3 flessen mag dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Dithje, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wie o wie kan mij helpen?

Mijn zoontje van 5 maanden laat sinds een dag of 4 de fles van 11.00 uur staan of drinkt een minimale hoeveelheid. Daarmee komt hij op 3 flessen per dag uit. Is dat niet te weinig voor een baby van 5 maanden?

Ons schema is als volgt:
    07.00 fles
    10.00 fruit
    11.00 fles
    15.00 fles
    18.00 groente
    19.30 fles met rijstebloem

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hij moet eigenlijk nog wel min 800cc melk binnen krijgen ivm. de voedingsstoffen...
    Anders zou je het aanbieden van 2 x bijvoeding misschien nog even 3 weekjes uit kunnen stellen? dus dat je 's ochtends even geen fruit geeft? je zou dan bijv. 's avonds de ene keer groente, en de andere keer fruit kunnen geven?

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Is hier ook een tijdje geweest. Is inderdaad een beetje weinig. Misschien het fruithapje een uurtje eerder geven? Het is weer even zoeken naar een ritme nu de hapjes er bij komen. ;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou eerder minderen op bijvoeding (nog niet nodig) dan op flessen. (wel nodig!)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook de bijvoeding op een laag pitje zetten, dat is nog niet nodig en de flessen wel.
    Als je perse fruit wilt geven, zou ik dat ergens na een fles doen en niet de dicht op de volgende fles. Of idd de ene dag groente, andere dag fruit.

6. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik zou niet persee minder fruit en groente geven, maar iets langer voor de volgende fles zodat hij niet al vol zit als het tijd voor de fles is...

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hoe groot zijn de flessen die je geeft?

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, ik bekijk nu dat schematje eigenlijk pas, en vind het ook wel erg kort op elkaar.
    Maar bijvoeding is nu ook gewoon nog niet nodig dus ik zou dat zelf wel laten vallen.
    Maar anders eerst een fles en dan bijvoeding. Ik weet niet hoe het met kunstvoeding zit, maar met borstvoeding doe je het de eerste maanden zo. Eerst de borst, en dan bijvoeding. Juist om te voorkomen dat ze minder gaan drinken.

9. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb het idee dat bij borstvoeding vaak wat later wordt begonnen met bijvoeding dan bij flesvoeding. Verder is er denk ik weinig verschil, vol is vol zeg maar. ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klopt, alleen met bv let je er ook op dat er in eerste instantie niet minder om gaan drinken. Hier deed ik het tussen 2 voedingen in en dat ging goed.
    Overigens blijft het feit dat het voor 6 maanden niet nodig is en de melkvoeding het eerste jaar het belangrijkst is.

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Weet je wat ik zo gek vind? (klein beetje off-topic) Van het cv kreeg ik toen Levi 7 mnd was een voorbeeldmenu en daar stond nog maar 300 tot 500 cc melk op... Dat is toch weinig? Hij krijgt nu nog steeds 3 flessen van 200 cc en die gaan lang niet op (soms wel) maar dan heeft hij dus 's nachts honger. Inmiddels (Levi is nummer twee) ben ik wat makkelijker met de adviezen en doe mijn eigen ding, maar vind het wel verwarrend soms!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij hebben ze nog ongeveer 500cc nodig en met 1 jaar 300cc aan zuivel.
    Hier krijgt ze alleen bv en geen yoghurt ofzo ivm allergieen. Hier drinkt ze nog zo n 6x per dag.

13. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reactie!
    Inmiddels weet ik waarom Luca niet zoveel meer wil drinken, hij is ziek... Logische verklaring he? ;)
    Sinds gisteren is hij ook erg benauwd en heeft hij een piepende ademhaling, dus naar de ha geweest. Hebben ventolin gekregen. Hopelijk werkt dat snel.

14. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoihoi,

Onze dochter is nu 5 maanden en heeft het volgende schema;

- 7.00u fles met rijstebloem
    - 10.30u fruit en diksap (diksap is ze nog geen fan van)
    - 14.30u fles
    - 17.30 groente en diksap (diksap is ze nog geen fan van)
    - 19.30u fles met rijstebloem

Het cb vond dit prima en zei dat ze ook goed gegroeid was. Eerst was ik steeds alle hoeveelheden aan het optellen en als ze naar mijn idee niet genoeg melk had gehad, maakte ik haar tussen 23 en 23.30u nog een keer wakker voor de fles. Het cb raadde mij dit af.

15. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Achgoss... Ja dat is een hele logische verklaring... Beterschap voor je kleintje!

16. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Zo zie je maar weer, iedereen denkt er weer anders over. Ik moest juist zorgen dat Levi de fles die hij liet staan weer zou nemen door iets minder andere dingen te geven... En Levi is toch echt wel een flinkerd, zit met gewicht en lengte boven het gemiddelde, dus dat was het niet. :D

17. adi

adi Niet meer actief

Het IS ook per cb verschillend. Mijn CB gaat uit van het BV-advies en past daar het KV-advies aan. (meeste cb's doen het andersom volgens mij).
    Zo is ons altijd verteld dat melk tot 9 maanden het hoofdvoeding is (eigenlijk tot 1 jaar, maar vanaf 9 maanden hebben kindjes ook ECHT andere voedingsstoffen nodig). Dat betekende dat we tot 9 maanden ongeveer 600-800cc kv gaven, vanaf 9 maanden tot 1 jaar 500cc, en vanaf 1 jaar ongeveer 300cc.

Bij andere cb's streven ze om babys zo snel mogelijk aan vaste voeding te krijgen, en flessen af te bouwen.

18. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Goed om te lezen Adi, dat is precies wat wij dus doen. :) Niet dat het uitmaakt, maar het is een fijn idee dat het ergens zo geadviseerd wordt zoals wij het doen. ;)

Deel Deze Pagina