Starten met krachttraining, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendelaa, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind de Whey proteine van Solgar het fijnste. Erg zuiver en geen kleurstoffen of suikers.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat mag jij zeker :p
    Thnx, dan ga ik daar straks maar even voor kijken haha. Als we t doen, doen we t goed toch!

Hilly, die ook maar even opzoeken ;)

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Klopt wat nahla zegt.
    Bij krachttraining is het voor spierherstel zeker aan te raden extra eiwitten te nemen!
    Maar naast eiwitten bvb direct na de training ook snelle KH. Dit zodat je lichaam voor herstel de snelste energiebron binnen heeft dan, en zo de extra eiwitten alleen voor de spieren zijn (theoretisch heel makkelijk gezegd ff he)
    Daarnaast is Whey het eiwit wat het snelste opneemt en goed voor na de training. Gewone eiwitten voor overdag, en casseine voor de nacht..
    Als ik zou moeten kiezen zou ik alleen voor de whey gaan dan!
    En ja MDY is een heel goed merk, maar betaal je ook voor! Vroeger had hij het alleenrecht, maar nu heeft ie flinke concurrentie terwijl hij zijn prijzen hoog houdt. Zelfs hoger dan concurrenten met een nóg hoogwaardiger product als star-labs.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik moet toch wel eerlijk blijven en zeggen dat ik je manier van afvallen niet snap. En dan in de zin van waarom zo blijkbaar heb je het zo eerder gedaan en ben je teruggevallen naar je oude gewicht + extra.
    Met jouw gewicht nu en met het sporten zit je al snel 1400kcal onder je onderhoud als je er maar , of amper 1000 per dag eet.
    Afvallen zul je zeker maar straks zit ook dat er weer net zo snel aan.
    Klinkt misschien hard, maar wel een reeel beeld.
    Nadeel is dat je tijdens het crashen/afvallen ook veel spiermassa inlevert, maar die vervolgens tijdens een jojo niet terugkomt bij het aankomen, als je terug op je oude gewicht staat lijkt alles weer hetzelfde maar heb je een aanzienlijk hoger vp

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is Whey trouwens ook slim om te nemen als je 'maar' 2 keer per week een uur krachttraining doet?
    Ik ben 183 en rond de 68 kilo maar wel een taille van 75 cm.
    Ik verbrand tijdens die work out ongeveer 400kcal, maar focus mij minder op het cardio en meer op (vooral buik)spieren.
    Mijn buik is mijn vetopslagplaats, haha.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    Ik heb effe snelle vraag. Ik heb uitgerekend dat ik met mn normale bezigheid en 3x per week sporten waaronder dus krachttraining normaal 2300 kcal nodig heb.
    Ik zit daar nu tussen 400 en 600 per dag onder omdat er nog 15 kilo afmoet ( eerst nog eens 10 maar streef is 15), dan weeg ik 79 en vind ik prima bij mn lengte van 1,77.
    Is dit dan verantwoord te noemen?

ik heb ongeveer 5-6 eetmomenten per dag
    menu kan er bv zo uit zien:

o: 3 volk. crackers met mager beleg
    T: kommetje brinta na het sporten
    L: salade van 150 gram gerookte kip, 1 ei en rauwkost
    T: 2 rijstwafels 1 kaas 1 cornedbeef
    T: banaan
    D: 120 gram bulgur, 150 gram rundvlees en 2 opscheplepels witte bonen in tomatensaus
    T : 6 olijven

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dank je voor je uitleg!
    Zijn er ook merken echt af te raden, want jeetje wat zijn er veel :p
    Even proberen samen te vatten, de whey neem je voor het trainen?
    Of moet dat ook op dagen dat je niet traint?
    En snelle kh, kun je voorbeelden geven waar ik aan moet denken?

Assz, een taille van 75 is toch juist goed?
    Mijn smalste punt is 71cm, maar verder naar beneden loopt t snel op haha. Breedste punt mijn heupen; 101 cm.....maar t was eerst 112 dussss haha

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb al de hele dag echt enorme honger en mijn normale dingen gegeten.
    Maar nu bedenk ik mij ineens; ja doos! Je bent begonnen met trainen, dus veranderd wat je nodig hebt op een dag haha.
    Dus maar even een paar dagen berekenen wat ik moet eten om meer cal binnen te krijgen

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja qua cm is het binnen de marge, maar ik heb helaas wel een buikje.
    Mijn heupen zijn iets van 95.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    #50 wendelaa, 19 sep 2014
    Laatst bewerkt: 19 sep 2014
    Buikje heb ik ook wel hoor, als ik ga zitten heb ik ineens zon leuke rol...NOT haha

Even mijn dagmenu voor vandaag door MyFitnessPal gegooid

Ontbijt;
    Mugcake, bestaande uit banaan, appel, ei, cacaopoeder, kokosrasp, cacao nibs

Tussendoor
    Niks, gunde mij geen tijd

Lunch;
    Snel 2 meergranen boterhammen met filet americain (beetje tijdnood vandaag)

Tussendoor
    Rijstwafel met pindakaas

Avondeten
    2 geroosterde meergranen boterhammen met avocado en garnaaltjes

Tussendoor
    Griekse yoghurt met een paar dadels.

Totaal 1650 cal.

Niet mijn beste dagmenu, i know :)
    Liever eet ik savonds veel groente en iets van kip of vis
    En tijdens de lunch normaal ook de nodige rauwkost

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Af te raden. Dat is een goeie. De mega goedkope merken bvb bij body&Fit schijnt er een stuk minder whey in te zitten dan er op het etiket staat. Op die manier zou je berekening dus niet meer kloppen.
    Al is dat ook weer geen 10-tallen grammen minder lijkt me. Maar zoals met alles. Dus ook hier: goedkoop is duurkoop uiteindelijk!
    Met name in de qualiteit vd eiwitten.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Staat niet iets tussen wat ik écht af zou raden (kaas is niet ideaal heheh) .. Als jij hiermee uitkomt op je benodigde kcal zie ik geen probleem hoor!!!

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Klopt! Afvallen is nooit m'n issue geweest. Afvallen is appeltje eitje...
    Maar het op gewicht blijven, dát is moeilijk.
    Toen ik zwanger werd lette ik nergens meer op. Ik vrat me echt een slag in de rondte. Tot ik met 40 weken zwanger 100!! kilo woog.
    Ik was in m'n zwangerschap dus 40 kilo aangekomen.
    Nu weeg ik 82 kilo en is die 22 kilo extra blijven plakken...

Ik zit gewoon niet lekker in lekker in m'n vel.
    Draag alleen nog maar leggings en lycra :(

Ik viel op die manier eerder goed af. Het werkte voor mij.
    Ik eet gewoon normaal, maar dan op een gezonde manier zonder snelle koolhydraten.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant

Beetje in t midden gaan zitten dus haha
    Was vandaag bij de reformzaak en die dame had er nou niet echt verstand van.
    Morgen maar even naar de budoshop.

Mij vorige bericht even aangepast en dagmenu van vandaag opgeschreven

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik heb ook een "vetrolletje" bij het zitten heheh... volgens mij heeft iedereen dat wel

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    haha nee klopt van die kaas maar af en toe moet ik effe iets wat niet goed is/vets want anders geef ik op, ik ken mezelf, dus 1x per dag een vet broodbeleg of s avonds een paar olijven etc etc. rest braaf gezond.
    oja en die stomme pepsi max. ben al geminderd van 2 naar 1 blikje per dag maar ik verlang zo naar mn colatje s avonds. neem ook al geen wijntjes nu. ach het komt vast goed, ben al een stuk beter bezig als 1 jaar geleden:) ( lees elke avond chips, liter cola per dag, etc etc).
    bedankt voor je antwoord;)

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik heb echt wel een dikke vetrol als ik zit, haha. Vind het zo irritant en lelijk.
    Dus nu véél meer de focus op mijn buikspieren.

Vanavond een feestje.... Ik ga proberen niet te drinken.
    Ik eet vanavond zilvervliesrijst, kip, paprika, mais en ui. Met een beetje creme fraiche.
    Tussen de middag heerlijke zalm gehad met salade en tussendoor druiven, wat rijstwafels en een bult wortels.

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

Abs are made in the kitchen. Oefeningen gaan je buikje niet niet weg krijgen. Je zal het echt in het eten moeten zoeken.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Eten doet idd wonderen, als je kijkt naar mijn OT en de foto, dat is alleen nog maar puur door veranderen van voedsel!

Zo even mijn dochter naar de disco brengen en dan maar weer even een uurtje trainen.
    Goh, nooit verwacht dat dat ooit uit mijn mond zou komen haha

Deel Deze Pagina