klusherrie buren en slapende kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    #1 mausi, 19 dec 2014
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
    Onze buurman zegt het recht te hebben tot 22:00 uur te mogen klussen, maar valt daar ook gewoon een slijptol onder, onder het slaapkamerraam van onze kinderen?

Wij hebben een nieuwe buurman (sinds een half jaar al), hij maakt een hoop herrie, met een slijptol, afgelopen 2 weken is hij flink bezig met stenen te zagen voor zijn badkamer (denk ik, of na zoveel uren herrie, zou ik bijna denken dat hij inmiddels het trapgat aan het betegelen is).

In oktober hebben we hem gevraagd of hij een klein beetje rekening kan houden met onze kinderen. Dit was een heel normaal gesprek, vriendelijke buurman, hij snapte het, heeft zelf ook kinderen (gescheiden inmiddels). Ik zei dat ik het totaal geen probleem vindt als eens overdag, als mijn jongste slaapt, moet klussen, maar of hij dat dan even kan laten weten, als hij bijvoorbeeld een donderdagmiddag gaat klussen, dan kan ik mijn kleine wat eerder op bed leggen. Prima zou hij doen en na 19:00 uur was hij sowieso stil zei hij. Dat werd al snel 19:30 , 20:00 uur.... ok, het moet natuurlijk af... snap ik ook wel.

Maar nu al weken elke avond begint hij om 19:00 uur eens met zijn slijptol onder het raam van onze kinderen, herrie te maken... gisteravond 2 kinderen die helemaal overstuur waren. Dus ik er weer heen, zijn antwoord: ik heb het RECHT tot 22:00 uur herrie te maken... (maar van 17:00 uur tot 19:00 uur zit hij eerst lekker tv te kijken....) mijn geduld is een beetje op aan het raken.

Hoeveel herrie mag je maken, mag je echt zoveel herrie maken tot 22:00 uur, zodat kinderen niet kunnen slapen??

Borstvoeding, roken tijdens zwangerschap, allemaal omstreden items, want je moet het beste voor je kind willen, wereldgezondheidsnormen e.d. maar herrie kan volgens de wet gewoon, zodat je kids huilend wakker liggen? Iemand ervaring mee? Wat wel en niet mag?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas mag er doordeweeks wel tot 22:00 herrie gemaakt worden ja :(

Normaal als sociaal persoon hou je wel rekening met andere mensen maar goed, hij heeft inderdaad wel het recht om tot 22:00 herrie te mogen maken, jammer dat hij geen rekening met jullie houdt.
    Ook best gemeen dat hij die slijptol dan net onder het raam van jullie kinderen zet, alsof hij het expres doet.

Blijkbaar is hij niet echt voor rede vatbaar want je hebt het netjes gevraagd maar meer kun je niet doen.
    Dat hij er geen rekening mee wil houden is echt heel erg jammer, dat komt jullie contact niet ten goede.

3. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Hij mag tot 22.00 uur herrie maken en daarna zou je de politie kunnen bellen. Ik zou als ik jou was, toch nog een keer het gesprek met hem aangaan.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het heel lullig. Maar het mag.. tenzij hij over de toegestane decibel gaat of later dan 22.00 klust.
    als hij een beetje goed is opgevoed ga je niet weken achter elkaar tot 10 uur klussen... mja dat doet hij blijkbaar wel..

Misschien nog eens heen gaan en er een goed gesprek over aan gaan?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
    gemiddeld piekbelasting
    overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
    's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
    's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Dit is volgens de Wet geluidhinder. Google er maar eens op. Het is dus zeker niet zo dat hij onbeperkt tot 22.00 uur herrie mag maken. Er zijn wel grenzen aan hoeveel herrie namelijk.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Zou ook wel te gek zijn als er geen grenzen zouden zijn. Je mag ' s avonds geluid maken. Maar je mag nooit overlast veroorzaken.

7. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hebben hun er echt last van of jij meer? Mijn man is ook een klusser en we hebben hier in huis al heel wat klussen gehad. Mijn 3 kinderen slapen er gewoon doorheen wat hij ook doet waar hij het ook doet. Snap dat het niet heel aangenaam is

8. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Hier een buurman, die inmiddels al 1,5 jaar aan het klussen is op zijn slaapkamer achter geen idee maar we hebben al eens gekscherend gevraagd of die hem aan het mozaieken is rondom?
    Helaas iedere avond een kwartiertje veel herrie en dan is het klaar inmiddels worden de kinderen er ook niet meer wakker van.

Om aan te geven hij heeft zijn trap ook gedaan in 3 maanden tijd en trots dat die was, iedere dag deed die 1 traptree of schuren of afnemen of verven, ja 1 per dag.

Ik zou nogmaals het gesprek aangaan en gewoon ook zeggen ik weet het ik ben misschien een zeur maar ik heb moeilijke slapers, misschien heeft die dan wel begrip.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Is het voor hem mogelijk om aan de andere kant van het huis te slijpen?

Wrs werkt hij overdag. Vindt hij het fijn even te zitten voor hij aan de slag gaat. Begrijp ik wel.
    Voor jullie heel lastig. Snap ik ook.
    Onthou iig dat het tijdelijk is.

Ik zou het ook nog idd proberen zoals iemand hierboven zei. Zo van ik ben misschien een zeur hoor een mijn kinderen moeilijke slapers maar vind je het een probleem om aan de andere kant te slijpen?
    Je kan misschien ook is gaan kijken met je kinderen. Ik heb dat is met mijn nichtje gedaan. Vanaf dat moment was het niet eng maar interessant.

10. Vigi

Vigi Niet meer actief

Ik snap jou heel goed en persoonlijk zonder overleg vind ik op zon tijdstip een slijptol zeker niet kunnen. Wij hebben vorige maand een maand lang in de herrie gezeten tot soms wel 01.00u snachts. Onze oude buren kwamen weer terug alleen dan een deur verder. Zij zijn vantevoren overal netjes aan de deur geweest om aan te geven dat er later dan 22.00u herrie kon zijn omdat zij met een rotgang over wilde verhuizen en er heel veel aan het huis moest gebeuren. Tuurlijk hoorden we ze savonds en snachts maar had zoiets van die mensen willen er zo graag in ( wat ik me heel goed in kan denken ) en ze hebben dit netjes met de buurt overlegt. Zij hebben hun huis binnen een maand mooi helemaal instapklaar kunnen maken en wij hebben naderhand allemaal een mooie bos bloemen gehad. Dus daar zou ik dan weer geen problemen mee hebben. En gelukkig slapen onze kids overal doorheen. Maar goed, lijkt mij een kleine moeite om dit te overleggen.. bereik je vaak meer mee.

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook nieuwe buren werken de hele dag dus starten precies om 7 uur met klussen
    Op zich slaapt de kleine door gaatjes boren heen maar als ze de klopboor precies in zijn kamer muur zetten ja dan wordt hij wel wakker
    Laatst gingen ze de badkamer slopen die precies naast zijn kamer zit toen werd hij wel wakker ja, getroost weer in slaap en hup daar ging de boor weer, weer wakker toen ook iets van gezegd
    Nu houden ze er rekening mee
    Snap dat ze hun huis willen verbouwen en van een zaag ga ik niet klagen zolang hij niet wakker wordt maar badkamer slopen doen ze maar lekker in het weekend
    Ze verbouwen hun huis gelijk in 1 keer dus de komende jaren geen last meer hoop ik
    Je moet er echt proberen samen uit te komen..
    Zo waren wij een schuur aan het bouwen en op zaterdag veel tegenslagen daardoor niet af volgens planning. Op zondag werd erge regen verwacht dan was de schuur kapot geweest zonder dak (klussen op zondag is hier not done)
    Toen ook even omwonenden briefje door de bus met excuses en uitleg
    Wordt altijd gewaardeerd :)

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    22 uur is geen grens. Overlast veroorzaken mag niet. Ik zou een keer om 21 uur de politie bellen als de slijptol aan staat. Zeker in een kleinere gemeente komen ze vast even langs rijden.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    zoals ik al schreef, zat ik gisteravond met 2 kinderen die helemaal overstuur waren van die slijptol onder hun raam... dus lijkt me dan toch dat ze er enigzins last van hadden helaas :( Ik wil ook niet de zeikende buurvrouw zijn, maar het lijkt me toch ook dat kinderen moeten kunnen slapen.

14. misa

misa Niet meer actief

#14 misa, 19 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2014
    Ja het mag tot 22:00 uur maar overlast mag nooit. Dus als hij niet mee wil werken dat zou ik zeker even navraag doen bij de wijkagent of politie.

Klussen oke, maar al twee weken lang tot 22:00 enorme herrie? Vind ik echt niet normaal.

15. misa

misa Niet meer actief

Hier ben ik het ook mee eens...!

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat wij in zulke gevallen deden was uitmeten en dan meer tegels in een keer slijpen. Dan is er even wat overlast van een slijpmachine maar niet zolang als je tegel voor tegel doet.

Ik zou die kan gewoon even uitnodigen voor een bakkie en het er even over hebben. Des noods vraag je van te voren bij de wijkagent wat er toegestaan is, ik kan me zo voorstellen dat van 1900 tot 2200 een slijpmachine gebruiken wel onder de noemer overlast zou kunnen vallen.

17. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Je mag geluid maken tot 22 uur, maar je mag nooit overlast veroorzaken. geluid maken en overlast zijn twee verschillende dingen. Als jij al heel vaak op een nette manier aan hebt gegeven er last van te hebben en hij luistert niet dan zou ik nogmaals een gesprek aangaan, uitleggen dat je het echt ervaart als overlast en als hij geluid blijft te maken tot 22 uur, dat jij je dan genoodzaakt voelt, de politie te bellen omdat je kinderen niet meer slapen en overstuur worden.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Maar de politie bellen (of dreigen ermee) vind ik zo ingrijpend.
    Wrs is deze persoon nog een poos de buurman.

Dit zal hij hopelijk geen jaren doen.

19. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Nou precies dat is mijn beredenatie nou ook... vandaar dat ik dit al vanaf juni (!!!) voor lief neem elke x. Maar na zo lang je huis verbouwen, vind ik dat hij ook gewoon een x overdag (zaterdag) iets moet doen ipv elke x in de avonduren slijpen.

20. misa

misa Niet meer actief

Ja het is niet alleen twee weken heftig klussen, maar al maanden op en af. Snap dat je er flink zat van bent. Meer dan nogmaals praten of klagen bij de politie kun je niet doen.
    Of....... Gewoon een keertje om 3 uur snachts met de rest van de buurt terugpakken.... :p:D:cool:

Deel Deze Pagina