Amandelstenen...

Discussie in 'De lounge' gestart door yoghurt, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    ik wordt er gek van.
    Wie heeft er tips hoe die dingen weg te krijgen en te zorgen dat ze weg blijven.
    Ik kan ze niet zelf eraf halen, ik kan er niet bij in de buurt komen
    Zo irritant

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Drink je veel melk? Ik heb er last van als ik melk drink.

3. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Amandelen laten verwijderen indien je er veel last van hebt...
    ze komen altijd terug, ik haalde ze vaak met een wattenstaafje eruit.

4. louan

louan Niet meer actief

meuren als de pleuris

Ik heb een fantastisch gebit, rechte tanden, geen gaatjes helemaal niks. Poets heel goed. Zorg er altijd voor dat mn mond fris is. Haat stinkmondjes.

Toen kreeg ik een vieze smaak in mn mond en ging mn mond ff goed inspecteren en zag dus witte puntjes in mn keel. Bleek dus een steentje te zitten. Deze druk ik weg met wattenstaafjes. Wat een geur bah bah bah bah bah. Enige oplossing is denk amandelen verwijderen.

Sinds ik weet dat die er zit zorg ik ervoor dat er geen steentje groeit zeg maar:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Hoe zien jullie dat. Ik inspecteer wel eens maar zie nooit wat. Ik heb het wel eens namelijk. Drink ook veel melk

6. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

je hebt van die waterflossers en daar spuit ik ze mee weg.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Herkenbaar ik duw mijn amandelen ook leeg met vinger of wattenstaafje. Heb kokhalzen inmiddels wel onderdrukt.

Ik gebruik amper melkproducten en heb idee dat aardappelen ze sneller laten groeien :confused:

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ooit 1 gehad. Ik dacht gadverdamme wat proef ik nu!? Was dat zo'n steentje. Dacht dat ik over mijn nek ging, gelukkig nooit meer een gehad!

Maar ik kan mij dus goed voorstellen wat voor irritatie je hebt en wat voor ongemak.

Als je er veel last van hebt zou ik het laten controleren door een kno arts. Misschien kan die je helpen door de amandelen te knippen of dat er misschien tips zijn om ze te voorkomen.

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    In de spiegel, ik schijn vaak even een lampje bij (zaklamp van telefoon), om goed te kunnen kijken.

Ik heb jaren gehad dat er echt altijd wel wat zat, en nu ook al heel lang dat ik er geen last van heb.

Zomaar amandelen verwijderen doen ze niet, dacht pas bij 5+ keelontstekingen op jaarbasis....elke verkoudheid gaat wel meteen op mn amandelen zitten bij mij....
    Al zijn ze 1 x zodanig opgezwollen bij een zware keelontsteking dat ze er sindsdien echt niet meer fatsoenlijk uitzien :| soort zakjes vol kraters ofzo.....heel apart.

Ik heb wel eens met een tandenstokertjes zo’n goor vies geel ding eruit gepeuterd, maar kreeg er wel kokhalsneigingen van vanwege de locatie en de aanraking van die stoker. Dus dat heb ik verder niet vaak meer geprobeerd haha:D

Verder kun je er volgens mij niet veel aan doen, misschien een keer je huisarts mee laten kijken en afwachten wat die zegt

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ga zover mogelijk met mn vinger in mn keel :D of pak een wattenstaafje. Maar ik blijf net zolang peuteren (en kokhalzen) tot ze weer weg zijn.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  11. louan

louan Niet meer actief

Oja kokhalzen hoort er ook bij:roflmao::|

jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Goor dames maar zo true.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Kunnen jullie je amandelen en die steentjes zien zitten? Ik echt niet.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb ze ook regelmatig, al sinds ik kind was.
    Ik voel het vaak als ik slik, dan voelt mijn Amandel ‘vol’. Lampje van mijn telefoon en dan met de achterkant van mijn pincent. Druk voorzichtig in/tegen die openingen in je amandel en dan floepen ze er uit. Vieze dingen...

Mammielove vindt dit leuk.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  16. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik wel na hoesten, of als ik gaap.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn amandelen zijn vroeger geknipt maar ik heb heel soms ook steentjes, dus weghalen lost het niet altijd op ;)

18. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik lust geen melk
    Maar heb t nu ook na de zomer vakantie en vorig jaar ook.
    Beide keren Frankrijk maar kan nog geen verband leggen

19. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik had elk jaar een paar keer keelontsteking met amandelen die 4x zo dik waren als normaal.
    Incl vieze amandelen en gore smaak ik m'n mond. Nog nooit geprobeerd ze eruit te drukken ofzo haha, maar wel veel gorgelen met mondwater.

Gelukkig ben ik ze sinds februari kwijt en tot dit topic heb ik ze nooit gemist!!!
    Wat een zegen dat ik nu nooit meer last heb van mijn keel :cool::cool:

Zusterke vindt dit leuk.
  20. louan

louan Niet meer actief

Als je goed kijkt zie je een 'gat' zitten bij je amandelen. Die vult zich soms met troep en dat wordt een steentje.

Deel Deze Pagina