Mijn dochter heeft heel vaak last van schimmelinfectie. En nu dus ook weer. Ze jeukt de hele dag en snachts gilt ze het uit van de jeuk en pijn. We hebben zalf van de dokter maar dat geeft niet het gewenste resultaat. We laten haar nu ook al een week zonder luier slapen (wat helaas iedere nacht een nat bed geeft) zodat het niet gaat zitten broeien in de luier. Heeft er misschien nog iemand een tip voor ons?
Enige wat ik kan bedenken is iets van probiotica. En katoenen ondergoed en kleding. En wassen met alleen water, dus geen sop. Maar het is alleen een schimmel? Kan het niet zijn dat ze misschien ook wormpjes heeft? Dat jeukt ook heel erg en kinderen zeggen dan vaak ook dat ze pijn hebben (Eva en Lisa wel als ze dat hebben). Misschien bij de huisarts een andere soort crème vragen? Er zijn meerdere varianten van schimmelcremes (miconazol en clotrimazol in ieder geval) Sterkte ermee in ieder geval!
Idd zijn vaak wormen!kijk snachts als ze wakker word rn last heeft van de jeik maar eens my een zaklamp erop!zo zielig e pijnlijk voor kleintjes!
Als wormpjes uitgesloten zijn en het is echt een hardnekkeige schimmel die niet weg gaat, dan probiotica innemen en voor de buitenkant meerdere keren per dag met biologische koudgeperste kokosolie smeren. Hiermee heb ik al meerdere keren een schimmeltje prima weg gekregen bij mijn zoontjes toen ze nog klein waren.
Gentiaan violet geeft vaak goede resultaten voor spruw = candida = schimmel. Ik weet niet of het hiervoor ook toepasbaar is. Daarnaast is een oud huismiddeltje om te "wassen/spoelen" met zure yoghurt, misschien ook een idee? Heb ik zelf wel eens gebruikt en het verzachtte ieg direct, of het sneller over was weet ik niet echt. Probiotica nemen en zure voedingsmiddelen is ook goed, schimmels houden niet van zuur. Yoghurt, zuur fruit, cranberry, vit C. Maar ik heb hier al vaak gelezen over wormpjes...
Geen suiker eten/drinken, candidadieet volgen: Candida Albicans Schimmelinfectie , probiotica gebruiken, katoenen (wegwerp)luiers gebruiken