Jeutje Bibiche, jij hebt ook al zo'n prachtig lijf.. Jullie zijn wel de absolute voorbeelden om gemotiveerd te blijven dames Ik zie bij mij nog weinig verschil helaas, maar zal wss mijn eetpatroon meer aan moeten passen en dat vind ik toch best lastig.. Wij hebben geprobeert om geen brood/aardappelen/pasta/rijst meer te eten, maar dat houd ik simpelweg niet vol. Melkproducten is voor mij ook een probleem ivm mijn huid. Ik probeer nu mijn porties kleiner te maken en de verhoudingen groente/fruit groter te maken dan bijvoorbeeld aardappelen/pasta/rijst. En zoveel mogelijk mager vlees te eten. Regelmatig een eitje, zalm op volkoren crackers. Mager beleg op brood (30+ kaas, kipfilet, rookvlees, appelstroop). Ik let ook erg op dat ik zo min mogelijk snelle koolhydraten eet, maar juist de langzamere..
Je traint met gewichten, maar dit schema van herhalingen maakt het geen krachttrainingsschema. Dat is max 3x8 herhalingen. En dan het liefst de apparaten afgewisseld. Met 4x15/20 herhalingen train je op uithouding. Daar is ook niks mis mee, tenzij dat je doel niet is. Ook als je op kracht traint, kan je gecontroleerde bewegingen maken. Vaak als het té zwaar is, dan zie je die vaak dat de herhalingen kort worden, omdat het anders gewoon niet lukt om zoveel gewicht te verzetten. Ik heb een gecompliceerd lichaam en moet heel gecontroleerde bewegingen maken, anders krijg ik erge last, maar train wel op een krachtschema. Ik zou, als ik jou was, toch advies vragen aan de fysiotherapeut die er rondloopt nav je doel.
Ik train op zijn advies op deze manier ook ivm mijn rugklachten. Ons doel was spieren sterker maken en zorgen dat mijn lichaam weer fit wordt. Ik wordt ouder (40), heb heel lang niet gesport (tot mijn 32e zeer intensief paardgereden, dagelijks trainen en wedstrijden), heb 2 kinderen gekregen, ben veel te zwaar (1.62m 77kg) èn heb een vergroeiïng in mijn rug (scheuermann). Maar feit is dat ik niet veel progressie zìe, ik voel het wel.. Jij zegt dus dat ik nu meer op uithouding train en dat ik eigenlijk om echt kracht te trainen zwaarder moet gaan en kortere sessies moet doen.. Maar ik hoef niet zwaar bespiert te worden, ik wil afvallen en strakker worden. Is op uithouding trainen dan niet voldoende of moet ik dan evengoed meer naar kracht om resultaat te boeken?
Jouw lichaam lijkt wel wat op het mijne. Tuurlijk zal je met trainen op uithoudingsvermogen ook wel aankomen in spieren en afvallen in gewicht en het zal je lichaam sterker en belastbaarder maken. Echte bolletjes zal je er niet mee kweken, dan zal je echt anders moeten trainen: zwaarder en korte herhalingen. Je zou sommige apparaten kort kunnen doen. Met je biceps en triceps kan je snel resultaat boeken. Althans, dat is wel mijn ervaring. Maar door mijn rugklachten én mijn verleden als volleybalster en wedstrijdzwemster waren mijn armen altijd al sterk. Je kan ook iets met dumbells gaan doen.
Dank je wel voor je antwoord! Ik ga eens even googlen naar M-double-you en Star-Labs. Ik ben niet thuis in die drankjes maar ik kreeg de tip om ze te gaan gebruiken.
Dit klopt ja. Ik maak niet meer dan 12 herhalingen per sessie. Van sommige heb ik 3 sessies van maar 8 herhalingen, squats doe ik 3 sessies van 12. En die laatste 2 herhalingen van een sessie kosten me dan erg veel moeite. Zwaar gespierd zal je niet worden met alleen krachttraining, dan zal je een heeeeeel ander voedingsschema moeten hebben. Ik denk dat je wel je lichaam uit zal moeten blijven dagen wil je resultaat zien, niet maandenlang dezelfde oefeningen blijven doen.
Imensa, damn girl! Looking good, one hot mama Bibiche, o jouw buik! Wil ik ook haha Imensa, al dat cutten en bulken is voor mij abracadabra haha Hoop dat mijn spieren ooit zichtbaar gaan worden. Maar dan moet er nog wel eerst een speklaagje vanaf, hoe ik dat moet gaan doen ben ik nog niet achter moet ik eerlijk zeggen. Ja, met voeding, maar hoe en wat precies? Als ik het zo lees, is het toch beter dat ik de sportschool in ga. Daar heb je natuurlijk veel meer gewichten tot je beschikking. Waar ik trouwens wel gefrustreerd van raak, is dat het mij dus echt niet lukt om push ups te doen....gggrr...daar heb ik echt gewoon de kracht niet voor. En nee, ook op mn knieën lukt t niet.
Nou, ben net terug van de sportschool. Ik heb nu de gewichten verhoogd en sessies gedaan van 3x15 per toestel. En dan ook zover verhoogd, dat het me redelijk wat moeite kostte om de 15e beweging te volbrengen.. Ik voel nu inderdaad wel veel meer dat ik wat gedaan heb Op een goede manier dan, ik heb geen pijn of gevoel van overbelasting.. Kijken of ik dit dan wat meer uit kan werken.. Overigens heb ik nog de meeste moeite met de crosstrainer. Ik vind het saai (heb al een lekkere beat op m'n I-pod) en pittig En dan doe ik nog maar 10 minuten
Moet meegaan met Beatissimam, krachttraining bestaat idd uit kortere sets met zwaarder gewicht, en idd het gewicht verhogen zodra het te makkelijk gaat ipv het aantal herhalingen. Echter, het laatste in haar bericht is vooral het belangrijkst... Vraag je fysio eerst of dit kan/mag! Als die oke geeft om krachttraining te gaan doen ipv spier-uithoudingsvermogen dan zou ik voorlopig eerst nog even 3x (ma/wo/vr (dag rust ertussen!) in de week fullbody trainen, om later idd de spieren intensiever aan te gaan pakken in een split-schema.
En Imensa ik lees ook dat het goed is om de 6 weken van schema te veranderen dwz dus bijv. meer reps met minder gewicht en dan weer mindere reps met zwaardere gewichten klopt dat? Ik neem zelf altijd lekker zwaar ben niet zo van de veel reps Had je nog tips voor achterkant benen/billen? of doe ik al genoeg? En Loetje: cardio vind ik ook zoooooooo saai bij ons hangt er niet eens een tv daarom doe ik nu interval dan ben ik afgeleid. Ik doe 1 min normale tempo en 1 min heel snel en dat 15 min is het zo klaar Wendela ik kan wel push up maar kan mezelf niet optrekken dat is echt mijn doel voor 2015
Ja en nee. Ik vind 6 weken wat snel, zou eerder 3maanden doen. En dan niet varieeren in reps, want dan varieer je ook in effectiviteit, maar in oefeningen. Kracht is 3x8-10 reps, variatie daarin naar bvb 15-20reps veranderd je complete training en resultaten.
Ok bedankt om de 3 maanden dus maar dus wel ook meer reps of niet begrijp laatste stuk niet zo. variatie daarin naar bvb 15-20reps veranderd je complete training en resultaten. In positieve of negatieve zin?
Wat voor oefeningen doen jullie thuis? En wat gebroken jullie daarbij? Wil echt mn buik strakker.. Eetpatroon zijn we al aan t omgooien zodat mn vetpercentage aanzienlijk verminderd. Zit nu op 27,2%, mijn bmi is goed. Afvallen hoeft niet. Strakker worden wel!!
Ok maar word je ook dan strakker als je conditioneel traint met gewichten? Ik zie ook steeds meer tabatha en Plyometrische oefeningen die ook heel veel resultaten geven.
Ghehe, ik doe de ene keer gewoon vooruit lopen 10 minuten en de andere keer 2 minuten vooruit, 1 minuut achteruit en dat dan 11 minuten. Ik moet het nodig uit gaan bouwen, maar pffffff ik vind het best heftig hoor. Roeien kost me niet zoveel moeite, maar die crosstrainer
Imensa, ik heb groen licht om te trainen naar wat mijn rug aankan. Mijn rug gaat op het moment super, ik kan nu gewoon trainen als ieder ander. Ik heb dit al zo lang, ik weet precies wanneer ik te ver ga.. Trainen doe ik sowieso met een rustdag ertussen (za-ma-woe). Woensdag ga ik de reps korter maken en de gewichten nog wat opvoeren. Ik denk als ik echt gòede begeleiding wil hebben, ik dan toch naar een grotere sportschool zal moeten en eigenlijk vind ik deze zo fijn. Lekker ongecompliceerd. Veel mensen die er komen zijn gestart vanuit medische klachten en het gebeurt regelmatig dat ik in m'n eentje aan het sporten ben. Ik vind dat echt zo heeeeerlijk. Het dichtsbijzijnde alternatief is echt een mega sportschool en dat vind ik toch minder fijn..
In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie tips meiden, dat is toch iets waar ik mee aan de gang kan gaan
In het begin nig wel omdat het lichaam de sport niet gewend is en zich aan zal passen, maar na verloop van tijd zal je echt puur spieruithoudingsvermogen trainen