Tips overstappen van Avent naar Dr.Brown

Discussion in 'Voeding' started by Lauriann, Apr 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Ik weet even niet goed hoe ik ons ritme terug kan vinden... Het ging zo goed!

Ik heb een dochtertje van 12,5 week oud. Ze groeit goed en is een supervrolijk meisje, echt een heerlijk kind! Alleen gaat de flesvoeding nu niet bepaald lekker meer. Ik heb 2 week lang borstvoeding gegeven, maar vanwege enorme kloven, stukjes uit mijn tepels en een meisje die zo'n enorme zuigkracht had en mij letterlijk leeg zoog, ben ik overgestapt op flesvoeding. We waren begonnen met de Dr. Brown fles, maar omdat deze maar tot 120ml ging en ik nog andere flessen in huis had (kraampakketten enz) waren we overgegaan op de Natural Avent fles. Deze bleek veeeel te snel leeg te gaan en toen zijn we op de allerkleinste speen overgegaan. (0+) Toch bleef ze hem na een tijdje weer te snel leegdrinken, waardoor ze sinds twee weken geleden steeds jammerde na de fles, ook al was hij tot de druppel leeg. We geven ivm veel spugen na de fles Hero Comfort+. We waren begonnen met in de laatste avond fles een schepje forte te doen. Dit ging een paar dagen goed, maar toen wilde ze overdag weer meer. Aangezien ik al op de 180+6 zat, wilde ik er alles aan doen om het zo beperkt (liefst iets minder natuurlijk) te houden. Ik heb geprobeerde terug naar 150+5 te gaan met wat forte, maar ook dat hielp niet. Ze krijgt wel standaard 5 flessen nu. Maar na dat ze de flessen maar leeg bleef drinken en mopperde, heb ik toch maar de grotere variant van Dr. Brown gekocht. Dit is alleen een ramp geworden... Voor degene die beiden flesjes kennen, de spenen zijn echt totaal verschillend. Alleen daarom huilt ze al tijdens de fles, alleen als je rondloopt drinkt ze af en toe wel. Maar omdat ze gewend is amper iets te moeten doen voor de fles, frustreert haar dit enorm! Ze is zo 40 minuten bezig met de fles en valt van vermoeidheid in slaap. Maar er zit dan nog wel 100ml in! We zijn sinds gisteren hier mee begonnen, en bij elk flesje jammert ze en laat ze best veel staan. Heb de flesjes maar van 120ml gemaakt, omdat ze ze toch niet leegdrinkt, maar dan alsnog laat ze weer 30 staan. Wie heeft de gouden tip over wat ik kan veranderen en wat ik fout doe? Ons meisje sliep heerlijk door van 8u 's avonds tot 8 a 9u 's ochtends. En nu met die rotfles en ontevredenheid van vorige week komt ze ineens al rond 4u 's nachts. Op zich geen probleem, maar met die Avent fles was het dus echt enorm stressen en rekken om haar aan die max van 5 flessen te moeten houden... Niet leuk dus.

Wie heeft een idee met wat ik kan veranderen/aanpassen? Of is dit gewoon een kwestie van doorzetten en het komt vanzelf?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Een grotere speen op de fles van dr. Brown zetten? Bv. de difrax S of de level2 speen. Klinkt alsof het gaatje nu te klein is waardoor ze vermoeid en gefrustreerd raakt.

3. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Dankje Olifantje voor je snelle bericht!

Zat ik ook al aan te denken maar ik wist niet zeker of dit nu uit gewenning voorkwam of echt een te kleine speen.
    Zit de Difrax speen tussen level 1 en 2 in? Er zit nu een level 1 speen op want de prematurenspeen die we in het begin hadden was al helemaal een drama...

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Volgens mij zit de difrax inderdaad tussen 1 en 2 in. Ik zou ook even de fase 2 speen proberen bij de dr Brown fles. Misschien eerst beginnen met de Avent fles tot de ergste honger gestild is en dan verder met de dr Brown? Of haar het flesje geven voordat ze erge honger heeft? Dan is het iets minder frustrerend om te wennen aan een andere speen. Dr Brown heeft ook fopspenen met dezelfde speen als de fles. Misschien kan je deze kopen zodat ze leert sabbelen op de soortgelijke speen?

5. mptje

mptje Actief lid

Jul 21, 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ook zeggen grotere speen vd dr brown... dus de nr 2

wij zijn ook van de avent naar de dr brown gegaan, dit ivm lucht/boertjes
    maar bij ons ging de overgang prima

heb je wel de brede flessen van dr brown?

6. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Even druk geweest, was beetjr hectisch.

Zijn om half 5 naar babydump geraced (sloot om 5u...:D) om die fase 2 speen te halen, maar ze dronk hem alsnog in 13 minuten leeg. Alsof die net zo snel ging als de Avent...:( Ik kijk wel hoe het morgen gaat, anders haal ik die Difrax wel... Pfff wat een gezeur. :(

Die speen tip van dr Brown zou ideaal zijn, alleen weigert mijn dochtertje enorm een speen... Haar handje wilt ze wel om te sabbelen, maar een speen? Ze spuugt hem direct uit of duwt hem met haar tong weg, haha. :p

Iig bedankt voor de tips! Ik kijk morgenvroeg aan en adhv de snelheid koop ik dan maar weer de difrax of niet.

7. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Mptje nog even op jouw vraag qua fles: wij hebben de smalle variant van de dr Brown fles. Is dat verkeerd of maakt dat niet uit?

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik zou de brede aanraden. En wat betreft die fopspeen, onze meid weigert ook alle spenen maar deze pakt ze wel! (Ze drinkt ook uit de dr Brown fles, dus ik denk dat ze die speen herkent. Is namelijk precies hetzelfde als de speen vd fles:))

9. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Oh wat apart! Zal er eens naar kijken dan. Bedankt!
    En waarom raad jij mij die aan ipv de smalle lange? :)

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,654
    5,695
    113
    En de nr 1 speen zelf iets vergroten? Hebben wij ook gedaan met een naald. 2 was te snel nr 1 te langzaam en nu er tussen in. Wij hebben de brede fles is vooral met schoonmaken makkelijk, niet zo smal ;) qua vorm speen moest ze hier ook aan wennen ( ze had ook avent, rot flesjes gingen veel te snel en krampen)

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik wilde net de brede aanraden
    Hier ook van avent op de brede overgegaan , omdat dit qua formaat vd speen beter overeenkomt :D

12. mptje

mptje Actief lid

Jul 21, 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vroeg dit omdat deze speen soorten meer op elkaar lijken en dus de overgang van de ene naar de andere fles misschien ook beter/makkelijker gaat. het verschil is dan minder groot

13. Lauriann

Lauriann Lid

Jul 24, 2014
    84
    0
    6
    Ze heeft inmiddels geen probleem meer met de speen en heeft de level 2! Gelukkig.

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Share This Page