Ik twijfel heel erg of wel of niet wil stoppen met BV, wordt er verdrietig van. Moet over 2 weken weer aan het werk. Zoontje is 13 weken. Ik zou stoppen omdat ik niet wil kolven op werk. Ook weigerde hij de fles, maar dat is sinds een paar weken gelukkig goedgekomen. Toen was ik helemaal opgelucht dat het goed kwam en ik niet meer anders dan fles wilde omdat ik zo blij was, omdat ik bang was dat hij voor altijd de fles zou weigeren. Maar ik merk dat ik een beetje verdrietig wordt van het afscheid nemen van BV. Bij mijn eerste zijn heb ik zo'n 10 weken BV gegeven, en toen helemaal gestopt ivm werk (ik vond kolven te veel gedoe). Maar nu vind ik BV ook makkelijk, vooral omdat hij nacht weleens komt en het geeft troost. Het liefst zou ik de ochtend en avondvoeding willen doen, maar dat lukt niet omdat het terug loopt weet ik. Dus zal ik toch moeten kolven op werk. We geven nu al fles, en ik kolf thuis. Ook was ik al begonnen met afbouwen, ik had de 3e voeding laten vallen. Hij krijgt ruim 6 Bv per dag. Ik weet het niet goed, ik dacht ik vraag het hier voor herkenning/advies. Ik moet snel de knoop doorhakken, wel of niet stoppen want over 2 weken begin ik weer. Kolven is op zich op werk geen probleem, ik zou er tijd voor krijgen daar wordt niet moeilijk over gedaan. En omdat ik nu meer ervaren ben voel ik me er niet onzeker over, en vind ik het minder gedoe op het werk. Aan de anders kant, kost het mezelf soms veel energie, heb veel honger etc. en mag natuurlijk niet afvallen. Bedankt voor het lezen.
Ik heb zelf tot 11 en 18 maanden gevoed. Werk 4 dagen in de week en dus ook gekolfd. Bij beide tot 9 maanden gekolfd, eerst 2x per werkdag, later 1x. Ik vond het prima te doen. En productie had geen last van overdag niet meer kolven toen. Het is wat gedoe dat kolven, maar de bv live geven is zo makkelijk en mooi dat dat tegen elkaar op woog. Waarom niet gewoon proberen?
Ik snap het wel. Ik wou ook nooit kolven op het werk. Uiteindelijk door besluiteloosheid, een beetje zoals jij, toch ermee begonnen. En wat ging het makkelijk. Ik vond het eigenlijk ook best fijn: een rustpuntje tijdens de werkdag waarop ik even weer alleen mama kon zijn. Uiteindelijk heb ik zo meer dan vier maand gekolfd op het werk, terwijl ik er eerst zo heftig tegenop keek. Dus misschien moet je maar even proberen en kijken hoe het loopt? Sowieso, moest je toch niet willen kolven: rustig aan doen. Als je nog maar twee weken hebt om over te schakelen op een regime zonder bv overdag, is dat best heftig voor je lichaam. Zorg dat je geen borstontsteking krijgt. Tot slot: je mag wel gewoon afvallen tijdens de bv hoor. Tenzij je dat niet wilt of al extreem mager bent natuurlijk.
Ik zou het ook gewoon proberen. Wat kan er gebeuren? Of je vindt het toch vreselijk of je vindt het eigenlijk wel mee vallen . Dat geeft je voor nu rust om nog niet te hoeven beslissen en er nog niet afscheid van te hoeven nemen.
Klopt dames, misschien moet ik het maar gewoon proberen. Het kan 2 kanten op. En geeft rust in nog niet hoeven beslissen. Dan nog n vraag. Ik heb nu een handkolf. Is het dan handig om toch een elektrische kolf aan te schaffen? En dan dubbel of enkel? Met hand gaat het ook best snel (zal binnenkort tijd eens bijhouden exact).
Net wat je fijn vind. Ik vind dubbel electrische handig en snel. Maar als je met de hand ook snel bent dan doe je toch gewoon dat? Het gaat er uiteindelijk om dat je er zelf tevreden over bent. Dan is het juist ook misschien niet zo erg voor je. Zeker als je de tijd en ruimte goed hebt kan het ook een lekker rust momentje voor je zijn zo op de werkdag.
Wat het beste werkt voor jou. Met een dubbelzijdige elektrische kolf was ik op tien minuten klaar met kolven. Dat hielp om het niet als storend te ervaren. Maar als met de hand voor jou werkt, is dat ook prima.
Ik riep van te voren ook dat ik écht niet ging kolven op het werk. Maar net als jij werd ik toch wel erg verdrietig van het idee te moeten stoppen met de borstvoeding. Ik heb toen op mijn werk aangegeven toch te gaan kolven. En hoewel het niet mijn hobby is en ik het best intensief vind, ben ik heel blij dat ik er toch voor heb gekozen om te gaan kolven. Ik geniet nog heel erg van het voeden van mijn zoontje en heb dat kolven op mijn werk er wel voor over. Ik zou persoonlijk een dubbelzijdige elektrische kolf aanschaffen. Vaak komt je toeschietreflex beter als je dubbelzijdig kolft en je bent ook veel sneller klaar. Ik kolf vaak maar een minuut of 13.
Ik kolfde op mijn werk dubbelzijdig electrisch met de kolf van mijn werk. Thuis kolfde ik met een handkolf. Als ik op mijn werk geen kolf zou hebben gehad, dan had ik het bij de handkolf gehouden, maar dat is heel persoonlijk.