Hoi Ilse, Even een vraag mbt mijn productie. Faylinn is nu zo'n beetje 3 maandjes oud. Ze krijg nog steeds volledig bv, maar al wel een week of 8 alles via de fles; ik kolf alles af. Ze kreeg tot een paar weken terug nog wel 1 voeding via de borst, s nachts; nu slaapt ze door dus is dat niet meer van toepassing. Ik heb het idee dat sinds een paar dagen/week de productie echt wat terugloopt en ben bang dat ik niet genoeg meer produceer. Ik probeer vaker te kolven op een dag, maar volgens mij geeft dit niet echt veel effect. In de ochtend kolfde ik eigenlijk altijd 240 - 250 cc (2 borsten), nu is dat zo 50 cc minder. Van deze kolfbeurten moet ik het echt hebben dus zo ga ik echt te weinig hebben op een dag voor mn meisje. Nu heb ik de afgelopen dagen wat stress gehad, ik kan me zo voorstellen dat dat niet helpt. Maar doordat ik nu echt minder kolf, gaat de stress ook niet weg omdat ik me daar weer druk om maak. Ben gewoon bang over te moeten op flesvoeding.. is ook geen drama maar als het niet hoeft, liever niet. Ik weet niet zo goed hoe ik de productie omhoog ga krijgen, heb je tips? (of meer gegevens nodig?)
Hallo, Je geeft zelf al aan dat stress negatief werkt. Dat kan ik alleen maar beamen. Het is wel zo dat moeders een dipje in de productie ervaren rond de 3 maanden. Hoe kolf je? Eventueel kan je dubelzijdig gana kolven. Of een kolfschema gebruiken. Masseren van de borsten (zacht), warmte gebruiken op de borst, 7 minuten kolven, stoppen. Masseren van de borsten (zacht), warmte gebruiken op de borst, 5 minuten kolven, stoppen. Masseren van de borsten (zacht), warmte gebruiken op de borst, 3 minuten kolven, stoppen. Hiermee wordt de productie net iets beter omdat je een paar keer een TSR kan opwekken. Er bestaan nog wel wat middeltjes die de productie kunnen verhogen. Laat maar horen of je daar meer info over wilt. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je antwoord. Daar ga ik vandaag mee aan de gang, maar ik zou ook graag meer info willen over de middeltjes waar je het over hebt. Ik pak alles even aan momenteel. Dank je wel!