Starten met krachttraining, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendelaa, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant

I know, maar ik ben echt een zoete kauw dus eet er savonds twee om die behoefte te vervullen ahum.
    Maar die kan ik dus beter laten staan, damn das balen :p

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk? Wow.... ik hoef daar dus niks voor te doen, is gewoon mijn spierverleden. Ik skip nu push oefeningen en houd het bij pull.
    Ik wil gewoon mooie ronde schouders zonder dikke monnikskapsspier/trapezium!

Maar ik heb ook wel klaagjes hoor: zo wil het vet op mijn middel/kont maar moeizaam slinken. Buikspier/bekken/grondoefeningen gaan wel steeds beter.

Ach, volgens mijn PT kom ik er wel. Ik ben nog nooit zo ver gekomen. Ik zie er veel beter uit, ben 2 kledingmaten kwijt, loop rechterop en heb minder pijn in nek en rug en bekken en dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste!;)

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je kh verdeling over gehele dag is. Alleen dan zijn dat producten die je kh behoefte wel omhoog gooien. Waardoor je weinig speling hebt. Weet natuurlijk niet of je nog meer kh rijke producten eet eerder op de dag.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

ja hehehe... mijn bi en tri groeien als een malle. Daar doe ik dus ook maar max 2 oef voor. Wil dikke schouders dus die train ik 2 keer in de week (front side raises, press, upright row)
    En dikkere borst.

Idd dat is erg belangrijk. Hier blijf ik pijn houden. Kan wel langer lopen (zonder klapvoet)..

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind het hele KH gebeuren zo verdraaid lastig haha.

Ik ontbijt met havermout, dus ja daar de nodige kh.
    Lunch is meestal een meergranen boterham goed belegd met rauwkost en mager beleg. Of ik doe er avocado op.
    Avondeten veel groente en vis of kip, maar ik eet ook graag gerechten met bulgur of quinoa.
    Tussendoortjes vind ik nog weleens lastig, wat neem ik.....kom toch vaak op fruit uit.
    Conclusie als ik t nu zie, ja damn dat zijn veel kh haha.
    Ik heb de MFP app, die geeft de verdeling; 50 % kh, 30% vet en 20% eiwit. Wat volgens mij niet de juiste verdeling is.

Heb jij DE tip om t goed en simpel bij te kunnen houden?

Ik wil die zo graag goed doen, qua afvallen heb ik al zoveel bereikt. Gezond eten doe ik volgens mij ook echt wel.
    Maar nu dat laatste onderdeel nog

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

De tip... die is er eigenlijk niet, het komt neer op passen en meten. Varieren met wat je lust wat goed en gezond is... en daaruit een schema laten rollen met bvb 50% eiwit 30%kh en 20% vetten.
    daarbij zou ik wel proberen suikers te varieren in de zin van fructose. fruit is goed, maar niet te veel zoals met alles
    beter pak je iets meer van licht voedsel dan weinig van zwaar.
    probeer te eten om de twee uur ( ontbijt, lunch, diner en dan aanvullen met 3-4 tussendoortjes)

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook kh aan het minderen. Meer eiwitten, maar mijn darmen kunnen er niet zo goed tegen. Ik neem op dagen dat ik kracht gedaan heb een eiwitshake. Verder een ei/blikje tonijn/gerookte kipfilet over de sla. Maar als ik yoghurt als tussendoortje ga nemen, krijg ik echt last van mijn darmen.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, MFP geeft wel een schijf aan met t aantal procenten.
    Daar kan ik al iets mee, want dan kan ik makkelijker zoeken naar een goede verdeling.
    Om de 2 uur eten wordt ff een opgave, want als ik werk eet ik mijn ontbijt en dan pas weer de lunch. Daar zit soms wel een uur of 6 tussen, gun mij vaak geen tijd om iets te eten. Want dan moet ik t onder t auto rijden doen, maar dat gaan we dan toch maar eens doen haha.

Morgen maar eens op mij gemak spelen met de app ;)

En dat jij niet onderhand stapellierendgek wordt van al dat gevraag haha.
    Zo fijn dat je toch steeds maar weer klaar staat met antwoorden! Thnx meid

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ligt het dan niet aan de zuivel? Of de lactose?

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Daar had ik in het begin erg veel last van. Opgeblazen gevoel, krampen, windjes:) (vooral dat laatste deed ik mijn man geen plezier mee hihih)
    Maar dat is nu allemaal weg eigenlijk. Tuurlijk kan ik nog wel heerlijk eiwitpoepjes laten maar loop ik gewoon voor weg. De krampen en opgeblazen gevoel zijn weg (gelukkig)

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Neehoor ;) rekening volgt straks in pb:D

Ik doe het met plezier en vind het fijn als mensen er iets mee doen en resultaten boeken.

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben ook nog eens lactose-intolerant. In die shakes zit ook lactose.

Imensa, jij zegt altijd: 'abs are made in the kitchen'. Ik neem dat niet letterlijk (zonder training geen spieren), maar hoe dan?

Wat is jouw verdeling van eiwit - vet - kh? En hoe vaak shake jij?

Hoe ziet jouw menu op een dag eruit?

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

kun je redelijk letterlijk nemen.
    je buik (blokjes zijn) is 1 spier welke door pezen verdeeld word in 6 of heel soms 8 blokjes deze zelfde pezen maken echte groei van diezelfde spier zo goed als onmogelijk!
    de minimale groei die het kan krijgen bewerkstellig je ook met compound oefeningen zoals squats.
    in mijn ogen zijn buikspieroefeningen met als doel een sixpack dan ook zwaar overrated, gewoon zonde van je tijd en inspanning!
    of ze totaal onzinnig zijn? nee dat zeker niet! je kunt namelijk wel de spier sterker maken en conditioneren en een sterke core helpt je weer bij andere oefeningen en voorkomt indirect ook rugklachten.

hoe mijn menu eruit ziet?
    niet perse vast.. ik stel het vaak de dag ervoor samen, maar soms uit gemak wel eens hetzelfde voor een paar dagen.

hoevaak ik een shake drink? na het trainen sowieso snelle (whey) eiwitten. die staat ook vast in mijn voedingsschema! Daarnaast pak ik eigenlijk alleen een extra shake als ik niet aan mijn eiwitten kom met alleen de voeding in mijn schema puur als toevoeging dus..
    waar het woord supplement ook voor staat ;)

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet echt gaan slapen, maar meteen na de training: kan dat ook nog binnen een uur ofzo (douchen en naar huis fietsen).

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

beter laat dan nooit ;)
    maar zowel snelle kh als snelle eiwitten is wel hoe sneller, hoe beter

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wordt gek!!
    Krijg verdorie mijn eiwitten niet aan de juiste hoeveelheid, zit al een uur te puzzelen met mn dagmenu van vandaag haha.
    En dan heb ik al inzitten 2x yoghurt, eiwit shake, een ei tussendoor. Wat een ellende zeg :p

17. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn broer had vroeger een sixpack waar je u tegen zegt maar lette toen echt niet op zijn eten. Gewoon 4x per week trainen. Of is dat gewoon genetisch? Want al mijn broers en zussen zie je wel een lichte sixpack

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk t....mijn man heeft jaren lang geen six maar een 8pack gehad :p
    Hij trainde niet eens op kracht, hij was topsporter (voetbal).
    Hij was 6 dagen in de week aan t sporten, voetbaltraining, hardlopen, beetje kracht. Maar hij was echt super afgetraind vaak.
    En zijn voeding? Daar lette hij totaal niet op, at rustig een zak drop op een avond leeg.
    Als ik dan zei; joh ik wel een paar kg kwijt, kreeg ik standaard als antwoord o gewoon gaan trainen en dan komt alles goed haha

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

Kun je je menu eens plaatsen?

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Was ik net mee bezig haha

Ontbijt:

Havermout pap; 40gr havermout, 200 ml amandelmelk, thl rauwe cacao poeder.

Tussendoor:
    Rijstwafel met kipfilet

Lunch:
    200 gr magere kwark, met handje blauwe bessen
    2 rijstwafels met 1/2 avocado en wat peper/zout

Tussendoor:
    rijstwafel met een gekookt eitje

Diner:
    Oke hier maak ik lasagne, maar dan als volgt. Saus van gepureerde tomaten, paprika, ui, champigons, prei en kipfilet reepjes. Ipv lasagnebladen gebruik ik plakken courgette.
    Normaal pak ik ipv kipfiletreepjes gewoon rundergehakt, maar nu dus maar niet.

Tussendoor;
    Magere kwark, 1 vijg.

Mijn geliefde dadels dus geschrapt....snif sniffer.....
    En ik moet dan ook nog eens een eiwit shake ergens nemen, die ik aanmaak met amandelmelk.

Ik heb alle varianten yoghurt die ik normaal gebruik ook al getest in t schema, normaal heb ik Griekse met minder vet of roeryoghurt. Maar magere kwark kwam t beste eruit.
    Het kan zijn dat gewone magere yoghurt beter is, maar dan ga ik balen, wat dat vind ik niet te pruimen zonder de nodige zoetigheid erdoor heen haha

Als verdeling krijg ik:
    43% kh, 25% vet, 32% eiwit.

Hoe bereik je in hemelsnaam 50% eiwit haha
    Zonder gelijk drastisch omlaag te schieten in je cal.

Deel Deze Pagina