Steun en tips gevraagd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Regenboog01, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Hoi allemaal,

Anderhalve week terug ben ik bevallen met 37 weken van een lieve gezonde zoon. Ik ben ingeleid wegens medische complicaties. Hij woog 2650 gram bij de geboorte. Na een uur aan de borst gelegd en hij hapte goed aan. Sliktechniek is ook goed. Echter is het te vermoeiend voor hem plan annde borst te drinken en na anderhalve week nog steeds. Hij drinkt max 5 minuten aan de borst maar vaak zelfs korter en valt dan in slaap. Een flesje nageven accepteert hij, maar dan drinkt hij maar 10 tot 20 ml. Te kort en hij viel daardoor teveel af. Hij is een week na de geboorte voor het laatst gewogen en zat toen nog niet op zijn geboortegewicht. Dinsdag moeten we weer wegen. Hij was wel groeiende heen.
    Nu heb ik 9 dagen alles afgekolfd 9 a 10 keer per dag. Vaker gekolfd om productie op te voeren, maar gaat moeizaam. Nu kolfde ik ongeveer 60 ml per keer uit beide borsten waar ik dus een half uur over doe. Mijn zoon drinkt uit een dr brown fles met premature speen en zelfs dan verslikt hij zich soms. Hij heeft enorme darmkrampen en alleen tegen ons aan wordt hij rustig en slaapt hij. Zodra we hem wegleggen gromt en kreunt hij ook de hele nacht door.
    Nu ben ik aan het afbouwen, want ik ga hier echt aan onderdoor. Ik heb nog een dochter rondlopen die ook aandacht verdient. We zijn een uur per voeding bezig. Mijn man gaat over een week weer werken en ik zou niet weten hoe ik dit zo moet doen met 2 kinderen. Lactatiedeskundige al gesproken en ons ventje is nog te zwak om aan de borst te drinken. Ook geen idee wanneer hij dat wel kan, kan nog weken duren.
    Nu voel ik me ondanks dat ik echt mijn best heb gedaan zo schuldig en ik baal er zo enorm van!!! Ik wil zo graag borstvoeding geven, maar productie neemt niet toe, zoon kan niet aan de borst drinken, dochter vraagt aandacht, ik ben nu al oververmoeid door bijna niet slapen wegens darmkrampen van zoon..
    help... ik heb even wat steun nodig.. mensen met ervaring? Wat hebben jullie gedaan? Hebben jullie nog tips?
    Ik kolf nu nog 3 a 4 keer per dag maar merk dat de productie mega snel afneemt. Heb nu al 5 uur niet gekolfd en heb niet het idee dat mijn borsten vol lopen.
    Ik wil nog 2 keer per dag kolven langere tijd zodat ik hem nog iets kan geven, maar ik denk dat het niet gaat lukken met een productie.
    Ik ben een zo verdrietig om..

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik stel me een beetje vragen bij de hulp van je lactatiekundige...

Op anderhalve week is 60 ml kolven per keer heel erg goed, en exact wat een baby van die leeftijd moet drinken. En op die leeftijd vier keer per dag kolven, dan is het logisch dat je productie terugloopt. Op deze leeftijd zou een baby zo'n twaalf keer per dag moeten drinken, zéker zo'n kleintje, en dat zou jij dus ook moeten kolven. Het spijt me heel erg, maar no way dat je nog een tijd verder zal kunnen gaan kolven: ik ben er bijna zeker van dat er binnen een week geen melk meer over is.

Voor alle duidelijkheid: ik snap helemaal dat het zwaar is, en het is je volste recht én helemaal begrijpelijk als je zou stoppen. Maar je lk zou je hierin beter moeten adviseren, want op dit moment heb je verwachtingen die nooit ingelost gaan worden.

Dus je moet even zelf beslissen, denk ik: wil je nog bv geven, of niet? Je mag perfect beslissen dat bv in deze situatie niet haalbaar is voor jou. Maar als het antwoord is dat je nog een tijd (minimaal) bv wil geven, dan zal je echt actie moeten ondernemen en meer gaan kolven.

3. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel voor je reactie. Ik weet dat ik inderdaad niet genoeg kolf.. ik ben rustig gaan afbouwen maar toen liep de productie al heel vlug terug. Ik liet er 3/3.5 uur tussen toen ik ging afbouwen en ik kolf maar 40.. dus 8 keer per dag en dan maar 40 cc per keer. Het is denk ik onmogelijk om 2 keer nog over te houden. Daarvoor kolf je dan te weinig en ons zoontje aan de borst leggen om het weer op te voeren is dus geen optie, omdat hij dat niet aankan. Dat kolven breekt me dus op.. hij drinkt uit een flesje heel goed. 70 cc per keer om de 3 uur! Aan de borst dus bijna niks ook niet met een flesje na.
    Wat moet ik nou? Hier kan geen kolfbeurt tegenop!
    Ik had zo graag gewild dat hij aan de borst ging drinken maar dat zit er voorlopig niet in en nog zo lang volhouden kan ik gewoon niet meer.
    Ik heb dit ook mee gemaakt met mijn dochter en tot 15 weken gekolfd. Ik ben toen over mijn grens heen gegaan. Ik zag er niet uit! Slaap tekort, spierwit en oververmoeid dat mijn man noodgedwongen de stekker eruit trok bij me. Het duurde lang voordat ik er weer bovenop was. Ik wil dat niet nog een keer.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou, dan is de beslissing genomen: stoppen.

Dat is jammer, ja. Je had het liever anders gezien. Maar het is wat het is, en daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ik baal er gewoon heel erg van. Ik ben er serieus verdrietig om, ik vind het frustrerend, ben boos tegelijk! Ik vind het iets heel moois, intiem moment, makkelijk, de beste voeding etc.
    Ik heb gelukkig wel een heel mooi alternatief. Een vriendinnetje geeft nog steeds borstvoeding en ze heeft heel veel over. Dit mag ik allemaal hebben. Dus mijn zoon krijgt borstvoeding van een ander. Dat verzacht gelukkig wel deze pijn en verdriet. Zit gewoon nog vol hormonen en kraamtranen geloof ik.

Ik wil haar graag een mooi cadeau geven om haar te bedanken. Iemand ideeen?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een bon voor een moedermelksieraad?

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier ook een slaperig kindje de eerste 2 weken plus ik een keizersnede na 4 dagen inleiden plus fors bloedverlies. Dus een forse achterstand.
    Hier hadden we een strak schema verschonen, voeden aan de borst (vaak deden we wisselvoeden), flesje bijvoeding 30 cc (kunst of borstvoeding) en 15 min kolven. En dit elke 3 uur, klokje rond. Mijn productie kwam tergend langzaam op gang. Wat bij mij wonderen deed was de boezemvriendjes capsules van eurolac, hierin zit fenegeriek en gezegende distel. En daarnaast een kom havermout elke ochtend. Plus veel drinken.

Je hebt borstvoeding sierraden weet niet of dat wat is?

Deel Deze Pagina