Ik probeer het maar even bij mijzelf te zoeken, want volgens mij heb ik het helemaal verkeerd aangepakt. Evy heeft een paar keer rode billen gehad na het kdv. Ze gebruiken slechte luiers en wij pampers. Ik heb daar wat van gezegd en ook erbij gezegd dat ik denk dat het aan de luiers ligt en niet aan het aantal verschoonmomenten. Dit is echt voldoende. Meerdere keren beaamt dat ik dit voldoende vond. Afgelopen vrijdag was het mooi weer. Evy was op het kdv. Normaal slaapt zij altijd buiten, 2 x per dag en ik vind eigenlijk dat ze ook buiten kan spelen met dit weer. Ze was dus helemaal niet buiten geweest. Ik heb gevraagd waarom en ik kreeg als antwoord dat het niet uitkomt met de slaapjes. Dat vond ik raar, want Evy zit op de baby-dreumes groep en daar slaapt iedereen weer anders. Maar het kwam dus niet uit. Ook heeft ze niet buiten geslapen in haar buitenbedm waar ze dus normaal wel heel goed in slaapt. Vanochtend vroeg ik of ze vandaag wel naar buiten ging, omdat ze vrijdag niet was geweest en dat ik dat jammer vond. Ze vonden het duidelijk heel vervelend dat ik hiermee kwam. Meteen in de verdediging dat ze normaal wel naar buiten gaan. Dat snap ik, maar vrijdag zonder goede reden dus niet. Vanmiddag waren ze er duidelijk nog niet klaar mee en ze voelde zich echt aangedaan dat we al wat hadden gezegd over de rode billetjes en luiers en nu van het niet naar buiten gaan. Ik voel me nu dus erg rot. Ik denk echt van had ik maar niets gezegd, want ze zorgen zo goed voor Evy, dat is het niet. Heb ik het nou verkeerd aangepakt? Ik bedoelde het helemaal niet rot. Ik mag toch wel gewoon zeggen wat ik vind? Er staan wel verschillende leidsters op de groep en degene die ik vanochtend sprak was niet degene van vrijdag. Misschien had ik eht vanochtend niet tegen die ander moeten zeggen? Ik zit in de oudercommissie, dus misschien vinden ze het daarom extra vervelend. Nou dat hoop ik niet, want dat is al helemaal niet de bedoeling.
Ik zou er persoonlijk niet mee zitten, eerlijk gezegd. Je weet zelf of het allemaal een beetje netjes hebt gezegd. En zo ja? Dan moeten ze maar leren wat kritiek te accepteren. Ze gaan je kindje er echt niet minder om behandelen hoor!
Je moet natuurlijk kunnen zeggen wat je dwars zit Maar als je vrijdag al hebt gezegd dat je het jammer vindt dat ze niet buiten is geweest, had ik het persoonlijk niet maandag nog een keer herhaald. Dan had ik ze eerst de kans gegeven om zelf daaraan te denken in plaats er weer bovenop te zitten. Wat betreft die rode billen. Die heeft zoonlief ook bijna alleen op het KDV. Ik denk dat dat ook komt doordat ze daar niet a la minute ruiken als hij een poepluier heeft. Er zijn genoeg momenten waarop hij wordt verschoond, maar ik denk dat hij vaker een tijdje in een poepluier rondloopt. Thuis ruik ik het toch vrijwel direct, als ik het al niet aan hem zie dat ie zit te poepen. Daar is gewoon niets aan te veranderen en het enige wat ik hieraan doe is 's ochtends aan ze vragen of ze het in de gaten willen houden als zijn billen nog erg rood zijn van de vorige dag. Niet verwijtend en ze begrijpen het ook omdat dat natuurlijk vervelend voor hem is. Dan merk ik ook dat ze die dag extra goed hebben opgelet omdat zijn billetjes dan iets minder rood zijn. Maar jouw opmerking was toch meer een verwijt. Ze hebben slechte luiers volgens jou. Dat is vind ik niet echt iets waar ze direct wat mee kunnen. Waarschijnlijk gebruiken ze die luiers al een tijdje en zijn er mensen die juist wel tevreden zijn over deze luiers. Oftewel, ik denk dat de manier waarop je dingen kenbaar hebt gemaakt wellicht anders had gekund.
vervelend he als je iets niet zo bedoelt en ze het wel zo opvatten.... Wat het naar buiten gaan betreft, ik vind het logisch dat je daar wat over gezegd hebt vrijdag, maar ik ben het met Yukl eens dat je het vandaag eerst even had moeten laten. Je geeft zelf al aan dat ze gewoonlijk ook naar buiten gaat (en zelfs buiten slaapt!!), je had het al aangegeven aan de leidster, dan zal het toch niet zo'n vaart gelopen hebben dat ze vandaag weer niet zou gaan? Wat de luiers betreft, je noemt ze zelfs slecht.... als je kind daar zo'n last van heeft en zulke rode billen krijgt snap ik niet waarom je dan geen pamers meegeeft? Hoe nu verder, als je ermee zit en je denkt: zo had ik het echt niet bedoeld, dan zou ik er wel even op terugkomen op het kdv. en dan dus niet nog een keer over het probleem zelf, maar over dat je het niet naar bedoelde....en misschien kun je (als je daarachter staat) zeggen dat je wat voorbarig was met het 2 crecheagen achter elkaar te zeggen? Zo laat je ook merken dat je geen boeman bent maar dat het wel iets was wat je bezig houdt.... En kies wel een moment dat geschikt is om het te zeggen, soms is het zo druk met halen en brengen, dan is eht niet zo handig om dit recht te zetten. Verder vind ik dat je op zich als ouder best het recht hebt om dit soort dingen aan te geven, het gaat uiteindelijk om de kindjes en daar is het goed voor lekker naar buiten te gaan en zonder rode billen de dag door te komen! Succes!
Thanks meiden. Ja ik denk inderdaad dat 2 x misschien wat veel was en dat ik vandaag gewoon even had aan moeten kijken. Het is nu gezegd en vandaag heel goed gegaan, dus er is ook geen reden meer om er iets van te zeggen. En ik ga inderdaad er nog even op terug komen dat ik het niet zo bedoelde als ik nu zie hoe het is overgekomen.
Die rode billen hebben we hier ook van het KDV.. Het aantal verschoningsmomenten is wel goed (zijn schema's voor). Maar hier ligt het juist aan de pampers. Mijn jochie kan daar niet tegen. Als hij 1 dag gaat, is het wel te doen. Maar als hij 2 dagen achter elkaar moet (gelukkig zelden), dan geef ik onze eigen luiers mee (LIDL)..
Nou gelukkig is het nu wel goed gegaan en heb je zelf ingezien dat het een 2e keer zeggen een beetje "teveel" was. Wat betreft de luiers... als jij denkt dat het aan de luiers ligt dan geef je toch gewoon een aantal pampers van jezelf mee? Probeer het een dag en dan zie je vanzelf of het inderdaad aan de luiers ligt of aan misschien toch aan -zoals Yukl zegt- het late opmerken van een poepluier door de leidsters.
Ik kan alleen maar zeggen dat je blij moet zijn dat ze het zich aantrekken! Bij mijn KDV gaat het er echt anders aan toe. Als ik er héél voorzichtig wat van zeg (schoonmaken bijvoorbeeld en dan helemaal geen tijd hebben voor een baby die compleet overstuur is...) dan krijg ik een snauw en een kat... Ik snap wel dat je je rot voelt, maar als je het netjes hebt gezegd, dan is het goed toch? Anders schrijf je het nog een keer in haar schriftje, subtiel. Dan lezen ze het wel! Trouwens, mijn dochter heeft in al die tijd nog maar één keer buiten geslapen. 'De bedjes waren net bezet' Tsja... (mijn dochter heet ook Evy, mooie naam hè?)