre operatieve screening vanwege het roesje dat je krijgt! Ook dan pas kunnen ze gaan inplannen! Hoop niet dat dit weer een maandenplan wordt! Dus hier staan we weer in de wachtmodus!

Hoe is het met jullie andere dames? Patricia inmiddels ook je menstruatie gehad neem ik aan? Nienie alles nog paletti in de buik? Anniko hoe is het met de pup, slaap je al wat meer ;) Goldfishie bij jou ook alles paletti in de buik?

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben zaterdag gaan menstrueren. Ik heb naproxen geslikt dus daardoor menstrueer ik minder heftig en minder pijn. Maar het is geen feest. Maar het duurt wel lang zeg. Zaterdag en zondag maandverband nodig gehad. En sinds maandag nog aan de inlegkruisjes. Zaterdag ook met de pil begonnen. Stond mij wel even tegen. Weer hormonen in je lijf pff.

Vrijdag naar de gynaecoloog. Ben benieuwd. Morgen even gesprek voorbereiden. Ik wil onderzoeken. En ik las ergens dat rijnstate ook naar radboud in Nijmegen is uitgeweken ivm umc gedoe. Dus wil weten of dat een optie is.
    Ik heb ook nog de neiging om isala Zwolle te bellen en mijn verhaal voor te leggen. Maar eerst maar kijken wat vrijdag brengt. Als dat negatief uitpakt dan Zwolle eens bellen. En informeren bij de zorgverzekering of die intake in gent wordt vergoed.

Zijn jullie ook sinds het traject in gewicht aan gekomen? Ben in een jaar tijd 5 kilo aan gekomen. En vooral mijn buik is dik. Maar verder weet ik niet waar het gewicht zit.

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hey ruubs dat is lang geleden. Wauw 2 meisjes voel je je verder goed?

Dame wat is het toch wachten heletijd he.... Ik hoop dat ze het zo snel mogelijk in kunnen plannen zodat je weer verder kunt.

Patricia wij hebben de terugplaatsing ook in Zwolle gehad.

Hier gaat alles goed. Deze week vakantie en zijn nu lekker voor een paar dagen na a'dam. Nog 4 weken werken daarna en dan met verlof. Het gaat echt snel.

18. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Twee meisjes inderdaad haha was er zelf heilig van overtuigd dat het jongens zouden zijn. Was even een miniseconde omschakelen en daarna echt een 'Wauw-gevoel'!
    Gisteren 20 weken echo gehad in Gent, ze zijn helemaal goedgekeurd. Ongelooflijk, vooral als ik terugdenk aan hoe het begon; een embryo dat achterliep en daarom in eerste instantie niet eens ingevroren zou worden en nu twee perfecte meisjes.
    We hebben gelukkig iedere twee weken een echo, helpt erg om rustig te blijven en vertrouwen te hebben.
    Voel me super goed! Hele fijne zwangerschap tot zo ver.

Oh lieverds ik gun het jullie allemaal ook zo! Lijkt me enorm moeilijk als het vertrouwen weg is. Knap dat het je toch steeds lukt ervoor te gaan Dame! Hij moet er toch een keer bij zitten!!!

Nienie, wat fijn dat alles goed gaat! En al bijna verlof, wat heerlijk! Straks heb je gewoon een mooi mannetje in je armen! Veel plezier in Amsterdam.

Lieve groetjes aan allemaal x

19. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Fijn ruubs dat je je zo goed voelt. En dat je meiden het zo goed doen echt heel bijzonder. Fijn om de 2 weken echo. Ik heb de laatste gehad met 20 weken en krijg hem nu pas met 35 weken weer. Haha eerst veel echo's gehad en daarna bijna niet meer. Even afkicken zeg maar. Met hoeveel weken heb jij verlof?

20. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Oh pff dan wordt je geduld en vertrouwen wel op de proef gesteld zeg!! Hier gelukkig tot 28 a 30 weken iedere twee weken een echo. Ik mag met 30 weken met verlof, lang leven het meerlingenverlof :D Nog 2 maanden, haha!

Deel Deze Pagina