@ Anique, ook de 29ste dus? Ook voor jou dus mega spannend wanneer het gaat beginnen.. @Masika, het is nog wel te doen, ja, wel pijnlijk..maar vooral omdat ik druk bezig ben (last-minute nesteldrang, haha).. Wat wel gek is..soms komt er een wee die echt mega kort is, en dan weer eentje van ongeveer 50-60 sec.. dus het gaat alle kanten op, maar wel consistent om de 8-10 minuten. Ik heb net zitten BOENEN (het huis) haha, het is helemaal niet vies..maar het MOET op dit moment- ben niet te stoppen Maar als ik sta, komen ze wel steeds vaker en intenser (en pijnlijker). Hebben jullie dat ook zo meegemaakt?
Last-minute nesteldrang?! Hahaha... Daar heb ik geen ervaring mee, gewone nesteldrang wel trouwens.. Erg vermoeiend! En die onregelmatigheid in de weeën hoort (volgens mij) wel bij de beginweeën. Ze zullen steeds sterker worden en langer gaan aanhouden, regelmatig zijn ze al. Bij jou komen ze ook wel steeds iets sneller op elkaar en dat deden ze bij mijn 1e niet, dus dat klinkt hoopvol. Ben benieuwd of het gaat doorzetten. Erg spannend hoor! Misschien straks eens een douche/bad nemen, kijken of ze sterker worden of juist afzakken.
Tijdens het douchen ging het gewoon door.. hihi, al geprobeerd, Masika! Jij moet nog 6 weekjes, wat fijn dat het "einde" ook voor jou bijna in zicht is! Nesteldrang heb ik al weken, maar het is nu alvast het nest helemaal pico bello moet zijn voor zo... kan niet geloven dat wij zo met een baby in huis zijn, zo bizar dat het allemaal echt is, wat we meemaken.
Dat is iig positief, want ik begrijp dat valse weeën verdwijnen of afzwakken tijdens het douchen. Dus klinkt echt als het "grote begin". Hoop dat het dat ook is, anders is het wel erg flauw! Hoe is man/vriend eronder? Al nerveus? Wel lekker hoor als het nu echt gewoon begonnen is. De laatste weken/dagen zit je (ik wel ) er gewoon zo op te wachten.. Ook erg vermoeiend! Bij mijn 1e duurde het ook best lang, voordat het echte werk begon.. Ben erg benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen vanaf nu.. Zet het door of niet? Gaat het snel of gaat het langzaam? Makkelijk of niet zo? Vandaag al genieten van jullie ukkie of wordt het morgen? Kan mij voorstellen dat je het heel onwerkelijk vindt nu.. Is het ook.. En ja.. Hier is het aftellen stiekem ook al begonnen.. Officieel mag ik pas aftellen vanaf 37 weken, maar ik ben al klaar met alles.. Het is echt wachten op deze dame nu.. En ik heb er zo'n zin in, ben ook zo nieuwsgierig. Maar nog even geduld! Het einde is gelukkig in zicht!
Kan het dan zomaar stoppen dan? Het is nu nog steeds om de 8-10 minuten..en nu denk ik "shit, laat het niet stoppen" omdat ik dat heb gelezen.. Mijn man is redelijk nerveus, maar probeert door te "werken" (thuis natuurlijk, maar hij is gelukkig wel fijn aanwezig en support me met genoeg drinken, eten en ook het nodige schoonmaak/stofzuigen) Heb jij bij de eerste pijnstilling gebruikt? of helemaal niet? Ben benieuwd hoe veel pijnlijker het "echte werk" is. We zullen het zien... ik hoop dat ik het allemaal aankan, maar als het me teveel wordt, dan zal ik er zeker om vragen. Jij krijgt ook een meisje, wat leuk!! Ik ben er ook helemaal klaar voor.. ze mag zeker deze nacht/morgen ochtend komen, wat zou dat leuk zijn!!
De eerste twee waren bij mij hele snelle bevallingen, die begonnen gelijk met weeën om de drie minuten. De laatste begon met onregelmatige lichte weeën om het kwartier rond half 10 's ochtends. Dat bleef de hele ochtend doorgaan, tot ik rond de middag mijn man en kinderen het huis uit gestuurd heb, zodat ik wat rust had. Vanaf dat moment kwamen ze al direct om de 8 minuten en toen steeds sneller. Uiteindelijk ben ik om half 6 's avonds bevallen.
Bij mij duurde het vanaf de eerste echt regelmatige en pijnlijke weeën nog 40uur. Het is zelfs nog even gestopt tussendoor. Ik moest met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen maar kwam daar pas met 9cm ontsluiting haha... Geen pijnbestrijding gehad dus. Vond het ook goed te doen zonder pijnbestrijding hoor! En dan had ik best een pittige bevalling nog.
Ik hoop ook niet dat het een valse start is.. Bij mijn 1e had ik die dus wel en dat was niet leuk. Helemaal omdat ze bij mij dus nergens voor zorgden. Na 4 nachten regelmatige "weeën" die 1 minuut duurden kreeg ik het "leuke" nieuws van de vk; geen verweking en geen ontsluiting.. Elke avond begonnen ze en elke ochtend verdwenen ze.. De 5de nacht hetzelfde liedje.. Maar.. Ze begonnen toch sterker te worden in de ochtend, dus ik ben wel naar het ziekenhuis gegaan en bleek al 4 cm. ontsluiting te hebben. Een paar uur later (11 uur), na 5 persweeën, is mijn oudste zoon geboren. Ik vond het prima te doen, de weeën werden langzaam sterker en ik kon het prima bijbenen. Ik heb dus geen pijnbestrijding gehad, maar hoe "pijnlijk" de weeën zijn hangt van zoveel factoren af, dus als jij die hulp nodig hebt.. Doen! En verder werkte het bij mij heel goed om de controle aan mijn lichaam te geven (klinkt misschien heel zweverig ), maar gewoon "go with the flow"; laat het over je heen komen. Spannend allemaal hoor, vooral de eerste keer.. Ik ben benieuwd hoe jouw bevallingsverhaal straks zal zijn als de kleine er is.. Maar... Hoe gaat het nu? Hopelijk druk aan het bevallen!
Bij vriendin is dit ook zo begonnen op 31 dec en de beeb is geboren op 9 jan... Kan idd nog even duren. Mij mij is het begonnen met breken van de vliezen. Had wel al een tijdje last van flinke harde buiken.
Bij mijn eerste begon die startfase 's morgens vroeg, half acht of zoiets. En voordat ik bij de minder dan 5 min. en zeker 60 sec of langer was, was het een uur of negen a tien 's avonds. Ik heb nog heerlijk liggen dutten tussen de middag, dat kan ik echt aanraden.