starten met vaste voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sjana, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb madelief vandaag ( ja tis erg vroeg, dat weet ik) fruithapje laten proeven
    ze is flink aan de diarree en ze weigert steeds de fles...dus heb haar in totaal 1 lepeltje gegeven en ze vond t erg lekker en werd er gewoon boos van zo graag wou ze het , maar heb haar toen haar fles erin gedrukt en ze hefet hem schoon leeg gedronken

wil het heus niet standaard gaan doen hoor, maar als ze steeds haar fles weigert lok ik het wel uit met een lepeltje fruithap

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Groente/fruithapjes kunnen net zo vers zijn als groente en fruit in stukjes ;)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden met groente begonnen, met 6,5 maand met fruit. Met 6 maanden kreeg ze ook een broodkorst en vanaf 7 maanden een boterham.
    Hier ook vers en in stukken, alleen appel geraspt.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bij dochter met 4 maand, op advies kinderarts. (hield melk slecht binnen, maar hapjes ook helaas). Bij zoon ga ik met 5 maand beginnen met proeven, maar puur omdat ik dan 2 weken vrij heb en in alle rust kan proberen. Begin wel met alleen groentes, dat is veel milder en niet zuur (zoon heeft ook reflux)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ging er meer over dat ik geen idee heb wat er bedoeld word met groente of fruit pap? Pap van groenten of pap van fruit? Nog nooit van gehoord. Bij pap dan denk ik aan rijstepap enzo, lijkt me niet dat je zoiets maakt voor je kind met groenten en fruit.

En hier dus gewoon verse groenten en vers fruit, ongeacht wat er in een fruitpap/groentepap oid gedaan word.

Het had niet echt betrekking op elkaar zegmaar, snap je hoe ik bedoelde?

Liefs Hanneke.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij nioemen ze in België de fruit/groenten hapjes (dus gepureerd) groenten-/fruit-pap.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Toen Milan iets meer dan 4 maand was, dacht ik dat hij er aan toe was. Het leek alsof hij geen voldoening meer haalde uit zijn flesjes.Ik heb toen een keer of 3 geprobeerd of hij fruit wou hebben, maar hij moest er nog niks van weten.
    Dus gewoon verder gegaan met flesvoeding, en als ik het zo bekijk wil hij voorlopig ook nog geen groente of fruit. Volgende week is hij 6 maandjes, dus dan ga ik wel proberen om consequent elke dag groente te geven en misschien een broodkortstje.

8. adi

adi Niet meer actief

Ja klopt, heb ik ook vaker gehoord

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow....stik....:)....das nog waar ook! Dat dat toch gewoon compleet niet in me op gekomen is. Maarja vooruit, ik gaf in dat eerste berichtje ook meteen al aan dat ik niet wist wat fruitpap was dus ja.

Dankje in ieder geval voor het heldere momentje Duchess (en Adi).

Liefs Hanneke.

10. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groentenpap is in België: patatjes met groenten gemixt
    Fruitpap is: fruit geplet met koekje

:)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK, dat hebben ze hier nooit gehad. Ik vind niet dat koek in fruit thuishoort, je vermoord er de smaak van het fruit mee, en je kind leert er geen fruit mee eten, maar koek, of hooguit leert het appeltaart eten (volgens mij dan he).

Groente kregen ze de eerste maanden niet gemixt maar puur.

Geen van beiden ooit in de vorm van pap, maar gewoon stukken.

Groente kregen ze na 6 maanden (ongeveer 6,5 maand) fruit kregen ze toen er 4 verschillende groentes goed in gingen, toen waren we echt al bij de 8 maanden aangeland.

Reden voor deze starttijd: rond 6 maanden zijn de darmen zover gerijpt dat ze iets anders dan melk goed kunnen verdragen en verteren. Bij sommige kinderen kan dat wat eerder zijn, vandaar dat sommige mensen met 4 maanden beginnen, maar de kans dat het dan niet goed gaat is veel groter. Daarom hebben wij voor de veilige leeftijd van ruim 6 maanden gekozen.

Bijvoeden voor 4 maanden moet je so wie so echt nooit doen, dat is echt achterhaald!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #32 dirksmama, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
    Goh, dat zou ik zelf nou niet zo snel doen denk ik, als ik diarree heb, dan voel ik me vaak belabberder als ik iets 'zwaars' eet, en voor een kindje dat nog zo jong is en alleen op melk aangewezen is heb ik zelf het idee dat iets anders dan melk, ORS of water de buikpijn alleen maar erger zou maken.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Zou ik ook niet gedaan hebben; fruit kan de darmen zó prikkelen! Eerste reactie van een kind is idd vaak: ha, lekker (zoet)! maar daarna kunnen ze er toch flink kramp van krijgen...

@sjana: hahaha, dat lijkt het te verduidelijken, maar voor de zekerheid doe ik er nog wat ondertiteling voor hollanders bij.... patatjes zijn voor een vlaming geen gefrituurde aardappelproducten, maar gewoon aardappels.;) misschien weet iedereen dat wel, maar voordat iedereen over je heen valt dat je patat aan je kindje geeft....

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    dat bedacht ik mij ook achteraf :)
    t was een wanhoopspoging... en ze heeft er geen last van gehad en die bewuste fles goed leeggedronken
    heb het ook met cb over gehad en die zei idd ook oppassen met diarree en sommige fruitsoorten
    ze krijgt het niet consequent hoor... vanmiddag weer zelfde verhaaltje, heb er 2 lepeltjes gegeven en toen dronk ze haar fles wel leeg en mn zoon eet de rest van het fruithapje op :)
    ze krijgt friso extra en ze zit schijnbaar ineens op een verzadigd punt, dus we zijn weer aan t afbouwen en opbouwen naar friso comfort... eens kijken hoe dit zich vorderd..
    tis namelijk wel heel erg frustrerend als een ''hongerige'' baby alle flessen weigert..

diarree schijnt een buikgriepje te zijn..

15. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja idd! Zo had ik er nog niet over nagedacht :)))
    Dus groentenpap is dus met aardappellen :)
    En fruitpap...ja dat hoeft dus niet altijd met een koekje, dit wordt meestal gedaan als ze ouder zijn :)

16. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Ik geef mijn zoontje nu s'morgens een paar lepeltjes
    liga 1e stap vermengt met afgekoeld gekookt water
    gewoon voor de smaak en voor het wennen aan een lepeltje verder krijgt hij gewoon volledig borstvoeding. Dus met 4maand en 1 week
    Hij gaf zelf aan dat hij toe was aan wat anders tussendoor..
    Hij pakt nu zelfs al zelf de lepel vast en stopt hem in zijn mond!!
    (kan toeval wezen maar ben supertrots op hem!!)
    Het is een groot succes tot nu toe hij wordt ook boos als ik het bakje wegzet dan wil hij meer..haha

Liefs Emni

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik ben begonnen met ruim 6 maanden om elke dag fruit en groente te geven maar bijsliep zoveel sta ik niet wist wanneer ik het in moest delen. Dus af en toe een paar happen voor de smaak;) voor 6 maanden lieten we hem soms het een en ander voor de smaak proeven. Dus ff aan een banaan likken en aan een appel enz.

Tot nu toe nog niks kunnen ontdekken wat mijn mannetje weer uitspuugt omdat hij het niet lekker vind. Heerlijk! Ik geniet er maar van want het kan zo omslaan:)

Deel Deze Pagina