Ovulatie en mijn tempkaart, wie wil meekijken?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Wonderbeeb2, Oct 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Hi Dames,

Inmiddels zitten wij in ronde 8 en tevens de laatste ronde voordat ik weer begin met een fertiliteitstraject. (Zoontje is na 3 jaar dmv OI in 2018 geboren). Ik had de hoop dat het misschien toch spontaan zou lukken maar tot op heden nog geen positieve test.

Ovulatietesten, tempen etc. Allemaal aardig bekend mee. Deze ronde alleen een apart temp kaartje. (Zie foto).

28 sept 11 uur ochtend positieve test(roze cb digitaal) de dagen vooraf action testen gebruikt en deze liepen mooi op. Deze dag ook een dikke knaller.
    Dus 24-36 uur eisprong.

29 september 2e dag een smiley en ook de action test weer donkerder. Deze dag ook enorme pijn/beurs gevoel rondom baarmoeder. In de avond werd dit minder dus ik dacht joh probeer nog even een test te doen want ik denk dat mijn ei gesprongen is. Kreeg op cb een negatief resultaat en ook de action test liep weer af (wel nog beide streepjes erg donker).

Beide dagen en de dagen ervoor flink aan het babydansen geweest dus wat dat betreft zit ik wel goed.

Dan mijn temp: op de 29e een dip en vervolgens zoals verwacht nu al 2 dagen een stijging.
    Deze ochtend steeg mijn temp tot 37.3 en versprong in mijn app de eisprong datum met 1 dag naar gisteren (30 sept).
    Lichamelijk en ivm de tijd van de 1e positieve test dacht ik eigenlijk dat mijn ei de 29e ergens in de middag/avond is gesprongen omdat mijn pijn toen ook weg was.

Gisteren door een drukke dag niet meer gezellig kunnen maken en nu baal ik enorm want ik zie dit weer als een gemiste kans . (Beter een keer teveel dan te weinig) al weet ik dat zaad natuurlijk lang kan overleven en er al een voorraad klaar lag.

Vraag me nu alleen wel af wanneer nu mijn ovulatie is geweest. hoeveel dpo zit ik nu... 1 of 2..wat denken jullie?

Attached Files:

2. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

Jul 16, 2018
    1,819
    1,710
    113
    Female
    Ik denk de 30e vroeg. De pijn die je voelde de 29e was waarschijnlijk laatste groeispurt. Eisprong meestal enkele uren daarna. Ik denk dat je timing heel goed was hoor :) Succes!!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong was de 30e. Gisteren dus 1 dpo (vandaag 2).
    Qua sex zaten jullie prima hoor.

4. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Mijn app (period tracker en FF) hebben beide mijn eisprong na mijn temp van vanochtend toch op de 29e gezet. Beetje verwarrend dat verspringen.
    3dpo vandaag. Klopt ook wel ongeveer met mijn laatste cyclus en met wat ik altijd voel. Ik denk de avond van de 29e gesprongen. Het zal wel weer goed zijn haha. Afwachten nu!
    Thnx dames!

Attached Files:

PippiMoustache likes this.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik blijf bij de 30e, maar sowieso zat je goed met de sex, of het nu de 29e of de 30e was.

Wonderbeeb2 likes this.
  6. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Hi dames,

Inmiddels een stuk verder. Maar een hele aparte cyclus.
    Mijn nod was volgens ff/pt gisteren. Nu heb ik een enorme tempdip tot onder mijn coverline gehad gisteren en eergisteren. Precies zoals verwacht, ook enorme krampen erbij zoals vlak voor mijn ongi. Maar vandaag is mijn temp weer mega gestegen.(na nod). Geen bloed te bekennen... en ook helemaal geen krampen.
    Mijn lf is sowieso altijd 14 dagen.
    Kan iemand eens meekijken?

7. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Je zit nu op 14 dpo, wat betekent dat je nod morgen is (lf 14 dagen). maar ik zie echt wel enorm veel witte driehoekjes.
    Dit betekent dat je niet op hetzelfde tijdstip temperatuurt.

Wonderbeeb2 likes this.
  9. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Ik temp elke ochtend om precies 06.00 uur als mijn vriend naar zijn werk gaat. Dan slaap ik soms nog een uurtje of anderhalf door tot mijn zoontje wakker is. En eenmaal beneden/aan de koffie ga ik de apps invullen. Vandaar dat de invoer idd anders is. Ik gebruik zelf period tracker betaald en FF sinds deze maand(kwam er pas later achter dat je het tijdstip daar ook kan aanpassen en hij automatisch de tijd waarop je invoert pakt). Ga dat vanaf volgende maand wel even goed zetten maar nu was het zo een werk. Dus qua temp klopt alles en is het gewoon elke dag op dezelfde tijd.

Ik ging zelf idd ook uit van 1 dag later mijn eisprong zoals jij hierboven al zegt.
    En mijn lf sorry is 13 dagen en op dag 14/cd 1 wordt ik altijd ongesteld.

Tot nu toe dus nog geen bloed te bekennen. Ik vind alleen die dip en stijging van vandaag heel erg vreemd en dat heb ik eerder nog niet meegemaakt.
    Test vandaag was ook negatief hoor, dus zwanger ben ik sowieso niet.

10. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Ik heb eisprong nu handmatig aangepast naar de 30e. Dan zou ik vandaag ongesteld moeten worden.
    Wel gek dat mijn temp dan juist vandaag weer hoog is. Normaal kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik de dag voor mijn ongi terugval naar 36.6-36.8 max. Zoals gisteren en eergisteren ook het geval was.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ben je toevallig verkouden oid??
    Mijn temp zakte ook altijd exact op mijn nod.
    Tot aan 1x waarbij de dag ervoor al zakte... maar op mijn nod ineens weer steeg en ik laat ij de avond ging bloeden en de dag erna zakte hij weer.

Wellicht is het bij jou nu ook zoiets?

12. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Ja ik verwacht dat het vandaag/vanavond gaat doorbreken. Ik begin nu krampen in buik en rug te krijgen. Los van de temp klopt het dus wel wat je 2 weken terug aangaf (eisprong een dag later niet 29 maar 30e) volgende ronde voor de zekerheid de dag erna ook nog even klussen :)

Bedankt iig voor jouw reacties en behulpzaamheid :) op naar de nieuwe ronde!

Share This Page