Ik zit met het volgende probleem. Ik werk al een tijdje via Randstad en ik ben inmiddels in fase B aangekomen. Ik heb ook nog een andere werkgever, waarbij ik een klein aantal uur per maand werk. Nu wil ik per 2 december met zwangerschapsverlof gaan, want ik ben op 30 december uitgerekend. Alleen Randstad wil mij pas een week voor 2 december 'ziek' melden bij het UWV. Ik heb ook al contact gehad met het UWV en die zegt dat Randstad mijn verlof aan moet vragen. Terwijl het verlof tussen de 2 en de 4 weken vooraf ingediend moet zijn. Wat kan ik nu het beste doen?
Beste Meliez, De beoordelingstermijn (vier weken) van je WAZO-uitkering gaat pas in op de ingangsdatum van het verlof. Het maakt daarom niet uit dat je werkgever het pas een week van tevoren aanvraagt. Uitzendbureaus kunnen de aanvraag digitaal indienen bij de Ziektewet-afdeling, die ook de WAZO verzorgt. De digitale melding kan niet eerder van tevoren worden gedaan. Je hoeft je hier geen zorgen over te maken. Je krijgt van UWV een ontvangstbevestiging van de WAZO-aanvraag. Heb je deze nog niet op het moment dat je verlof ingaat? Laat het ons dan even weten in een privé-bericht, dan kunnen we het voor je controleren. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare