Starten met krachttraining, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendelaa, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Uhh nee, zou ik niet doen. Molkosan is een product voor voornamelijk je spijsvertering, de concentratie om als voedingssupp door te gaan is lijkt mij niet aanwezig hierin. Overigens zit er wel ook stevia in dacht ik ;)
    Maar nee, ik ken het niet goed genoeg om 100% zeker te zijn.. Maar gezien het op de markt is gebracht met een totaal ander doel denk ik dat je de doelen van producten moet respecteren en moet gaan voor een whey welke voor spierherstel/sport bedoeld is.

2. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    nee dat is niet voldoende, of je moet er héél veel van nemen.
    Molkosan is wei, wei is alles wat overblijft als de wrongel eruit is gehaald. voor een groot deel is dit vocht, daarin nog wel wat vitamines, wei-eiwit, melksuiker en mineralen.
    wei-eiwitpoeders bevatten hoofdzakelijk het wei-eiwit. En dat wei-eiwit is wat je wil gebruiken, niet de hele wei. :)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Stevia zit alleen in de fruit variant, niet in de originele en de laatste neem ik;)

Oogjes, dat is heel duidelijk. Dankjewel voor je heldere uitleg..

Toch blijf ik een beetje hufterig voor whey eiwit-shakes ivm mijn huid. Teveel aan eiwit wordt uitgescheiden door de huid. Dit eiwit veroorzaakt bacterie groei die dit eiwit consumeren. Verveldende bijzaak hiervan is dat je door deze bacterieën weer meer last krijgt van puisten en dat wil ik dus niet... Grrrrrrr, lastige rothuid van mij ook:x

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wij trainen met Crossfit met autobanden, vrachtwagenbanden en zandzakken. Die krengen zijn zwaar joh! Tractorbanden krijg ik niet eens van zn plek. :$

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik heb gister eens een foto van bijna 4 maanden terug naast een recente foto geplaatst. Om te kijken naar het bijna eindresultaat van mijn cut. Ik begon op 70 kg. Zit nu op 60 kg. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar gezien de toestand waar lichaam in verkeerd laatste weken mag niet ik niet klagen.

De bedoeling is nog even door de te gaan, wil nog een paar procenten lager en dan weer gaan bulken tot februari om er vervolgens weer een cut in te gooien zodat ik beachproof ben van de zomer en natuurlijk weer wat extra spiermassa aangezet heb hahah

6. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    imensa jou buik op die foto rechts onderin, waaauww!!!

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

onderste zijn beetje mini geworden

8. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Gister en vandaag weer rustig begonnen.. Mijn rug lijkt ok nu.

Gister backsquats, roeien, en opdrukken. Vandaag power cleans, touwtje springen, thrusters en burpees. Morgen 'a ochtends rust en 's avonds boksen. Blij dat ik weer kan bewegen!

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wauw Imensa, jij blijft veranderen:) Heel knap dat je dit voor elkaar krijgt met een lichaam waarbij dat niet voor zichzelf spreekt.. Respect!!

Ik heb gelijk een paar vraagjes aan je:)

Ik train sinds juni. In de eerste instantie om mijn rug sterker te maken (veel rugklachten), nu om strakker te worden en af te vallen. M'n rug gaat super, hij is in jaren niet zo soepel geweest:) Ik train 3x per week. Begin met 1500/2000 meter roeien en ga dan over op kracht. Ik pak ook 3x per week armen/rug/buik/benen en sluit af met nu nog 10 minuten, opbouwend naar een half uur crosstrainer. Ik doe tijdens de kracht op de meeste apparaten 4 sessies van 15. Alleen rug en buik doe ik 4 sessies van 20. Wat is nu beter om te doen, de gewichten zwaarder te maken als ik voel dat het gemakkelijker wordt of de sessies te verlengen van 15 naar 20? En ik train met heel rustige gecontroleerde bewegingen, terwijl als ik om me heen kijk er ook mensen zijn die snelle korte bewegingen maken..

Ik train in een kleine sportschool, maar in principe is alles aanwezig om de verschillende spiergroepen te trainen. Is het wel goed wat ik doe om 3x per week alles te pakken of kan ik beter de ene keer armen doen, de andere keer buik etc.. En qua gewichten. Moet het voor je gevoel te doen zijn of moet je echt het gevoel hebben dat het eigenlijk nèt aan gaat om het gewicht in beweging te krijgen.

Veel vragen. Ik kan ze wss ook stellen aan de fysiotherapeut die daar rondloopt en ook helpt met trainen, maar die is vaak erg druk dus laat ik het maar weer:) Hij heeft me trouwens wel geholpen met starten, dus begin begeleiding heb ik wel gehad, dus weet wel waar ik mee bezig ben, alleen weet ik niet wat nu de beste manier van trainen is om strakker te worden en iets sneller mijn overgewicht kwijt te raken..

10. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Mooie foto's trouwens Imensa! Knap hoor.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    In de volgende link staan de meeste apparaten die ik gebruik;

Kracht apparatuur technogym

Ik doe de;

-Abdominal Crunch ROM (4x20 25kg 1 minuut pauze tussen de sessies)
    -Abductor (4x15 20 kg)
    -Latmachine (4x15 22,5 kg)
    -Lower Back ROM (4x20 25kg)
    -Rotary Torso (4x15 20kg)
    -Vertical Row (4x15 25kg)

Ik heb eventueel nog de beschikking over;
    -Chest Press
    -Leg Press Hor.Mech

Aangezien mijn bovenbenen qua vorm aan de voorkant al wat "bol" zijn doe ik de leg press eigenlijk niet. Mijn benen zijn ook vrij kort, dus ik wil ze niet tè gespiert dus houd ik het qua benen puur op de abductor en crosstrainer..

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik reageer straks even uitgebreid op je. Ik heb hier een kleine man rond lopen die mijn aandacht vraagt. Die gaat straks naar school en heb ik zeeen van tijd.

Thanks voor leuke reacties op mijn foto!

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier inmiddels een week aan het sporten.
    Ik heb een schema nu, maandag doe ik op de sportschool crosstrainer, roeien en apparaten voor been- en bilspieren.
    Dinsdag op de sportschool fietsen en wat apparaten voor onderlijf en rug/buik.
    Woensdag zwemmen. Donderdag spinning, vrijdag crosstrainer, roeien en beenspieren.

Hardlopen heb ik nog geprobeerd van de week, errrgggg veel pijn van gekregen, heb 20 minuten 1 minuut wandelen en 1,5 minuut hardlopen gedaan, nou ik heb 2 dagen het gevoel gehad dat de baby er terug in zat :(
    Ik wil ook graag pilates gaan doen ivm mijn hypermobiliteit maar dat wordt gegeven op tijden dat ik geen opvang voor Sem heb en mijn vriend werkt dus dat gaat helaas niet. Hopelijk kom ik hiermee een heel eind.

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier nog even een foto van mij voor de bevalling (foto 1) en foto 2 is van afgelopen vrijdag.

Mijn bmi is prima (57.5 kilo bij 1.72m) maar qua spieren heb ik in mijn benen en billen niks meer over en dat wil ik heel graag weer terug. Mijn buik ga ik niet actief trainen want ik heb al snel blokjes buikspieren/six pack en vind dat niet heel mooi. Net zoals mijn armen en schouders, als ik actief train worden die super gespierd. Slank zijn ze al dus ik ga me echt richten op onderlijf.

15. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Imensa wow :$ wat een resultaten. Respect meid en fijn dat je altijd even de tijd neemt om uitleg te geven.

Ik sport sinds feb. 2013 4 keer per week. Dat is 2 keer spinning en 2 keer krachttraining. Ik doe 1 dag fullbody en 1 dag extra benen. Thuis soms ook met mijn man nog benen maar dat is meer hiit trainingen en springen, eigen lichaamsgewicht enz.

Ik heb nog nooit whey shakes gebruikt heel stom denk alleen maar aan dat ik hierdoor aankom. Ik heb ook geen flauw idee moet je dat dagelijks innemen?

Ik eet wel iets bewuster maar ook niet overdreven dat ik ineens geen kaas of kh eet. Ik train puur om iets strakker te worden niet zozeer om gespierder uit te komen.

Mijn eten is als volgt:

Ontbijt: 250gr kwark met kaneel, walnoten en frambozen of
    smoothie van magere yoghurt, kwark, banaan, frambozen
    of 50gram havermout met melk

Tussendoor: 1 boterham met filet of een banaan

Lunch: 3 speltboterhammen met kaas, pindakaas enz OF
    salade met geitenkaas, avocado, spinazie
    of salade met parmaham/avocado en mozzarella tomaten

Tussendoor: karnemelk en stuk fruit

Avond eten : gewoon waar ik zin in heb. Eet gewoon pasta/aard/rijst enz

Ik train dinsdag fullbody dat wil zeggen biceps/triceps/schouders/rug en benen: squatten, bulgarian squat, legpress en deadlift en dat wissel ik af met one leg deadlift, normale lunges enz

vrijdag: benen leg extensions, leg curl, billen oefening bent over rear kick en hip adductors en hip thrust

Na krachttraining altijd 15 min interval op crosstrainer

Dit is een heel handige site met alle oefeningen: klik op spiergroep en je ziet alle oefeningen met video
    Female Exercise Map

Ik wissel om de maand af qua gewichten en reps

Ik was van 69 naar 61kg afgevallen en nu weeg ik weer 63kg maar ik voel mij niet dikker of zo.

Dit zijn de resultaten na 1,5 jaar trainen

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Imensa

Oh wauw! Wát een lijf!! Ik ben jaloers!!!
    En je buik!! Ik ben gemotiveerd!

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #117 Nahla2013, 22 sep 2014
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014

Zoooo wat een verschil! Je hebt echt een heeeeeel mooi lijf!
    Wat een verschil zeg.
    Wat goed dames!! Zie je, waar een wil is, is resultaat.

Ik ga er vandaag weer keihard tegenaan

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bibiche, wauw wat een super resultaat!
    Wat goed ook om te zien dat je qua gewicht 'maar' 6 kilo bent afgevallen maar dat je vetpercentage waarschijnlijk gehalveerd is, haha.
    Super!

19. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Dank je wel maar mijn 'probleemgebied' de achterkant benen en billen is nog niet zo mooi :D. Veel cellutite en mijn huid is daar nog niet zo mooi strak.

20. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Imensa als jij nog tips hebt voor achterkant benen/billen hoor ik het graag :D heb namelijk echt een kim kardashian ass wat ik wel mooi vind maar mag iets strakker:D

Of is dat echt puur voeding en moet ik echt minder kh gaan eten :)

Deel Deze Pagina