StarWars voor dummies

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    mijn zoon van 9 wil heel graag een StarWars film kijken.
    Nu heb ik deze films nog nooit gezien omdat het genre mij niet zo trekt.
    Maat zijn deze films geschikt voor kinderen van deze leeftijd als je die samen met hem kijkt.
    En zo ja, waar moet ik beginnen? Kun je zo aar een film bekijken of moet je gewoon bij deel 1 beginnen om het verhaal te kunnen snappen?
    Wie kan mij als StarWars dummie wat meer vertellen??

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik zou gewoon beginnen bij de nieuwere films. De volgorde waarin ze zijn uitgebracht is ook niet chronologisch. ik vind de hele oude films zelf niet zo leuk omdat het er allemaal zo oud/nep uit ziet. De nieuwere films daarentegen vind ik er gaaf. Ik zou dus gewoon bij een nieuwere film beginnen. En als je iets niet snapt gewoon ff op Wikipedia opzoeken. Overigens vond ik alles prima te volgen (heb van die oude ook alleen flarden gezien).

Yellowsun vindt dit leuk.
  3. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Iemand adviseerde mij pas te beginnen met 4 - 5 - 6 en daarna 1 - 2 - 3 geloof ik... Dat is de chronologische volgorde.

Ik heb ze nog niet gekeken, dus kan niets zeggen over of het geschikt is voor een kind.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    Deel 4, 5, en 6 zijn als eerste uitgebracht, volgens mij omdat de maker de technologie nog niet vergenoeg achtte om met deel 1 t/m 3 te beginnen.
    Ik zou gewoon beginnen bij Episode I (phantom menace) en zo verder gaan. Dan blijft het verhaal chronologisch. Ze zijn volgens kijkwijzer allemaal voor 12 en ouder op het gebied van geweld, de rest van de classificaties is alle leeftijden of vanaf 6 jaar.
    Er wordt natuurlijk in gevochten, oa met van die lichtzwaarden. Persoonlijk vind ik het wel kunnen met 9 jaar. Ligt ook aan je kind en of je meekijkt om dingen uit te leggen.

Lafayette en Yellowsun vinden dit leuk.
  5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben zelf gewoon bij 1 begonnen. Maar 4,5,6 en dan pas 1,2,3 is ook heel leuk. Ik denk wel dat sommige films die er tussen zitten een beetje saai zijn voor een 9 jarige. Er gebeurd niet in allemaal even veel.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Deel 1 is een leuke film voor een 9 jarige :)

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoon van 7 heeft ze allemaal gezien, de jongste van bijna 4 alleen de laatste 3 films. De oudste vindt het een volkomen begrijpelijk verhaal en weet precies wie wie is. Mama daarentegen heeft nog weleens dat ze moet googelen hoe het ookalweer zat.
    Qua geweld vind ik het wel meevallen, het is niet echt bloederig ofzo, het is heel erg fantasie-geweld. Alleen in deel 3 zit een stuk waarin Anakin verbrandt door de lava en dat is vrij gruwelijk, daar heeft mijn oudste het nog weleens over.
    Je hebt ook stripboeken van de films, dan kun je daar een beetje uit bijlezen als je een verhaallijn mist. (Na 3x voorlezen begreep ik het ook eindelijk :D)

8. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik denk dat de eerste film (van de nieuwe) wel goed te doen is voor een 9-jarige.

Echter, qua volgorde is denk ik het leukst om eerst 4,5 en 6 te kijken en dan 1,2,3. Het is zo’n gigantische spoiler als je eerst de nieuwere films kijkt.

Afhankelijk van je kind zou ik toch nog een jaar wachten. Qua vechten zeggen ze niet voor niets vanaf 12 jaar. Je zou m altijd aan kunnen zetten en weer uitzetten als het te erg of te spannend wordt.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Mijn oudste is gek op star wars. Hij weet er echt alles van. Hij heeft ze allemaal gezien op volgorde van oud naar nieuw. Overigens denk ik dat wij er meer naar kijken dat de oude films ‘oud’ zijn maar kinderen beleven het heel anders merk ik.
    Qua leeftijd het valt wel mee wat er allemaal gebeurd. Het ligt ook er aan hoe je kind is. Ikzelf vind ze wel geschikt vanaf een jaar of 8.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Om het makkelijk te volgen gewoon 1 t/m 7 in volgorde en dan binnenkort naar 8 in de bios ;)

4,5,6 wordt ff slikken vanwege de tijd waarin het gemaakt is.
    1,2,3 is op blu-ray en goede tv ook slikken want dan is het soms net of je een Windows screensaver ziet.
    7 is pas 2 jaar oud dus dat is sowieso t best te doen.

Of het voor een 9 jarige is? Geen idee. In sommige films gaan er ledematen af dus is niet altijd heel leuk. Maar bloederig zijn ze niet.

iMoeder en Yellowsun vinden dit leuk.
  11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Maar hoe doen jullie dat met de taal? Of ga je vertalen terwijl de film spee.t?

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn oudste kan gewoon zelf de ondertiteling lezen, geen probleem. Mijn man fluistert bij de jongste een versimpelde versie van de dialogen in zn oor. Zo zijn we vorige week naar de Last Jedi gegaan, dat ging prima ;)

13. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoon kan al ondertitelingen lezen, dus dat zal geen probleem zijn

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Gisteren samen deel 1 Gekeken samen met mijn zoon, het was inderdaad niet eng of bloederig, en ik moet eerlijk zeggen...ik vond hem ook nog wel leuk!
    bedankt voor jullie tips!

LSQ en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina