Beste lactatiedeskundige, over 6 weken moet ik weer aan het werk. Ik wil graag borstvoeding blijven geven, helaas is mijn werk (ik geef (meerdaagse) cursussen in hotels) niet makkelijk te combineren met kolven. Wat ik graag zou willen is de ochtendvoeding geven, 's middags kolven en dan weer de avondvoeding. De rest van de voedingen worden dan kunstvoeding, evt 50/50 kv aangemaakt met bv uit de vriezer (kan dat? En moet de kv dan hypoallergeen zijn?). Op dit moment (maar goed zoon is 6 weken dus kan volgende week anders zijn haha) is ons schema zo: 7/8 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur. Soms een extra voeding rond 9 uur als hij om 6 uur komt. Hoe het zou 'moeten' worden om het voeden te kunnen combineren met mijn werk: 6/7 uur (live voeden), 12/13 uur (kolven), 17/18 uur (kolven bij cursus, anders live) en dan 's avonds weer live naar behoefte . 12/13 is de standaard lunchtijd tijdens een cursus, 17/18 uur is ook een standaard pauze, deze tijden staan dus vast. Wanneer moet ik beginnen met mijn borsten in dit schema te passen en hoe kan ik dat handig doen? Ik heb echt geen idee hoe dat voor elkaar krijg en zolang mogelijk mijn zoontje volledige bv kan geven (zal dus wel veel afgekolft via de fles gaan dan?) en zo laat mogelijk te beginnen met kv erbij mengen. En of het mengen van bv met kv uberhaupt wel kan of dat dat een raar idee in mijn hoofd is Alvast heel erg bedankt!
Als je begint met de voeding van 15.00 te vervangen door kunstvoeding, dan zit je al heel dicht bij waar jij uit wilt komen. Je hebt dan 1 voeding weggewerkt en tegen de tijd dat je gaat werken zou je af en toe eens een dag na kunnen bootsen zoals het op je werk gaat, dus: rond 7 uur live voeden 11 uur, baby de fles 12 uur, kolven 15 uur, baby de fles, 17.18 uur kolven of aanleggen avondvoeding weer live De ander dagen kun je nog gewoon voeden zoals je nu doet behalve de voeding van 15.00 uur. Als je wat moedermelk hebt en dit aanvult met kunstvoeding zou ik eerst de moedermelk geven. Daarna verdergaan met kunstvoeding. Als je baby wat laat staan is dat van de kunstvoeding. Maar de combi kan best. succes Linda