Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    #1582 Ruubs, 16 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2017
    Ze doen iedere twee weken een echo omdat er tussen 18 en 28 weken hoog risico op Tweeling Transfusie Syndroom is en dat is levensbedreigend voor beide kindjes. Als ze daar op tijd bij zijn dan kunnen ze dat verhelpen, dus vandaar :) Zowel ons eigen ziekenhuis als Gent hanteren die frequentie, dus ik ga er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn ;) Lief dat je het laat weten!!
    Jij heel veel succes!

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hahahaha echt op de proef gesteld haha kan niet wachten voor de ligging echo. Begrijp wel dat ze dat bij meerlingen vaker doen. Zijn de dames druk of valt het mee? En hoe zit het met je buik is het nog een beetje te doen voor je?

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Kan me voorstellen zeg! Nog fftjes geduld, het gaat gelukkig snel. M'n buik is nog echt netjes, maar ben erg benieuwd hoe erg het gaat worden haha ik voel de meisjes sinds deze week goed bewegen. Echt even wennen haha jij al echt flinke buik zeker? Heb je er last van?

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hahaha ja nette buik maar merk wel dat het heel hard gaat. Ik draag hem echt na voren. Geniet nog even van het fijne gevoel van bewegen;) met een beetje pech gaat het straks pijn doen soms haha kan ik over mee praten ;) geniet er dan.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ ruubs - je moet toch je ondertitel iets beter aan passen, zwanger van 2 icsi wondertjes ;) hihi Maar ik snap nu de reden. Mooie plaatjes bij de 20 weken echo?

7. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Patricia, haha ja inderdaad ;)
    Van de ene hebben we een mooie profielfoto van haar gezichtje en een 3d foto (vind die 3d foto's overigens wel altijd iets engs hebben, haha). Ons andere meisje lag steeds niet zo handig en kregen ze niet goed op beeld. Ze konden gelukkig wel alles goed zien, maar we hebben geen foto's van haar gekregen, echt heel erg jammer!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind die 3d foto's ook maar niks. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
    Jammer dat je andere meisje er niet goed voor lag. Nu al eigenwijs ;)

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier gaat het goed, afgelopen week nog even bij onze baby kunnen kijken en het hartje weer gehoord. Was heel blij dat hij/zij het nog goed doet! Ik was twee weken geleden flink ziek en was bang dat het invloed zou hebben op de baby. De vk ging nog proberen te spieken voor het geslacht, maar mini lag met beide benen ervoor gekruist en wilde ook niet bewegen om iets te laten zien, haha. Hopelijk kunnen we bij de volgende echo toch wel het geslacht zien, we zijn echt heel erg benieuwd!

Nienie en Ruubs: ook fijn te lezen dat het met jullie en de kindjes goed gaat! :)

Patricia: succes vandaag bij de gyn!

Dame: is je ongesteldheid al wat minder?

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het was weer een pittig gesprek en ik heb heel erg op mijn strepen moeten staan.

Maandag nuchter bloed prikken. Alleen de dna onderzoeken vond hij niet nodig. Dus die bewaar ik voor later. En 20 april een hysteroscopie. Even vrij van werk zien te regelen. Dan zijn de bloed uitslagen er ook. En is het plaatje compleet.

Hij vond bloed onderzoeken en de hysteroscopie niet noodzakelijk. Ik vertelde dat ik in Gent ben geweest en het daar aanbevolen was. Hij was erg negatief over Gent. Hij vindt het maar 1 circus daar. En hij vindt dat ze daar inspelen op de bezorgdheid van vrouwen. Ik heb gezegd misschien komt er niks uit dan kan ik dat afstrepen. Je weet dat ik al sinds de kid twijfels heb en gevoel heb dat er iets niet klopt. Dus wil gewoon dingen uitsluiten.
    Verder hoef ik nog niet aan de lucrin. En misschien helemaal niet. Ik moet deze doorslikken dus hopelijk deze keer niet door de pil heen menstrueren.
    We gaan wel een andere medicatie gebruiken ipv gonal-f menopur.

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Maar ze zijn eeneiige dus de ander ziet er precies hetzelfde uit ;) hihi

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Fijn dat het allemaal goed gaat met en in jullie buikjes :) hoop ooit jullie te mogen volgen!

Goldfishie heb je een voorgevoel qua geslacht. Ben altijd benieuwd of dat blijkt te kloppen.

Wat goed dat je op je strepen bent gaan staan Patricia! Zo kun je idd nog meer uitsluiten en hopelijk meer vertrouwen een volgende ronde in.
    Las in een ander topic dat iemand tijdens de hysteroscopie krasjes heeft gekregen. Ik denk dat ik die vraag ook heel brutaal ga stellen...als ik daar dan toch lig een kleine moeite lijkt me?!
    Ik krijg de hysteroscopie tr een roesje!-jij ook Patricia? Heb daar volgende week de pre operatieve screening voor en hoop dan ook een datum te horen.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    We gaan het poliklinisch eerst proberen. Advies was naproxen maar meestal doet dat alleen wat bij menstruatie pijn. Ik heb nog andere dingen in huis dus daar kies ik wat uit.

Ja ik las over krasjes. Is dat een pipelle?

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Lieve dames hoe gaat het allemaal met jullie??

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Tja bij mij weinig nieuws. 20 april hysteroscopie en bloed uitslagen. En pas begin juli verder met ivf poging 3. Als er geen gekke dingen worden gevonden. Dus ben even helemaal niet bezig met zwanger worden.

16. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Pff juli pas weer. Dat duurt nog even. Vind je het wel even fijn die rust of was je liever gelijk door gegaan.

Dame hoe gaat het met jou? Had jij ook niet deze maand een onderzoek of heb ik dat verkeerd?

En anniko hoe is het met jou? Jij al weer bezig met nieuwe pogingen of nog steeds rust?

Liefs mij

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het kan niet eerder door het umc gedoe. Maar het is ook wel even fijn. Ben 1 maart met een nieuwe baan begonnen. Dus kan nu daar de focus op leggen.

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He dames,

Ik probeer even wat afstand te nemen en niet met zwanger worden bezig te zijn! Maar dit begint zo op het einde vd cyclus wel weer moeilijk te worden. Ondanks dat ik niet meer geloof in de spontane kans, is daar toch die stiekeme hoop!
    Ik heb 19 mei pas de hysteroscopie! Daar was ik niet blij mee en heb aangegeven dat ik dit eerder wil. Kreeg ik gisteren het voorstel voor 7 april....dat was natuurlijk super geweest, op cd 25, maar nu weet ik niet 100% zeker dat ik niet zwanger ben. Je mag absoluut niet zwanger zijn! En uitgerekend deze maand heb ik nog geen bruinverlies!!! Hoe bestaat het!? Maanden vanaf cd 12-16 hevig bruin en nu cd 23 noppes nada! Ik geloof niet dat ik zwanger kan zijn. Totaal geen idee wanneer de eisprong was dus ook niet gericht geklust!
    Nu ben ik dus bang dat de progynova voor deze rare cyclus heeft gezorgd, ik het mooie voorstel van 7 april afgewezen heb (met pijn in mijn hart) om dadelijk veel later ongesteld te gaan worden..... zucht!

Wat heerlijk dat het jou wel lukt je aandacht te verleggen Patricia! Vind je je nieuwe baan een beetje leuk?

Nienie alweer 33 weken zeg! Je mag zeker bijna met verlof he? Nog even meid en jullie mogen jullie wondertje in jullie armen houden :)

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik had niets moeten zeggen...eerste bruinverlies :( Hier was ik zo bang voor...mooie kans afgezegd voor niets! Boos en verdrietig nu! Nu verdomme wavhten tot 19 mei.

20. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Aahh dame wat kut heb jij weer. Wat een tijd dan nog he 19 mei :( wat een lange weg zo bah. Ik begrijp dat je toch ergens hoop hebt. Ik had dat zelf ook stiekem elke maand voor de vruchtbaarheid behandelingen. Maar wist ergens diep in mijn hart dat het natuurlijk nooit zou lukken. Hebben jullie al een vakantie gepland voor de zomer? Even lekker weg met ze tweetjes?

Volgende week laatste week werken. Vind het nu ook wel zwaar worden en ben er aan toe. Kleine was al bezig met indalen hopen dat hij niet meer draait.

Deel Deze Pagina