Baby (3 maand) vroeg wakker, maar geen honger en wel moe.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SJ86, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Lieve allemaal ..

Mijn zoontje is 3 maand oud nu. Krijgt kunstvoeding (5x180/6) en weegt 5.8 kg. We proberen een ritme aan te houden van 07.00--11.00-15.00- 19.00 - 23.00 uur. Nu verschuift er natuurlijk wel eens wat... zeker 'sochtends..

Nu wordt mijn zoontje al rond 05.00/05.30 uur wakker... brabbelt wat en dommelt soms nog wat weg. Soms blijft ie wat onrustiger.. en dan laat ik hem bij mij slapen. Zo kan ik ook beter in de gaten houden of hij hongersignalen afgeeft ..
    Dit is niet het geval...meestal slaapt hij gewoon tot ik besluit hem.wakker te maken. Vanmorgen was dat 07 30 uur!!

Nu merk ik dus... dat hij best lang zonder voeding kan...
    Hoe kan ik hem.helpen om gewoon door te slapen?? Voor mj persoonlijk maakt t niks uit... maar voor hem lijkt t mij belangrijk dat hij lekker slaapt tot hij uitgeslapen is.

Hij slaapt bij ons op de kamer in de wieg.

Wie heeft er tips?

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Je zou de fles van 23:00 uur kunnen vervroegen naar bijvoorbeeld 22:00 uur, even een paar weken doen om te laten wennen. Wellicht heeft hij dan wel gewoon om 7:00 uur zin in zijn fles.
    Aan de andere kant is "uitslapen" helemaal niet erg, zeker als het verschil maar een half uurtje is.

Mijn zoon sliep al op jonge leeftijd uit. Als hij nu om 8:00 uur wakker wordt is het vroeg voor hem. Normaal gesproken wordt hij rond 9 uur á half 10 wakker (hij is inmiddels 20 maanden) en soms heeft hij een uitschieter tot half 11, maar als het later wordt maak ik hem wel wakker hoor, en pas zijn eetmomenten er op aan. Als hij om pakweg 10 uur ontbijt, maak ik rond 14 uur lunch waarna hij een dutje doet. Eet hij om 9 uur zijn ontbijt, dan de lunch een uurtje eerder.
    Hij krijgt medicijnen waarvoor hij een half uur nuchter moet blijven. Dus niet gelijk honger na het wakker worden is hier juist handig ;)

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Sorry.. Misschien was ik niet duidelijk. Ik wil graag tips om mijn zoon te helpen om gewoon die tijd in zijn eigen wieg te slapen. Niet de laatste 2 uur bij mij dus...

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij is nog jong, misschien komt dat nog?
    Dafne is nog steeds vroeg wakker, rond 6.30. Heeft dan ook geen honger of dorst, maar lijkt gewoon niet meer te kunnen slapen. Ook al is ze dan nog moe, wat meestal zo is. Heb in begin ook van alles geprobeerd, maar dit zit gewoon in haar. Inmiddels is het rond 7.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dat was hier in die periode ook zo. Ze sliep vanaf 05:30 bij ons tot 07:30/08:00 uur.
    Ging vanzelf weer over.

Daarna had ze nog eens zo een periode en dat ging ook vanzelf weer over.

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Dankjewel voor jullie ervaringen! Het ging bij jullie vanzelf op een gegeven moment..? Fijn om te weten..
    Geven we hem gewoon geduldig de tijd. Ben al heel blij dat hij wel zonder fles kan die tijd....

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier idem met dochter, maar zij zet wel een keeltje op en we geven dan mini flesje 60 cc en dat gaat niet op dan slaapt ze verder.
    Ze pikt de speen niet en bij zoontje was het de speen er in en sliep weer.

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaa heel af en toe helpt een speentje wel... maar meestal doet ie dat zijn ogen wijd open. Alsof hij denkt "DAAR IS MAMA".
    haha

9. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Wij hadden hetzelfde probleem. Nu met 4 maanden lukt het wel. Hij krijgt nu twee schepjes rijstebloem Door de laatste fles

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Ik geloof dat de term hiervoor op het forum 'mamahonger' wordt genoemd :D

En ook hier ging het vanzelf over. Hij zat toen in het derde sprongetje van oei ik groei. Die sprongetjes kan ik hier altijd duidelijk merken haha.
    Oh, en soms gaf ik hem ook, als hij echt onrustig was, een klein flesje van 60cc. Voor de lekkere trek, zeg maar. En dan sliep hij ook echt weer lekkerder daarna.

11. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa.... het zal dan inderdaad mama-honger zijn. Overdag wil hij ook veel bij mij zijn. Tis een echte knuffelbeer...

Deel Deze Pagina