Ik heb 13/6 een keizersnede gehad en alles is netjes gehecht. Het zag er allemaal super uit, ik heb nu 2 kleine plekjes waar de wond iets wijkt (hoogstens 0.5 cm), op een plek kan je ook een onderhuids draadje van de hechting zien. Het is niet ontstoken, wel wat geïrriteerd. Ik heb ook een paar plekken waar de hechtingen zo vlak onder de huid lopen dat je ze kan voelen, op een plek zelfs zo dat het net lijkt of ze er bijna door komen. Maar...ze zijn oplosbaar...alleen begin ik me af te vragen wanneer dit nou gaat gebeuren, want ben dat getrek en geïrriteer wel zat. Een paar dagen na de keizersnede zijn de knoopjes wel weggeknipt aan de uiteinden door de verloskundige, dat scheelde toen al enorm. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik had er zelf nog aan geknipt omdat het heel erg trok.. vond het ook lang duren (de wond was wel al mooi dicht)
Ja, duurt waarschijnlijk nog even.. Al moet ik zeggen dat ik er hier helemaal geen last van heb, alleen een wat trekkerig gevoel en ik heb op 20/6 de keizersnede gehad, maar mijn wond is ook helemaal genezen al. vorige keizersnede had ik er ook last van en toen heb ik na 5 weken zelf een resterend stukje weggeknipt. Maar ook toen was de wond al wel helemaal genezen.
mmm...ik wacht nog maar even af dus, ga voorlopig nog niet zelf aan het knippen. Wacht de afspraak met de gyn wel even af. Bedankt voor de antwoorden