Poffertjespan inductie

Discussion in 'De lounge' started by tijdvoormezelf, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Nu we inductie koken kan ik geen gewone gietijzeren poffertjespan gebruiken. Wie heeft er een geschikt voor inductie en hoe bevalt die?
    Ik zag dat je ook electrische poffertjesmakers hebt maar in alle reviews komen die slecht naar voren omdat ze niet warm genoeg worden .

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

Ik gebrui altijdeen gietijzeren pan met een keukenrolvelletje eronder werkt prima, waarom kun je die niet gebruiken dan ?

3. tijdvoormezelf

Gietijzer is toch niet geschikt voor inductie? Dat staat tenminste ook op de pannen vermeld...

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik gebruik wel een elektrische en hij werkt prima!

5. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Juist een gietijzeren werkt super op inductie. Ik heb lang lopen zoeken naar een poffertjespan die werkt bij inductie. En uiteindelijk heb ik er een gevonden bij de Xenos. Gietijzer en geschikt voor inductie. Was nog helft van de prijs toen ook, een paar maanden geleden:cool:. Wel met een gedeelte platte bodem zodat hij geheel op de kookplaat staat. Dus gewoon even kijken of je eigen pan werkt. Hij moet denk ik wel (gedeeltelijk) plat zijn anders zal de warmte misschien niet goed.

Wij hebben trouwens ook een oud gietijzeren braadpan en die is ook perfect op inductie:D

Heb nog even gezocht: die wij hebben lijkt op deze

Veel plezier met poffertjes maken en eten!

6. tijdvoormezelf

Dankjewel voor jullie reacties, ik ga op zoek.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Even een tip: als je een magneetje onder een pan houdt en die blijft zitten dan werkt het op inductie, ook al staat er bij de beschrijving van niet ;)

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bedankt voord de tip van de xenos!! Ben ook op zoek naar een poffertjespan geschikt voor inductie, nu weet ik waar ik kan gaan kijken!!
    Zit deze standaard in het assortiment?

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Mag ik even inhaken?
    Ik heb een keramische kookplaat, iemand ervaring daarme icm een poffertjespan?

10. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

Ik heb precies dezelfde werkt prima

11. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik had er een die voor gas was. Gewoon geprobeerd en werkt prima.

12. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als een magneet onder aan de pan blijft plakken is hij geschikt voor inductie.

Maar als hij op gas is gebruikt, dan wel een nieuwe kopen. Want door het gas wordt de platte onderkant van de pan vervormd, waardoor hij geen goed contact meer maakt met de inductieplaat.

13. Kokosnoot

Kokosnoot Actief lid

Jul 29, 2013
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gietijzer werkt perfect op inductie (ook als de pan al op gas is gebruikt en als de bodem niet helemaal recht is). Inductie werkt met magnetisme en zelfs als de pan er boven zou zweven zou hij het doen.
    Het is namelijk niet de plaat die de pan verwarmt, maar in de pan zelf wordt warmte opgewekt.
    Wat wel belangrijk is, is de gietijzeren pan rustig te laten opwarmen, anders kan het emaille (wat op het gietijzer zit) barsten. Voordeel ook van het rustig opwarmen, is dat de pan gelijkmatig opwarmt en je poffertjes gelijkmatig garen.

14. tijdvoormezelf

Bij xenos hadden ze hier geen. Ik ga die op internet bestellen. Iemand had t erover om een vel keukenrol ertussen te leggen, is dat nodig zodat gietijzer de plaat niet beschadigt?

15. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    Hier ook inductie... Nou even naar de Xenos vandaag dus. Ik vind het altijd zo'n gedoe met inductie. Heb een keer zo'n pan gekocht bij de AH, na de eerste keer was hij meteen al helemaal bol getrokken, kon er niks meer mee, alleen het midden werd nog warm. Dus ik ben benieuwd!

Share This Page