Starten met studie 2018/2019; wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben in maart begonnen met een BBL opleiding :)
    Erg wennen na 12 jaar thuisblijfmoeder te zijn geweest.

Sophy en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Respect hoor! Bevalt het wel?

3. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Wat leuk dat er toch nog wel een aantal weer gaan studeren.
    Ik start in september met bedrijfseconomie (deeltijd), dit wil ik al jaren maar het lukte niet eerder door omstandigheden.
    Ik kijk er zo naar uit, maar ben ook wel wat huiverig voor de drukte de komende 4 jaar. Maar ik weet waar ik het voor doe, er ligt een super gave functie op me te wachten bij mijn werkgever...

4. LisannevB

LisannevB Lid

28 sep 2014
    22
    1
    3
    NULL
    Almere
    Oh echt waar? Ik zou de opleidingen in Gouda gaan volgen dan, waar jij?

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik pb je even

6. rums

rums Niet meer actief

Ik zouu graag weer een studie willen gaan doen. Maar de studie die ik wil is docent gezondheidszorg en welzijn. Maar helaas een rekentoets.
    Poosje geleden een loopbaangesprek gedaan maar niet veel concreets uitgekomen.

7. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    leuk, best veel nog die beginnen! Ik begin in sept. aan hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Werk al in het werkveld, minder iets qua uren, ga 18-24 uur werken. Ik ben heel benieuwd, werk al ruim 15 jaar in de sector, veelal in een hbo functie. Er blijven toch echt functies onbereikbaar, dus nu eindelijk de stap gezet. Ben heel benieuwd, vind het ook heel spannend.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Niet echt een grote opleiding, maar nu mijn zoon op school is begonnen heb ik me eindelijk opgegeven voor een thuisstudie Creatief Schrijven. Ik heb na mijn HBO Maatschappelijk Werk nooit werk in die richting kunnen vinden en werk nu als doktersassistente, wat mijn vooropleiding was. Maar hoewel ik na 5,5 jaar nog altijd heel blij en tevreden ben met mijn baan, haal ik er niet de uitdaging uit die ik graag wil. Ik heb het leren gemist, feitelijk. Het is toch veel steeds het bekende herhalen op mijn werk en in praktische nascholingen als wondzorg haal ik onvoldoende voldoening, aangezien ik zo'n druif ben die voor zijn lol grote lappen theoretische tekst leest en samenvat :roflmao:

Schrijven is altijd mijn hobby geweest, mn thrillers en verhalen over maatschappelijke problemen zoals huiselijk geweld, verslaving. Maar omdat ik voorheen 34u werkte en mijn zoon nog thuis had kwam ik te weinig toe aan schrijven. Inmiddels werk ik wat minder en is zoon op school, dus nu heb ik wat meer vrije tijd. Ik zou deze week mijn lespakket ontvangen, ben heel benieuwd.

Mississippi vindt dit leuk.
  9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik vind het heel knap dat er zoveel mensen nog bij werken.

Vanavond is de kick-off. Ben echt wel zenuwachtig. Ben zo bang dat ik het niet kan. Ik heb dan wel al een HBO diploma maar toch....

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik! Het is wel weer erg wennen om die schoolboeken in te duiken hoor, maar erg veel zin in.

11. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ja ik. Ik ga beginnen met een bbl opleiding. Heb dan 1 dag school en ga 24 uur werken. Heb al 2 mbo opleidingen, na mijn laatste opleiding geen betaalde baan kunnen vinden helaas. De afgelopen 5 jaar was ik tbm. Heb er super veel zin in maar vind het ook wel heel spannend. Gaat het allemaal lukken de combinatie en kan ik het allemaal wel. Laptop en schoolboeken zijn binnen. Nu nog opzoek naar een tas. Dus als iemand nog tips heeft.

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik ga dit jaar afronden. Ik ben in oktober 2016 begonnen met sociaal maatschappelijke dienstverlening. Inmiddels loop ik ook stage en na bijna twee jaar ben ik heel blij dat ik richting afronding ga. Het was best hard werken in combinatie met opvoeden (alleenstaand), mantelzorgen, huishouden, werk/stage en studie. Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Volgende stap is wel een HBO opleiding én een baan natuurlijk. Prioriteit ligt bij de baan (de kans is gelukkig aanwezig) en afhankelijk van hoe alles loopt ga ik dat weer combineren met een studie. Maar eerst even een periode van rust. En even op zoek naar mijn sociale leven :rolleyes:o_O

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Niet echt studeren, maar ik ga vanaf volgende week leren voor mijn havo of vwo-diploma. (staatsexamen)
    Ik ga meedoen met mijn dochter, die dan met de brugklas begint.
    Ik heb door ziekte (en door het leven:D) vroeger alleen mijn mavo-diploma gehaald terwijl ik een havo/vwo advies en leer/denkniveau had. Dat is me altijd blijven steken en daarom wil ik dat nu gaan doen. Het hangt er dus een beetje vanaf of mijn dochter straks de havo of het vwo gaat doen welk diploma ik voor ga.
    Maar eerst maar eens kijken of ik het überhaupt wel ga volhouden. :rolleyes:

Ik lees graag mee. :)

14. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @luca75
    Weet niet of je het ergens al hebt geplaatst (kon het niet vinden), maar hoe is het gegaan gisteren? Woensdag was de start toch?

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ja, was vooral info over hoe het jaar is ingedeeld en wat je kunt verwachten. Aan de ene kant lijkt het me leuk en interessant. Aan de andere kant twijfel ik of ik het zal kunnen en of ik het leuk genoeg zal vinden.

Dat getwijfel zit wel in mijn karakter. Mis ook wel wat zelfvertrouwen ...

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ja 3 weken vakantie gehad en nu net een week gewerkt. Moest erg wennen omdat de vakantie mij aan de tijd dat ik tbm was deed denken.. maar ik vind het erg leuk werk. Soms denk ik wel.. doe ik er wel goed aan. Voor mijn kinderen enz. En kan ik het wel. Maar dat hoort er bij.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb vandaag schoolspullen gehaald. Dat was toch al gauw zo'n 20-25 jaar geleden. :roflmao:

2littlemonkeys en Mississippi vinden dit leuk.
  18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Haha ja ik ook! Echt maar karig maar t voelde wel raar. Schrijfblok, paar pennen en potloden, slijper, markeerstiften en een etui. En een goedkope laptoptas. Weet nog niet of ik de laptop mee moet nemen naar school maar voor de klappers is die goed zat.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik een multomap met ruitjespapier en lijntjespapier, geo/passer, potloden, gum/slijper, pennen, etui, agenda etc. Net zoals op de middelbare school. :D

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Echt ook met glitters en roze en bloemen. Gewoon voor de gein. :cool::o:

Deel Deze Pagina