Starten ovulatie-inductie (oi) in januari 2019

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingridb84, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    @Cindy77 Als je Pregnyl zet heb je, als het goed is, altijd een eisprong na 36-44 uur na de injectie. Waarom denk je dat je eisprong pas gisteren of vandaag zou zijn, behalve dat je temperatuur niet gestegen is? Volgens mij is dat niet mogelijk namelijk. Ook hiervoor geldt helaas geduld...

2. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Het is ouur een gveoel.. ik temp al een jaar en normaal zie ik daar echt een stijging in na mijn ei. Maar misschien is alles door de hormonen wel wat van slag.. mijn temp is nu ietsje gestegen. Ga het loslaten en mezelf niet meer gek maken ;) dank jullie wel voor het meedenken!
    Hoe is het op de wachtbank met jullie? De eerste week vind ik altijd wel meevallen. De tweede week wordt lastiger ;)

3. Marleen1432

24 jul 2016
    70
    24
    8
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er een OI topic is! Misschien heft iemabd ervaring met het volgende: Ik heb PCOS en mijn eerste cyclus clomid 50 mg achter de rug. Moest op dag 11 voor een echo en er zat een follikel van 24 mm. Die stond op springen. Twee dagen later weer een echo en toen was hij weg. Op dag 7 progesteron geprikt en de waarde was 0,4. Teleurstelling, er was dus geen goede ovulatie. Nu moet ik wachten op de menstruatie en dan word ik vanaf dag 3 al gevolgd. Heeft iemand daar ervaring mee dat ze je cyclus heel nauwkeurig gaan volgen vanaf dag 3? Ze zeiden: wacht maar tot je ongesteld wordt en als het weken duurt moet je weer bellen voor een kuur provera. Maar ik denk bij mezelf: geen goede eisprong dus zal mijn menstruatie ook niet vanzelf komen toch? Morgen is mijn NOD.

4. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    Een menstruatie is (ook) om het opgebouwde baarmoederslijmvlies af te breken. Dus of je nu een goede eisprong hebt gehad of niet, het baarmoederslijmvlies zal afgebroken moeten worden door je lichaam. Als het goed is krijg je dus meestal wel een menstruatie.

Marleen1432 vindt dit leuk.
  5. Marleen1432

24 jul 2016
    70
    24
    8
    NULL
    NULL
    Oke, dank je. Ik hoop het! Maar ik denk aan de mensen bij wie clomid niet werkt, bij wie er geen goed ei groeit, krijgen vaak provera om de cyclus af te breken zodat ze met een hogere dosis kunnen starten. Bij hun is ook eerst wel baarmoederslijmvlies opgebouwd toch? Maar ik denk idd dat ik toch maar het weekend even afwacht. Het is ook gewoon dat ik een beetje ongeduldig ben. ;)

6. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    @Marleen1432 in heb ook 6 rondes clomid gehad . 2e ronde clomid deed niks. Ik werd toen wel ongesteld. Wel iets later dan gepland. Voor de clomid wel eens twee maanden geen ongi gehad toen kreeg ik na bijna 8 weken pas provera. Dus ik snap je frustratie.. je wilt zo graag door.. in zou als je een week overtijd bent eens polsen bij het ziekenhuis. Wie weet willen ze je dan wel een kuurtje geven?

7. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb elke keer op dag 3 of 4 van mijn cyclus een echo, dan een week later weer en afhankelijk van de groei van het ei een aantal dagen later opnieuw!

8. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Ik ben nog redelijk zen, haha. Vanaf wanneer gaan jullie testen? En dan vanaf je triggershot geteld?

9. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk op zijn vroegst donderdag dan is het 12 dagen na pregnyl en dpo 10... wel aan de vroege kant. Maar denk dat ik het dan niet meer volhoud haha
    En jullie?

10. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    Ik roep nu dat ik pas de dag na mijn NOD voor het eerst ga testen. Ik zit nu gewoon voor de allereerste keer ooit in mijn leven op het wachtbankje! Dat alleen is al heel bijzonder voor mij. Maar de kans dat het in 1x raak is, is wel heel erg klein natuurlijk. Dus om teleurstellingen te voorkomen en omdat ik het ook zonde vind van al die zwangerschapstesten lijkt me de dag na de NOD een mooie dag. Hele grote kans dat het al niet hoeft meer dan :mad:. Maar wie weet kan ik me tegen die tijd ook niet inhouden.... Vind het nu al spannend namelijk. Wachten duurt láááng :(

11. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Wachten duurt heel lang! Ik ga op zijn vroegst donderdag testen, maar probeer om het zo lang mogelijk uit te stellen.

12. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Erg hè! Pfff ik moet mezelf ook inhouden ;) maar na steeds witte testen wil ik het ook zo lang mogelijk uitstellen.
    Wel lastig.. rekenend vanaf de pregnyl op zaterdag zou ik maandag een eisprong hebben en dus vandaag op dpo 7 zitten. Zelf denk ik dat ik pas dinsdag een eisprong heb gehad dus dpo 6.. ff (fertility friend) denkt pas woensdag dus dan zit ik pas op dpo 5.. hmm.. ik vrees dat ik pas van het weekend op zijn vroegst echt kan testen..

13. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Even benieuwd ;) wanneer is jullie NOD?
    Die van mij
    Dinsdag 23 of woensdag 24 weet niet precies wanneer mijn eisprong geweest is..
    Ik ben vandaag een beetje misselijk.. maar durf niet te hopen bang dat het toch nog de pregnyl kan zijn..

14. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Vind ik lastig, heb nooit een hele regelmatige cyclus gehad. Maar zaterdag is het 14 dagen na Ovitrelle en 12 dpo.

Nog een paar dagen geduld. Zo fijn hoe je lichaam ook trucjes uithaalt, maar ik zal blijven duimen voor iedereen en mezelf!

15. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    Ik vrees dat ik enorme bijwerkingen heb van de Pregnyl. Ben echt enorm down, kort lontje (snel agressief), emotioneel en slaap heel slecht. Hebben jullie dat ook?

16. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel moe en chagrijnig... slaap ook heel licht voor mijn gevoel wel tien keer wakker in een nacht.. vroeg me al af hoe dat kwam.. maar misschien is dat dan bij mij ook wel de pregnyl?

17. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    482
    63
    Vrouw
    Het is natuurlijk de eerste keer en ik vind het super spannend en wachten duurt láááng. Dus ik dacht dat het daar aan zou liggen. Maar ik ben zo niét mezelf. Toch maar even gegoogeld op bijwerkingen van Pregnyl en ik ben bepaald niet de enige. Heftig allemaal hoor.

18. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Oh, ik dacht eigenlijk dat dit door de spanning kwam.. :roflmao:
    Beetje on edge en ook heel slecht slapen. Wat je humeur dan ook weer niet ten goede komt.

19. Sasjo

Sasjo Lid

22 jan 2019
    43
    12
    8
    Vrouw
    Vanochtend al gezwicht, negatieve test. Maaar nog niet ongesteld, dus we houden hoop!

20. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Herkenbaar ik heb ook getest en omowit :( maar we moeten nog even blijven hopen!

Deel Deze Pagina