Zoon wil lang haar, maar..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Willowl, Nov 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willowl

Willowl Actief lid

Nov 16, 2016
    313
    140
    43
    Het voelt als een heel onbelangrijk 'probleem' haha, maar misschien heeft iemand nog wat wijze raad..:cool:

Mijn zoon (5 jaar) wil lang haar, tot zijn tenen. Dat vind ik helemaal geen probleem, maar het lijkt wel alsof hij het haar er niet voor heeft. Hij heeft heel veel en dik haar met een ontzettende eigen wil. We hebben geprobeerd zijn pony te laten groeien, maar het blijft maar voor zijn ogen hangen. Geen gel is sterk genoeg om zijn haar naar opzij/achteren te krijgen of eigenlijk vooral daar te houden.

Ik twijfel dus; of zijn haar korter laten knippen, wat hij echt niet wil. Wat heel fout voelt, omdat ik zijn wens wil respecteren. Of de rest lang laten en zijn pony korter, maar dit vind ik niet zo mooi omdat al zijn haar van achter naar voren valt en hij dan een hele dikke grote pony krijgt (en ik zie zijn gezichtje zo graag:D). Dit ziet er ook een beetje onverzorgd uit, zelfs net geknipt.

Zijn er nog meer opties die ik niet zie? Of heeft iemand leuke kapsels voor jongens met dit type haar?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zijscheiding? Zo'n beetje 'rebels'?

Noorie likes this.
  3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Je zou toch denken dat hoe langer zijn haar wordt, hoe zwaarder het wordt. Dan valt het vanzelf wel meer naar de zijkant.

4. Willowl

Willowl Actief lid

Nov 16, 2016
    313
    140
    43
    Uiteindelijk zal dat het ook wel doen, maar ik kan hem niet een jaar laten doorlopen met haar voor zijn ogen. En een knipje lijkt me op school ook niet zo'n goed idee, al zou dat wel makkelijk zijn gezien gel niet werkt. Thuis doet hij wel een knipje in. Ik ben het afknippen nu al een paar maanden aan het rekken, maar zit nu op een punt dat hij er last van heeft en het ziet er heel onverzorgd uit.

Het valt echt recht naar voren dus een zijscheiding lukt ook niet. Dat zou wel echt een leuke optie geweest zijn als het zo zou blijven zitten.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier zijn er een paar jongens op school van een jaar of 6/7/8 die hebben zon zwarte elastieken haarband ( een dunnetje) waardoor het niet voor hun ogen zit

Ziet er wel stoer uit vind ik bij die jongens

6. Willowl

Willowl Actief lid

Nov 16, 2016
    313
    140
    43
    Goed idee! Is het dan 1 bandje of 2? Ik zal eens even zoeken.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik probeer een foto te plaatsen maar dat lukt me helaas niet,

Maar als je Googled op voetbal haarband dat zie je foto’s van voetballers met zon haarbandje om te zien wat ik bedoel

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik weet niet of het lang genoeg is voor een vlecht? Mijn oudste dochter heeft een jongen in de klas die alleen bovenop lang haar heeft, zij en achterkant kort geschoren, en hij heeft er regelmatig vlechtjes in of zelfs een knotje. Staat nog hartstikke stoer ook!

sydneys likes this.
  9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heb je hier een voorbeeld van? Waar vind ik dat?
    Zoontje wil ook langer haar maar ik laat het altijd bijknippen omdat zijn haren echt voor zijn ogen vallen.

Nu is het zo

10. Willowl

Willowl Actief lid

Nov 16, 2016
    313
    140
    43
  11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ooh super. Ga ik daar ook eens kijken

12. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn neefje heeft de zijkanten opgeschoren en zijn haar bovenop langer en dat in een staartje. Schijnt superhip te zijn volgens mijn neefje zelf. Ik vond het zelf meer een beetje jaren '80. Maar het schijnt weer helemaal terug te zijn, lang haar bij jongens.

Share This Page