Vanuit school en voor een goed doel verzamelt mijn zoontje plastic flesdoppen. We hebben nog een aantal plastic statiegeld flessen liggen. Als je die inlevert, mag de dop er ook af zijn of wordt de statiegeldfles dan niet geaccepteerd? (Ik kan de doppen als de flessen wel worden geaccepteerd, aan mijn zoontje geven) Dank voor de antwoorden!
Statiegeldflessen moeten officieel met dop ingeleverd worden. Al zullen ze in de meeste winkels niet geweigerd worden. Voor het goede doel mogen doppen van wasmiddelflessen, pasta / pindakaasdoppen e.d. ook hè!
Ik haal hier ook de doppen eraf voor het kngf en apparaat doet er niet moeilijk over. Winkel personeel ziet het ook en zegt er niets van. Wat ik wel doe is dat ik de flessen incl dop meeneem naar de winkel en ze er ter plekke afschroef. Dus als apparaat ze dan niet pakt, kun je de dop er altijd weer opschroeven. En scheelt weer een natte tas
Voor het KNGF (geleidehonden) zamelen we plastic doppen in, die worden vermalen en als korrels verkocht, om er uiteindelijk plastic pallets van te maken. Het wordt vanuit school gedaan, en ik vind het leuk om mijn zoontje (ook) hierdoor wat maatschappelijk besef en samen wat goeds doen, mee te geven. @tupp: ja, ik weet het, ook die flessen. Al vergeet ik ze soms ook wat makkelijk. @Nanoe: haha, ja, dat was het plan inderdaad Nogmaals dank voor de antwoorden!
Ik heb hier een afspraak met de lokale supermarkt waarbij er een grote bak naast de flessen automaat staat.. dus ja zonder dop mag je ze inleveren (ik ben inzamelpunt van KNGF)
Dit dus Ze doen bij ons ook niet moeilijk Ik spaar ze ook van de sap (pakken) en melk (houdbare melkpakken en die 2 liter melkflessen )
ff off topic, maar de directeur v KNGF verdient € 131.000 per jaar en kreeg ook nog een bonus van €18.500. Sorry hoor, maar dan heb ik geen zin meer om doppen te gaan sparen voor dat goede doel.
dat kan, eenkadootje maar als we gaan kijken naar wie wat krijgt dan wil ik ook geen belasting meer betalen... Iets goed doen voor de medemens heeft niks te maken met de salarissen van de mensen bij die organisatie hoor..