Voor mijn verjaardag wil ik het achterzitje van Yepp vragen. We hebben ook het voorzitje, maar daar is ons zoontje aardig uitgegroeid. Nu zag ik dat ze twee soorten bevestigingen hebben: frame- en drager bevestiging. Weten jullie toevallig wat de verschillen zijn en welke veiliger is?
Hoi Qua veiligheid maakt het niet uit denk ik. Het zijn goede zitjes. Ik heb een die op de bagagedrager moet omdat die met framebevstiging niet op mijn frame past omdat ik een kleine framemaat fiets heb. Bij mijn vriend kan er wel een framezitje op, die komt dan met een buis aan de zadelbuis van de fiets.
Ik heb ook bevestiging op de bagagedrager, waarom geen idee eigenlijk.. Omdatze dat bij de fietsenwinkel me aanraadde denk ik..
Onze fietsenmaker vertelde dat als je zitje niet op je gewone drager past, je een easyfit erop moet nemen. De meeste nieuwe fietsen van tegenwoordig hebben een easyfit drager ofzo.
Ja, op mijn fiets ziet een goede drager en kan die er gelijk op. Geen tussenstuk nodig. Is hij trouwens makkelijk over te zetten op een andere fiets?