hallo ik ben eergisteren al bij mijn huisarts geweest maar die wil mijn bloed niet laten onderzoeken omdat de kans klein is en als ik me ziek voelde moest ik me maar weer melden..... En de verloskundige zei eigenlijk het zelfde als ik me niet lekker voelde dan moest ik maar bellen en dan zouden ze dan even een bloedtest laten doen.Nadeel is alleen dat ik me nu toch al dagelijks misselijk voel en rillerig ben terwijl ik gewoon 37.9 ben....dus dan is het moeilijk te polsen wanneer ik ziek ben..... Wat doe ik nu dan de 11 de heb ik mijn eerste afspraak pas en dan doen ze ook bloedtest. Maar hun zeggen gewoon als ik het heb en door zou geven kun je er toch niks aandoen en kun je niet voorkomen dat ik een miskraam zou krijgen. Mijn man vind dat ik gewoon in mijn dossier moet laten zetten dat ik in contact ben geweest met de 5 de ziekte en moet vragen dat als ze de bloedtest gaan doen dan meteen dit meetesten.Kan dit?Is het vindbaar of ik het al heb gehad als kind en of ik het nu zou hebben..... gr heidi
Hoi heidi, Ja dat is een optie, vraag of ze het meebepalen bij het standaard bloedonderzoek. Tja het is wel waar wat ze zeggen, als je ermee besmet bent geraakt kan je er helaas niets meer aan doen.... Imke