Goedemorgen allemaal, Nieuwe ronde, nieuwe kansen hoop ik. Ik start nu in ronde 4 of 5 gestopt vanaf april. En ik wil het temperaturen goed oppakken. Vorige maand had ik verschillende tijdstippen dus was het een beetje een zooitje. Vrijdag avond had ik gevreeën en verloor daarna wat roze spotting die ochtend was mijn temperatuur nog 37. Zaterdag ochtend had ik een temperatuur van 36.5 en brak er dus ook een bloeding door dit 3 dagen voor mijn vermoedelijke NOD. 1 dag heftig rood/bruin bloedverlies. Zondag ook 36.5 maar haast geen uitlopend bloed meer. MA 36.4 maar alleen nog bloed bij afvegen. Vandaag 36.5 maar helemaal schoon. Nu had ik besloten iedere ochtend om 06.30 te gaan tempen dit omdat ik 2 dagen per week om die tijd ook echt moet opstaan. Nu is het zo dat ik zo, ma en vandaag nog even verder kon slapen omdat ik wat later begin, dus wel bij het afgaan van de wekker getempt, daarna verder geslapen en bij opnieuw wakker worden nogmaals getempt. (hierbij niet tussendoor opgestaan) En de 2de keer tempen allemaal tussen 36.8 en 37. Dus mijn vraag is nu eigenlijk wat is dan een handig tijdstip om te tempen en hoe kan het dan dat binnen 2 uur nog best een stijging is blijkbaar in mijn temperatuur terwijl ik dus absoluut niet ben opgestaan? Hopelijk hebben jullie nog tips voor mij als beginnend temperatuurder. Liefs.
Altijd je eerste temp pakken. Dus om 6.30 de wekker zetten en tempen Moet je er dan ook uit, prima Kan je dan nog blijven liggen, ook prima, maar dan niet opnieuw gaan tempen nadat je bent uitgeslapen. Die 2e temp is heel erg onbetrouwbaar doordat je maar 2 uur geslapen hebt en je lichaam dan vaak woelt om terug in slaap te komen.
Nog even een vraag aan jou.. Vanmorgen tempte ik dus om 6.30 en toen was het 36.2 Dat ligt dus echt wel iets lager.. Hoe weet ik dan nu wat mijn basistemp is?
@RoGiJuLi hoi hoi, goedemorgen.. Zou jij misschien toch nog even met me mee kunnen kijken? Ik vind 't allemaal wat verwarrend. Want mijn app geeft een mogelijke eisprong aan na mijn temp van vanmorgen, hoe denk jij daar over? Dat in combi met 2 positieve ovulatietesten van gister en eergister? Ik probeer het ook nog aan andere signalen op te merken maar daar word ik niet geheel wijs uit. Alhoewel ik dus ben begonnen met ovulatietesten omdat ik dus menstruatie achtige pijn begon te krijgen.. Dit zakte gister weg net als de vele afscheiding van de dagen daarvoor maar omdat deze niet rekbaar was heb ik dat er verder dus niet mee gelinkt. Sorry voor deze onzekerheid, lief dat je blijft reageren
Nee je ei was gisterenavond Vandaag een stijging van 0.1. Je temp zal nu verder gaan stijgen en dan zal hij maandag na je tempinvoer ws een vast kruis zetten op vrijdag. Er staat nu een stippelkruis, wat betekent dat FF er niet zeker van is. Ps, je ovutest van vrijdagochtend. Heb je toen 3 uur niet gedronkem? Want je test wel wat vroeg. Het beste kan je testen tussen 10-22 iur
Klopt die was vroeg.. Moest werken was wel de 2de urine. Super bedankt voor je reactie. Nou dan ga ik me hoop maar vestigen op de volgende ronde.. Want denk niet de zaadjes van maandag het gered gaan hebben. Do wel seks gehad maar het niet afgemaakt. Duimen dan maar.
@RoGiJuLi goedemorgen, Ik zou je toch graag nog eens om advies vragen voel me een klein beetje bezwaard.. Je zal misschien wel denken daar heb je der weer.. Sorry daarvoor. Maar ik ben echt een beetje confused. Ik ben afgelopen zondag toch ongesteld geworden(paar dagen overtijd) dus ik dacht eindelijk zekerheid te hebben. Temp daalde iets maar niet naar het basale van vorige maand. Nou dan kan uiteraard. Nu las ik dat je een paar dagen tot een week na mogelijke innesteling wel een innestellingsbloeding kan hebben. Daarop dacht ik ik waag nog 1 testje.. Dit was 's avonds blijkbaar de verkeerde test gepakt.. Ovulatie test.. Deze was best wel richting het positieve aan. Maandag S middags toch nog 1 gedaan, ditmaal die van action. Vond ik ook aardig tegen het positieve aan, maandag was wel me temp gezakt. Dus het is echt mijn ongesteldheid.. Zwangerschapstest negatief, ondanks dat ik overal streepjes zie. Vanmorgen weer een stijging in mijn temp. Confused zwangerschapstest gedaan negatief. Kan jij me misschien uitleggen hoe dit zit? Ik gebruik een menstruatie cup en het was echt dus danig weinig zondag zwart met donkerrood. Maandag wel meer donkerrood nogsteeds weinig. Vandaag had ik al niks meer bij afvegen maar ben nog niet helemaal schoon hoor dus cup er weer in.. Lukte bijna niet door de droogheid dus veel zal het niet meer zijn. Ik ben een beetje confused en weet ff niet meer waar ik aan toe ben. Is mijn ei nu al gesprongen, ben ik zwanger ja of de nee.. Ik voeg foto's bij de dipstick ovulatietest van zondag avond. De action ovulatietest van maandag middag uur of 3 En de zwangerschapstest van action normale van vanmorgen. +temp kaartje De hele weg naar mijn ongesteldheid was ook anders dan normaal.. Pff onzekere gup hier. Hopelijk kan je een klein beetje helpen, in ieder geval bedankt
Ik denk dat je eisprong op cd 16 was. Dan had je dus een lf van 13 dagen (op 14 dpo ongesteld). Rond je nod is je lh verhoogd, dus dat betekent de ietwat donkere lh testen. Je zwtest is negatief. En je zit nu op cd 3 en dan hoeft je temp nog niet naar basaal te zijn gezakt. Dan kan ook rustig nog bijv op cd 7 gebeuren. Ik zie niks geks en zwanger ben je nu helaas niet en je ei is ook zeker nog niet gesprongen nu