Ik vind het om eerlijk te zijn behoorlijk heftig om dit soort middelen te nemen als amateur. Bij mij drinken ze wel bijna allemaal van die whey shakes, maar dit heb ik nog nooit gezien geloof ik. De vraag is ook wat je wilt. Gewoon intensief sporten en als beloning een mooi lijf, of altijd tot het uiterste (of er net overheen) gaan. Als mijn lijf of geest het niet trekt zonder dit soort middelen doe ik persoonlijk liever een stap terug. Als ik iets bereik mbv dit soort 'middeltjes', heb ik uiteindelijk toch het gevoel het niet op eigen kracht te hebben gedaan. Mijn keuze hoor en ik zie er heus het nut wel van in, maar ook de nadelen en gevaren, ook al zullen die voor een ander wellicht verwaarloosbaar worden genoemd. Mijn doel ligt denk ik ook gewoon ergens anders.
even een kleine side-note op je post. naja klein gheheh.. een pre workout zijn absoluut geen steroides oid! het zijn geen middelen waardoor je spieren ineens zomaar groter worden oid hoor daarbij is het niet zo dat je dit neemt als je lichaam het niet trekt, maar puur om je trainingen nog intensiever te maken... nét even meer drive en uithouding waardoor je nét dat stapje meer kunt zetten. vergelijk het met een sportdrankje of dextro als je moe bent na of tijdens sport, of met koffie als je bvb in de avond als je nog even door moet. natuurlijk niet exact hetzelfde... maar evengoed een stimulatie voor je lichaam. en (op DMAA bevattende pre's) net zo onschuldig. en bereiken op eigen kracht? sorry, maar dat is zo'n broodje aap verhaal. echt waar, al zit je het hele jaar door aan de pre workout. het is en blijft jouw kracht waarmee je traint, die spieren komen er niet voor niets! Dat is puur jouw toedoen!!! maar goed...
Ik heb toevallig gisteren mij nog eens verdiept in die whey-shakes. Ik zou meer eiwitten moeten consumeren, maar ik ben geen vis-liefhebber, ben ook niet heel dol op ei en eet weinig vlees. Van zuivel krijg ik darmkrampen (licht lactose-intolerant). Dus zou ik dat aan kunnen vullen met whey-shakes. Maar die passen niet in mijn manier van eten. Ik eet schoon. En die whey-shakes bevatten allemaal chemisch synthetische zoetstoffen waarbij sommige bewezen kankerverwekkend zijn. En verder zitten er chemisch synthetische smaakstoffen in. Nu heb ik een aantal biologische whey-poeders gevonden zonder zoetstoffen, maar die zijn wel duur.
hahahah je hebt gelijk, maar dan kun je alles bijna wel gaan weren.. staat er ook bij in welke hoeveelheden het daadwerkelijk slecht en/of kankerverwekkend wordt? daarnaast, zijn er diverse whey shakes welke dat niet hebben.. zijn dan welliswaar zonder smaak en amper te zuipen.. maar dat is de prijs die je idd betaald voor het vermijden van die stoffen. plus daarbij ..als iets echt zooo mega slecht is dan zou de VWA er bovenop zitten hoor kieskeurig is goed, maar sla er niet in door
Je kan natuurlijk niet doorslaan door geen kunstmatige zoetstoffen en smaakstoffen te willen consumeren. Doorslaan is als je alleen rauwe groente, kiemen en zaden eet. Als je een paar shakes per dag neemt, krijg je behoorlijk wat rotzooi binnen. Ik eet puur en zorg op die wijze zo goed mogelijk voor mijn lichaam. Ik heb er maar 1, het is chronisch ziek, dus kan ik er alleen maar het beste van maken.
hey meiden, ook ik ga vanaf vandaag weer streng aan de krachttraining met als afsluitern 3 kwartier cardio. Mijn ex die begon met trainen voor een wedstrijd bodybuilding en ik die periode heb ik veel geleerd. Belangrijk is een goed voedingsschema, maar dat zal imensa ook adviseren natuurlijk. Verder een korte warming up, dit kan ook met Krachttraining (kt) en daarna je training. Als je na je training 3 kwartier cardio doet verbrand je vet. Je suikers verbrand je met de krachttraining die je daarvoor doet. ( tenminste is mij verleerd.. correct me if im wrong) Motivatie om te sporten is het aller belangrijkste... daar schort het bij mij aan helaas.. ik heb vaak geen zin om in de auto te springen en te rijden naar de sportschool.. die zit eigenlijk net te ver hier vandaan. Maar vanaf vandaag moet ik van mezelf er ook weer aan geloven ik lees dus mee
doorslaan in (te) gezond willen eten kan wel degelijk hoor... en zeker in de achterliggende gedachte (afvallen) bij sommige.. ggz eetstoornissen zit er vol mee
Meid, geloof mij dat je niet doorslaat of te gezond wil eten als je aspartaam en acesulfaat-K mijdt. Ik heb gewerkt met kinderen met eetstoornissen. Ik weet er alles van.
Ik gebruik ook liever geen zoetstoffen. Sinds kort wel Stevia. Maar heb ook nog nooit supplementen gebruikt sinds ik train en zal het ook niet doen. Ik heb ook geen doel om gespierd uit te zien. Wil gewoon strak zijn en dat heb ik merendeel bereikt. Alleen die billen he :x
Haha, billen jep. Teveel zitvlees, that's it! Ik heb trouwens te zwaar getraind. Dat heeft zijn tol geëist. Nek en schouders zitten muurvast. Moet straks naar de fysio, kan niet slapen, draaien, tillen. Ik wist dat mijn nek en schouders een zwakke plek waren maar het ging al maanden wonderwel goed! Nu dus breekpunt. Ik ga sowieso twee weken rust nemen en daarna even zien of ik meer cardio ga doen en zwemmen en of er qua groepslessen nog eea mogelijk is.
Nou ik heb nu wel andere billenoefeningen gezien ergens online die ga ik maar eens doen maar ik ben over alles tevreden maar die billen blegh
Deze week een week van pb's (personal best). Gaat fijn! Daarnet alleen Deep Heat op mijn onderrug gespoten, kreeg ik een allergische reactie Mijn hele achterkant tot aan mijn nek en hals aan toe vuurrood en jeuken joh! Ben gelijk onder de douche gesprongen, maar mijn hele achterkant ziet er nu uit als een Engelsman die in slaap gevallen is op het strand
Mij zit t niet mee......vorige week maar 1x kunnen trainen, mijn vader is woensdag flink ziek geworden en ligt inmiddels in het ziekenhuis. Waar we vandaag eindelijk een diagnose hebben; bacterie tussen de tussenwervelschijven. Nu nog even uitvogelen welke bacterie en dan starten ze met AB. Maar goed, afgelopen week dus veel heen en gereden naar mijn ouders (30min enkele rit). Daarnaast de jongste jarig geweest en daar feest voor gevierd. Eten zat door al t gejaag ook niet echt lekker. Gisteren weer volle moed begonnen en had al een schema voor 4x deze week in mij hoofd. Steekt sinds gisterenavond weer een kaakholteontsteking de kop op! Ik lijk nu wel een hamster, heel de linker kant van mij gezicht is opgezwollen en gloeit. Vrijdag naar de h.a, ik wordt hier zo moe van allemaal!!!!
Jeetje wat een rotweek zeg W! Ik hoop dat je vader snel opknapt en jijzelf ook. Balen dat je, net als je die afleiding zo goed kunt gebruiken dan zelf ook in de lappenmand zit... Knuff
Als de pijn wegblijft ga ik gewoon nog trainen deze week, even aankijken of er niet teveel druk op komt te staan
Ik train al een tijdje niet; schouder/nekblessure blijkt ernstiger dan gedacht. Morgen weer naar de fysio. Als het dan niet beter gaat, ga ik terug naar de Maartenskliniek om te kijken of de situatie in mijn nek niet verslechterd is.
Ohjee hoe kom je daar aan dan? Dat is balen dat je niet meer kun trainen dan. Gewoon overdag ook last van, of alleen met belasten? Vandaag 90 % amrap.. Wish me luck
Door artrose heb ik een bulging disc op C4/C5. Ging al maanden goed en opeens is ie weer uitgepuild en drukt hij op zenuwen in mijn arm en daardoor heb ik uitvalsverschijnselen. Verder zit mijn trapezius als reactie vol met knopen, maar daar heeft de fysio vanochtend verlichting in gebracht.