hey hallo meiden, ik mag ook in mei gaan starten met spuiten. ong 12 mei. 5 dagen na 1e dag ongi. ik vind het heel spannend en tegelijkertijd doodeng. het is nogal wat allemaal. heel veel succes in ieder geval meiden en hopelijk zijn we allemaal na 1e zwanger. xx meriam
Hey meiden, Ook ik start binnenkort (met ICSI dan). Ik mag het korte protecol volgen. Daar ben ik wel blij mee, scheelt volgens mij een heleboel extra spuiten. Waarschijnlijk is mijn NOD eind deze week en dan mag ik op CD3 beginnen met 150e Purogon en dan rond CD8 Orgalutran bijspuiten. Vorige week prikles gehad, dus de koelkast ligt al vol! Op mijn eerste menstruatiedag moet ik bellen om de eerste follikelmeting af te spreken. Morgen de uitgangsecho en dan gaat het echt beginnen! Spannend!!! Zijn er hier nog meer meiden die het korte protecol volgen? X Sikki
hey Sikki, ik volg ook idd het korte protocol. bij welk ziekenhuis zit je? ik moet ook bellen als me idd is. ook volgende week en dan dag 5 beginnen met puregon en vanaf dag 8 orgalutran erbij. gr. meriam
Zoooo, ik ben dan eindelijk weer boven water en was erg nieuwsgierig hoe het hier verder was gegaan.... @ Linda: wat leuk!!! Ook naar Parijs! Wij gaan maar een nachtje, we zijn vorig jaar zomer een week geweest. Mijn lief heef me ten huwelijk gevraagd in Parijs en we gaan er nu heen om foto's te maken voor onze trouwkaart. Mijn lief is fotograaf en natuurlijk moet er dan een mooie foto op de kaart! Ik heb er reuze veel zin in, jij ook natuurlijk! Parijs is heerlijk! @ Ingrid: 13 mei, nu voorzichtig aftellen! Wij gaan voor IVF maar het zal moeten blijken of er wel echt bevruchting plaatsvind of dat we in een volgende ronde naar ICSI moeten gaan... @ Brenda: altijd fijn om een succesverhaal te horen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! @ Meriam: net als Brenda heb ik ook gespoten voor de IUI's. En dat is me echt heel erg meegevallen. Je zult zien dat het lang zo eng niet is als het lijkt! @ Sikki: Ik krijg het Flare up schema en begin al op de eerste dag met spuiten. Volgens mij is het flare up schema ook een kort schema... Gr. Benthe
Hallo meiden! Mag ik ook met jullie meeschrijven? Het intake gesprek voor IVF en ook de prikinstructies hebben we in februari al gehad. Dit was vlak na onze 7e en laatste IUI, van deze IUI bleek ik zwanger, helaas was dit buitenbaarmoederlijk en is m'n rechter eileider verwijderd. We zijn inmiddels weer aardig opgekrabbeld en hebben 12 mei een afspraak met onze IVF arts en willen daarna eigenlijk wel gaan beginnen. Ik zal al jullie verhalen gaan lezen en duimen voor iedereen dat het snel raak is!! Groetjes, Martini
hey benthe, ik doe icsi volgende maand geen iui. en het souiten lijkt me wel meevallen ben niet bang voor naalden dus dat is het niet maar gewoon de punctie. lig nu al iedere nacht wakker. probeer me wel rust in te praten. maar dat lukt niet altijd. x meriam
Succes meiden die gaan beginnen binnenkort. Uit ervaring kan ik zeggen dat het me heel erg meeviel. het spuiten, de punctie, de hormonen. Ik zag er enorm tegenop had een spuitfobie en had nog nooit bloed laten prikken. Alleen van het wachten werd ik gek. Lees niet te veel hororverhalen op internet laat het gewoon op je af komen. En zorg dat je leuke dingen pland in de wachtweken dan ben je lekker bezig. Succes.
Hallo meiden, Alweer eventjes geleden dat ik heb geschreven maar heb drukke dagen achter de rug. Van het weekend lekker naar Parijs geweest! Ik ben gek op Parijs! Vorig jaar heeft mijn lief me in een parkje bij de Notre Dame ten huwelijk gevraagd en nu waren we terug om foto's te maken voor onze trouwkaart (mijn lief is fotograaf). Mijn NOD was zondag en op zondagmiddag (toen waren we alweer terug) zijn mijn gearriveerd. Zonder hormonden ben ik nog nooit zo perfect op tijd geweest. Op de eerste volle dag ben ik begonnen met Decapeptyl spuiten en vandaag weer. Ben vanmiddag op controle geweest bij de gyn, heb weer een OK-stempel gekregen. En zojuist mijn eerste spuit Gonal-F (300 IE) gezet. Best veel vond ik! Volgende week maandag moet ik weer terugkomen en ik ben natuurlijk hartstikke benieuwd hoe het verder gaat... @ Martini: je kunt al aftellen naar 12 mei, spannend weer! Wat erg dat je zwangerschap toch mis is gegaan... @ Meriam: ik kan je een handje geven, ik zie ook zooooo op tegen de punctie! Gr. Benthe
hey benthe, nou ik heb vandaag me punctie gehad, maar bij mij is het 100% meegevallen. ze hebben bij mij 11 eitjes wegehaald waarvan 6 - 7 bruikbaar zullen zijn voor bevruchting. het viel me alles mee en voor mijn gevoel duurde het niet lang en ik heb ontzettend op me ademhaling gelet en dat heeft me erg goed geholpen. hoe staat het nu bij jou?? xx meriam
hey benthe, nou ik heb vandaag me punctie gehad, maar bij mij is het 100% meegevallen. ze hebben bij mij 11 eitjes wegehaald waarvan 6 - 7 bruikbaar zullen zijn voor bevruchting. het viel me alles mee en voor mijn gevoel duurde het niet lang en ik heb ontzettend op me ademhaling gelet en dat heeft me erg goed geholpen. hoe staat het nu bij jou?? xx meriam
@Benthe, lees ik goed dat je binnen 2 weken na je intake al aan de beurd bent? Hebben ze in Den Bosch geen wachtlijst? Ik ga binnenkort starten in het UMC en daar is een wachtlijst van zo'n 3 maanden
Sorry voor de late reactie, het is een nogal hectische tijd geweest... @ Meriam: wat fijn dat de punctie is meegevallen!!! Dat geeft een mens weer moed! Hoe is het nu verder verlopen??? @ Caecilia: ik ben onder behandeling bij De Geertgen in Elsendorp. Voor IVF werken zij samen met het Catharina ZKH in Eindhoven. Ik heb i.i.g. niets meegekregen van een wachtlijst, ik kon hier meteen beginnen... Intussen loopt het bij mij minder voorspoedig, zeg maar... Ik ben 4 mei begonnen met spuiten voor het Flare Up schema en destijds wist de gyn te melden dat hij binnen twee weken punctie wilde doen. Maar mijn lijf heeft roet in het eten gegooid. Inmiddels ben ik nog steeds aan het spuiten en morgen moet ik weer terug. Dan gaan we een beslissing nemen wat te doen. Met hormoonstimulatie had ik altijd eicellen genoeg, dus nu (met een overkill aan hormonen) had ik van alles verwacht maar niet dat er slechts twee piepkleine eicellen gesignaleerd werden. De grootste was woensdag nog pas 17 mm en ze groeien erg traag. De gyn heeft nog een 3e eitje gespot en die wil hij ook graag hebben vandaar het doorspuiten. Mijn grootste angst lijkt waarheid te worden: mijn eicellen zijn op! Althans, daar lijkt het op! Mijn wereldje is een beetje ingestort. We moeten dus proberen om deze twee eitjes te benutten als het even kan, misschien is het mijn laatste kans op eigen genetisch materiaal. Ik ben nog een beetje flabbergasted eigenlijk... Durf niet goed te hopen op een goede uitslag morgen... Gr. Benthe
Getver.... ik wilde nog even reageren op berichtjes die hier geplaatst waren! Maar met het uploaden van het nieuwe forum zijn er hier toch wel wat berichtjes verloren gegaan... Daar baal ik van!!! :x Dan alleen maar even een ego-berichtje: Nog een week "until testing"... De tijd kruipt voorbij, ik denk er ook 24-7 aan! Ik probeer niet al te gefrustreerd ermee bezig te zijn, maar dat lukt van geen kant... *grin* Ik voel echt helemaal niks, maar ik weet ook niet of dat nou wel of niet zou moeten! Natuurlijk ben ik erg gefixeerd op elk steekje, kriebeltje of wat ook. Maar ook dat blijft redelijk achterwege. Er zit dus niks anders op dan "rustig" af te wachten. Blegh, die wachtweken zijn killing!!! Gr. Benthe
Hoi Benthe, Wij zijn inmiddels met onze 5e poging IUI bezig, maar hebben 22 juni ons kennismakingsgesprek in een kliniek in Elsendorp "Geertgen". Ik vind het ow zo spannend en heel eng!! Als poging 5 en 6 ons niet gegund zijn, gaan we ook starten met IVF. Nu alvast aanmelden en zorgen dat we in Oktober meteen onze eerste behanding kunnen ondergaan mocht dit nodig zijn. Hoop dat het zover niet meer komt... Heel veel succes en sterkte!! Zou het wel leuk vinden om op de hoogte te blijven van je traject..wrs wacht ons hetzelfde... Liefs Biekie
@ Linda: wat lief dat je aan ons denkt! Hoe gaat het bij jou? @ Biekie: Wat leuk! Dan zijn we dus in de dezelfde kliniek onder behandeling. Wie weet komen we elkaar nog een keertje tegen in de wachtkamer! Intussen is hier de 1e IVF pogin officieel mislukt... Uiteraard ben ik hier verdrietig over, alle voortekenen waren zo gunstig... Vandaag ook alweer naar de gyn geweest. We hebben afgesproken dat we stoppen tot na de huwelijksreis. Dit hele traject houdt me zo bezig dat ik totaal niet kan genieten van iets wat een leuke tijd zou moeten zijn. Ik ben er nauwelijks mee bezig eigenlijk. Ik regel wat ik voor de bruiloft moet regelen maar vergeet ervan te genieten. We weten al sinds juli vorig jaar dat we in augustus gaan trouwen maar ik heb bijvoorbeeld pas 2 weken geleden een trouwjurk gekocht...En dan eigenlijook pas omdat mijn bruidegom zich af begon te vragen of ik in een juten zak zou gaan ..trouwen
Hmmm... PC doet raar hier! Nog even snel de afsluiter: Ik voel me in ieder geval goed bij de beslissing om even te stoppen. Even geen hormonen en baby-stress! Hoewel ik de druk van mijn leeftijd behoorlijk voel kon ik volgens de gyn best een time out nemen van een paar maanden! Hoe vergaat het hier iedereen verder? Gr. Benthe
Benthe ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. En ik kan je alleen maar zeggen dat mijn bruiloft vorige week even een heerlijke uitlaatlkep was, even een aantal weken alleen maar met iets anders en positiefs bezig zijn. Dat voelt nu wel goed voor de behandeling, vole me nu weer lekker in mijn vel. Ik hoop dat jij het langzaam ook zo gaat ervaren en bij mij was dat ook pas de laatste twee/drie maanden hoor! Op de dag zelf werd onze kinderwens (omdat wij dat wilden) in het gemeentehuis even aangekaart. Iedereen had het er even heel moeilijk mee, het is een deel van ons maar we hebben een topdag gehad en de hele avond gedanst! In mijn topic staan twee foto's. Hou je taai!!!