Yepp achterzitje

Discussion in 'De lounge' started by nelta, Apr 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Voor mijn verjaardag wil ik het achterzitje van Yepp vragen. We hebben ook het voorzitje, maar daar is ons zoontje aardig uitgegroeid. Nu zag ik dat ze twee soorten bevestigingen hebben: frame- en drager bevestiging.

Weten jullie toevallig wat de verschillen zijn en welke veiliger is?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi

Qua veiligheid maakt het niet uit denk ik. Het zijn goede zitjes. Ik heb een die op de bagagedrager moet omdat die met framebevstiging niet op mijn frame past omdat ik een kleine framemaat fiets heb.
    Bij mijn vriend kan er wel een framezitje op, die komt dan met een buis aan de zadelbuis van de fiets.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook bevestiging op de bagagedrager, waarom geen idee eigenlijk.. Omdatze dat bij de fietsenwinkel me aanraadde denk ik..

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Onze fietsenmaker vertelde dat als je zitje niet op je gewone drager past, je een easyfit erop moet nemen. De meeste nieuwe fietsen van tegenwoordig hebben een easyfit drager ofzo.

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja, op mijn fiets ziet een goede drager en kan die er gelijk op. Geen tussenstuk nodig.

Is hij trouwens makkelijk over te zetten op een andere fiets?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als er op de andere fiets hetzelfde montagesysteem zit, volgens mij wel.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Als je een fiets hebt met zon drager kun je hem er als het goed is zo opklikken.

Share This Page