Mijn dochter is 7 maand oud en krijgt een antibioticakuur. Nu is het geval dat ze direct na het toedienen van de AB enorme hoeveelheden uitspuugt. Ik: -geef het via een spuitje -spuit het beetje bij beetje in haar wangen -houdt haar liggend - zittend, allebei geen succes -geef het vóór de voeding, maar ja, overdag zit er altijd nog wel wat in de maag Wat kan ik toch nog proberen? Ik zie er enorm tegen op om die AB weer te geven, want het is dus elke keer hetzelfde en we moeten nog 5 dagen! Wie heeft tips?
welke heb je? spuugt ze t uit vanuit haar mond of als t al in de maag zit? Als ze t uitspuugt uit de mond zou ik t gaan mengen door de voeding of iig een beetje voeding. Als t vanuit de maag is ook even door voeding, spuugt ze dan nog steeds dan verdraagt ze m ws niet en zul je even andere moeten vragen. Spuitje is op zich prima en in de wangzak ook. Als je t verder spuit gaat ze ws kokhalzen dus daar heb je niks aan. Denk dat mengen wel een goed zou gaan. Door de fles of pudding oid wat ze wel lekker vind
Het heet clarit. Mengen heb ik ook al geprobeerd. Het komt echt als ze het net heeft doorgeslikt. Dit gebeurde ook al met andere antibiotica, namelijk amoxiciline. :'(
gevoelig maagje dus. Heeft ze t daar ook voor gekregen? In de bijsluiter staat wel dat voornamelijk kinderen last kunnen hebben van hun maag bij t gebruik van deze antibiotica. Als ze echt zo blijft spugen ervan zou je nog kunnen vragen of ze er een zetpil van kunnen maken. Dat kan van de meeste medicatie. Of als kan even overleggen of je de gewone tabletvorm mag malen. Dan maal je die tot poeder onder de vla of pap en geef je t zo. Doen wij hier ook vaak met medicatie en at gaat goed. Het wordt niet geadviseerd maar dan hebben ze t wel binnen