Hallo, Onze zoon is bijna 5 weken. Gisteren werd hij bij de kinderarts gewogen (we wonen in Duitsland, en hebben hier geen consultatiebureau), en hij woog 5220gr. Bij zijn geboorte woog hij 4070, dus hij groeit goed. Op dit moment krijgt hij 7 flesvoedingen van 120cc + 4 schepjes Hypoallergeen. (ik heb heel veel allergiën) Hij komt elke 3 uur. De laatste fles krijgt hij om 23:00, en dan komt hij meestal rond half 4. Soms slaapt hij ietsje langer, maar dat ligt volgens mij aan de hoeveelheid krampjes voor de laatste voeding. Krijgt hij zo niet teveel binnen? Hij drinkt al zijn flessen leeg in ongeveer 15 minuten. We vroegen ons af of hij misschien 's avonds een grotere fles kon krijgen zodat hij er wat langer op kan doen, in de hoop dat er een fles af zou kunnen? Hopelijk kan je ons helpen! Groetjes, Mickey
Hoi Mickey, Jullie geven je kindje niet te veel voeding. Je kunt wel proberen of een flesje van ml water met 5 schepjes voeding goed gaat, daar mag je kindje maximaal 6 flesjes per 24 uur van drinken. Groetjes eveline
Hoi Eveline, Dankjewel voor je reactie. We hebben nu 2 avonden geprobeerd hem een grotere fles van 150+5 te geven om 23:00. Die gaat schoon op, maar daarna spuugt hij er best wat van uit. Vervolgens kwam hij al rond 2 uur. Daarna laat hij er weer 3 uur tussen. We moesten echt een beetje schuiven om niet op 8 flessen uit te komen... We hebben de afgelopen tijd ook een paar keer moeten wisselen van voeding, kan dat meespelen? We zijn van hypoallergeen naar Humana SL (Duitse voeding op sojabasis voor kindjes met kma) en weer terug naar hypoallergeen overgestapt. We zaten hier eerst bij een kinderarts die op een nogal zweverige manier had vastgesteld dat ons zoontje kma zou hebben. Daar hadden we niet zoveel vertrouwen in, temeer omdat hij niet eens fatsoenlijk naar ons zoontje keek en meer bezig was met verzekeringspapieren. We zijn naar een andere kinderarts gegaan, en deze vond het beter hypoallergeen te geven vanwege al mijn allergiën, voeding op sojabasis vond hij te riskant. Hij dacht niet aan kma. Nou drinkt hij zijn flessen wel sneller leeg, in zo'n 10 minuten is het wel gedaan. We gebruiken de difrax s. Is het een idee om nutriton toe te voegen, of moeten we maar eerst even wachten totdat hij weer aan deze voeding is gewend? Ik heb ook de indruk dat hij vrij lang nog ligt te 'herkauwen' op zijn eten. Hij hoest ook regelmatig na een fles, is dat normaal? Mijn oudste zoon had reflux, dus bij elk mondje wat de kleinste teruggeeft schiet ik al een beetje in de stress... Excuus voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je ons een beetje kan helpen! Groetjes, Mickey
Hallo Mickey, Het wisselen van voeding, brengt wel onrust teweeg. Dit kan tot 2 weken duren. Rustig drinken is belangrijk voor de verzadiging en het voorkomen van krampjes. Je kunt johannesbroodpitmeel toevoegen om hem rustiger te laten drinken, wanneer je dit rustig opbouwt is het geen probleem. Een drinktempo van 15 tot 20 minuten is prima. Groetjes, Petra