Starten voeding na de geboorte

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vica86, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Deze vraag heb ik eerder al eens gesteld bij de voedingsdeskundige.
    Toch heb ik graag de mening van verschillende mensen die er wellicht verstand van hebben.

De kans dat deze kleine reflux krijgt is erg groot. Mijn dochter had het, ik ook, mijn moeder/oom, opa en oma ook.
    We hebben allemaal een zwakke maagklep.

Nou vroeg ik mij dus af of ik direct al met een comfort flesvoeding kan beginnen?
    Dit om zo min mogelijk over te stappen.

De voedingsdeskundige gaf als antwoord dat het wellicht niet noodzakelijk is, maar verder geen kwaad kon om direct met deze voeding te beginnen.
    Echter wordt ik door sommige hier op het forum nogal raar aangekeken op deze keuze.

Vandaar dat ik u zou willen vragen of dit een verstandig besluit is of juist niet.
    Ik wil mijn baby straks van zoveel mogelijk ongemakken behoeden en hoop hiermee dat er geen tot minder problemen zullen ontstaan als ik start met comfort voeding.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De kans is inderdaad wel aanwezig dat dit kindje er ook last van kn krijgen maar het hoeft niet.... Dat neemt niet weg dat ik heel goed begrijp dat je het kindje niet eerst door onrustige periode wil laten gaan. Ik zou het een prima idee vinden om direct te starten met de comfort voeding. Heb je dit de vorige keer gedaan op eigen initiatief of met kinderarts? dan zou je het daar nog kunnen vragen.

Imke

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben de vorige keer overgestapt op Nutrilon AR in overleg met het cb. Dit was uiteindelijk niet voldoende en van de kinderarts heeft ze nog zantac erbij gekregen.
    Dit bezoek aan de kinderarts was eenmalig omdat de zantac direct hielp en ik deze ook niet hoefde te verhogen.

Is er een verschil tussen Nutrilon AR en andere comfort voeding?
    Op de verpakking van nutrilon AR staat namelijk wel dat het voor hevig spugen is. De comfort voedingen geven aan dat het voor spugende kindjes is.

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Ik zou starten met de gewone comfort niet met de AR. Kraamweek aankijken hoe het gaat en dan evt indien nodig toch overstappen.

Succes!!

Imke

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok hartstikke bedankt voor uw antwoord.

Share This Page